Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelf heb ik ook de groene gekocht , 1000 Tourer se , vind ik zelf de mooiste van de 3 uitvoeringen en deze kost 200 euro meer dan de 2 andere kleuren , waarom weet ik niet , puur het groen denk ,

Wat een onzin 200 euro meer :( bij mijn dealer waren we eruit met de prijs moest alleen nog keuze maken in kleur. Uiteraard groen :}
 
Wat een onzin 200 euro meer :( bij mijn dealer waren we eruit met de prijs moest alleen nog keuze maken in kleur. Uiteraard groen :}

Volgens de kawasaki prijslijst kost de SE 200 Euro meer , is de groene , ben bij 3 dealers geweest en overal de zelfde prijs en niemand waar ik ben geweest bood deze goedkoper aan alleen bij mijn eigen dealer was mijn inruil een stuk beter dus was mijn prijs ook in orde .
 
Volgens de kawasaki prijslijst kost de SE 200 Euro meer , is de groene , ben bij 3 dealers geweest en overal de zelfde prijs en niemand waar ik ben geweest bood deze goedkoper aan alleen bij mijn eigen dealer was mijn inruil een stuk beter dus was mijn prijs ook in orde .

Same here, zonder inruil. Maar ik had voor de zwarte gekozen als die gelakt was. Ze blijft voorlopig groen, maar ik houdt wel va wat anders en dan is wrappen wel een mooie optie
 
Vrijdag gaan we voor de zadel

Hoe lang is de verwachting dat je het zadel "kwijt bent" alvorens het opnieuw bekleed is ?
Word het hele zitgedeelte "gevuld" met gel "implantaten", of alleen 2 "matjes/kussentjes"

Waar gaat het naartoe ?

Mijn zoon heeft toentertijd, 2 jaar geleden, een Corbin gekocht voor op de Fazer 1000.
Dat hadden ze in Frankrijk toevallig op voorraad. Zij stuurden toen eerst het (ver)nieuwe(de) op, en na ontvangst kon hij zijn zadel naar hun sturen, zodoende kon hij blijven rijden *O* *O*
 
In België is het zelfs 300 euro verschil maar ook 1200 euro verschil tegen over de Nederlandse prijs voor de SE
 
Hoe lang is de verwachting dat je het zadel "kwijt bent" alvorens het opnieuw bekleed is ?
Word het hele zitgedeelte "gevuld" met gel "implantaten", of alleen 2 "matjes/kussentjes"

Waar gaat het naartoe ?

Mijn zoon heeft toentertijd, 2 jaar geleden, een Corbin gekocht voor op de Fazer 1000.


Dat hadden ze in Frankrijk toevallig op voorraad. Zij stuurden toen eerst het (ver)nieuwe(de) op, en na ontvangst kon hij zijn zadel naar hun sturen, zodoende kon hij blijven rijden *O* *O*

Hoi ,
We kunnen er op wachten ,zadel blijft origineel gaan alleen he het zit gedeelte aanpassen .harder of zachter dat weet ik niet precies meer .
Ze doen dat bij tijgerlethers
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier ook mensen bij die het K-Care van kawasaki er hebben bij genomen , die 2 jaar extra garantie .
En moet je dat gelijk doen of kan je er die later er nog bij nemen in je garantie periode .
 
Zijn er hier ook mensen bij die het K-Care van kawasaki er hebben bij genomen , die 2 jaar extra garantie .
En moet je dat gelijk doen of kan je er die later er nog bij nemen in je garantie periode .


Ik kreeg het erbij als onderdeel van de deal. Wat ik begrepen heb kan je het erbij nemen voordat de normale fabrieksgarantie afloopt.
 
Naast de versnellingsindicator was ik bezig met een ander zadel. Omdat een Corbin niet te betalen is en Sargent niets heeft voor de Versys 1000 heb ik verder gezocht. Ik kwam uit bij zelf om laten bouwen of een Bagster, het is een Bagster geworden. Wel even wennen omdat hij iets harder is maar de zit is voor de rijder flink verbeterd. Ik zit iets minder of niet meer naar voren en hij lijkt iets lager, maar dat weet ik niet zeker. Hij heeft een vulling van gel en Bultex op het voor en achter gedeelte. Nadeel van dit