Bmw S1000r de koning van de nakeds

Dat die warm word is normaal. Vooral als je langzaam/en of stil staat. Komt door die dikke katalysator die eronder hangt 😂
 
Dat die warm word is normaal. Vooral als je langzaam/en of stil staat. Komt door die dikke katalysator die eronder hangt 😂

Hij komt niet meer onder de 90 graden. Nou weet ik niet wanneer de thermostaat opent. In de BMW manual staat 85 graden, internet aanbieders geven 70 graden op voor het artikelnummer.


Kan je daar ook de service mee resetten?

De prof versie (€30) zou dat moeten kunnen. Ik kan niet bevestigen dat het werkt omdat er bij mij nog geen service code instaat.
 
Tijdens het rijden ook niet onder de 90? Als ik op de snelweg rijd zakt die wel naar +- 75.
 
Voor de liefhebber, er staat momenteel een Akra systeem op marktplaats. Heb je wel een 1000R beugel voor nodig. ~[edit] En software...

@Mitta: bij warm weer koelt hij nauwelijks terug. Nieuwe thermostaat ligt klaar.

De S1000R is terug bij de dealer voor nader onderzoek. Ik wilde eerst even overleggen hoe nu verder. Onderweg er naar toe begon de R erg slecht te lopen bij lage toeren. Ze hadden pas na twee weken tijd maar terug rijden leek me niet verstandig. Het probleen vinden mag nu niet zo'n probleem zijn.
Uit de live data zag ik dat de linker lambda sonde keurig rond 1 regelt en de rechter blijft steken op 0.95. Dat duidt op een rijker mengsel bij de 3e en/of 4e cilinder en dat daar misschien de oorzaak van het probleem ligt. Ik ben benieuwd wat er uitkomt.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen woensdag twee sessies op CPZ mogen rijden met mijn gebroken arm. :+

De tweede sessie gaf al veel vertrouwen in de motor. *O*
Alleen bij de Hans Ernst bocht uit ( Audi-S ) iedere keer het linkerstepje aan de grond. :?
Ik stond al op Dynamic Pro en de hardste veerinstelling.

Hebben jullie hier ook last van? -O-

full

full
 
Ja hoor, daar zijn ze voor gemaakt. Goed bezig :}
De BMW geeft enorm veel vertrouwen. Gelijk op thuis. :Y

Maar misschien moet ik naar de rijhoogte kijken?
Het is verder elektronische vering en stond dus digitaal het hardste.. ik ga de zadelhoogte ook even opmeten.
 
Laatst bewerkt:
Stepje aan de grond komt denk meer door de houding op de motor. Als ik verkeerd zit raak ik altijd eerst met me teenslider het asfalt en daarna pas met me knie. Maar nooit echt me stepje aan de grond gereden.
 
Trouwens dynamic pro is wel voor pro’s op het circuit. Heb er ook mee gereden, alleen Tarzan uit te vroeg op het gas, brak de hele achterkant uit 🤣
 
Stepje aan de grond komt denk meer door de houding op de motor. Als ik verkeerd zit raak ik altijd eerst met me teenslider het asfalt en daarna pas met me knie. Maar nooit echt me stepje aan de grond gereden.
Het begon bij mij ook met de teenslider, de volgende rondjes de voeten nog meer bovenop de stepjes.
Na enkele ronden ineens in twee bochten de lefknopjes aan de grond.
Nog nooit gehad, bij geen enkele motor.

En beweeg wel mee in de bocht, maar hang er niet met twee billen naast. :+
Dat is ook tien jaar niet nodig geweest, dus verwacht het ook niet van de S1000R. O-)
Trouwens dynamic pro is wel voor pro’s op het circuit. Heb er ook mee gereden, alleen Tarzan uit te vroeg op het gas, brak de hele achterkant uit 🤣
_O-

Hier nog niet gehad, in het verleden wel kleine foutjes met andere motorfietsen op CPZ, dan moest ik aan Marc Marquez denken met bijbehorende big smile. :')
 
Ja maar alleen om de navi te horen. Ik heb via gearbest een model gekocht wat 40 euro kostte, werkt perfect en het is goed hoorbaar(stond er wel een beetje versteld van :D )!
 
Wie rijdt er met communicatie op? Iemand tips? Cardo/sena etc

Sena S20 hier.

Prima ding, goede radiofunctie, prima communicatie met navigatie, soms wat ingewikkeld om eerste keer gekoppeld te krijgen aan andere Sena's (of ander merk) maar eenmaal gekoppeld geen punt meer. Communicatie onderling met andere devices ook prima maar verstaanbaarheid/bereik op hoge snelheden is matig zoals eigenlijk bij alle merken.
 
Laatst bewerkt:
Deze niet kopen!!
Vorig jaar op Aliexpress crashpads gekocht voor de S1000R. :P

full


Maar die bleken wel een centimeter of zeven tekort.
Dus 100% refund gehad.

Gisteren geprobeerd op de achteras van de baby BMW die erbij gekomen is dit jaar, een G310R..
En dat is een clean fit. :}

full


full


full


Waar ik mij alleen steeds over verbaas:
Aan de zijde van de uitlaat hebben die dingen toch helemaal geen nut. :?
Wat denken jullie?

Als ik een machinefabriek had zou ik daar nog een afstandsbus achter maken. :P
 
Laatst bewerkt:
@mitta - Heb zelf Scala Rider Q1.

Werkt perferct met Navi & Telefoon tegelijkertijd. Telefoon overigens alleen voor muziek tijdens rijden (langere stukken)..

Lange accuduur van headset (meerdere dagen zonder recharge)

@worldbeater - zag ze toevallig pas op AE voorbijkomen en dacht goh best handig.

Heb op AE wel pas een tidytail besteld van minder dan 3 tientjes.. Zit best netjes vind ik zelf.

https://flic.kr/p/25FVHYi
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand rond Rotterdam een goed adres voor de S1000R en G310R?
De laatste heeft nog garantie, dus dit zou eigenlijk een BMW dealer moeten zijn. O-)

Ze heeft nu wat last van vreugde tranen. :')

full

full


En de S1000R zegt letterlijk op het display dat er in juni onderhoud gepleegd moet worden.
Zo heb ik die melding nog nooit gezien. :+
 
Laatst bewerkt:
@worldbeater, mijn s1000r breng ik bij Ed van weel in Bleiswijk, vroeger alleen banden maar tegenwoordig een goed uitgeruste werkplaats met monteur.
 
ik zal me gelijk een beetje voorstellen, ik ben Albert, 58 jaar en heb een s1000r uit 2016, toen nieuw, met nu 29000 km op de teller. ik ben niet zo'n forumtijger maar vind het leuk om mee te lezen. ik rijdt motor vanaf mijn 18e, eigenlijk al eerder met een proefrijbewijs en heb al heel wat motoren gehad. de bmw rijdt ik alleen voor fun. en vakanties.
 
@worldbeater, mijn s1000r breng ik bij Ed van weel in Bleiswijk, vroeger alleen banden maar tegenwoordig een goed uitgeruste werkplaats met monteur.
Oh, daar rij ik blind naartoe.
Mijn zoontje heeft wel eens groenten geplukt in de tuin met zijn vrouw.
Ik schreef het net even anders. :+

Kan me nog niet voorstellen dat ik daar kleppen ga stellen.
Maar ik ben er al een paar jaartjes niet meer geweest. ;) :t

Enn welkom. :Y
 
Wellicht is het al eens eerder aan de orde geweest hoor maar het zoeken op dit forum gaat me niet zo geod af. Kan iemand iets zeggen over welke windscreen de beste is en het meest en best bescherming biedt tegen rijwind? Ik ben 1,78 en dus niet bijzonder groot maar ik vind een beetje bescherming tegen de wind wel prettig.
 
De s1000r geeft idd de maand aan waarin onderhoud gepleegd moet worden. Als deze verstreken is blijft hij stug volhouden met service en zie je gewoon deel van je info niet meer.. Erg raar.

Ik vind het ook vervelend dat er opeens een oranje driehoek gaat branden, alleen omdat je service nodig hebt. Zoveel rijd ik niet per jaar en een olie wissel kan ik best zelf doen, blijft alleen die melding staand.. Jammer

Mijn fiets in onderhoud bij MR in Barendrecht vind ze wel ok. Al moest ik vorig jaar wel zelf aangeven waarom het lekken van koelwater niet kwam door (zoals de monteur het noemde) scherp rijden waardoor er via expansievat koelwater uit zou zijn gekomen..

Qua windscherm heb ik zelf een puig schermpje. Ik vind hem best netjes staan, deze is wat slanker/ranker dan het BMW scherm.
 
Hi allemaal, ik wil me even voorstellen hier.

Heb sinds vorige week m'n 2017 S1000R (ex demo) in bezit nadat ik via een Yamaha Tracer (die ik per ongeluk in een sloot heb gereden) een BMW R1200R LC heb gekocht maar die had wat last van slijtage aan de onderkuip en slijtpennetjes :+
Ik kreeg een mooi inruilvoorstel dus vandaar maar geüpgraded naar een echte motor :P
Qua skills ben ik nog in de leerfase, 54 jaar en pas sinds 2 jaar mijn rijbewijs, maar het enthousiasme is er. :Y
 
Hallo allemaal,

ik ben me aan het oriënteren voor een S1000R, eerste model 2014. Na veel zoekwerk ben ik eigenlijk geen 'gekke' dingen tegen gekomen waar ik speciaal op moet letten buiten de gebruikelijke zaken om.

Hebben jullie nog tips?

En bij welke km-stand moeten de kleppen gesteld zijn? Kon dit niet echt vinden. Service interval is om de 10dkm toch?

Ik hoor/lees graag van jullie.

Gr. Maurice.
 
Terug
Bovenaan Onderaan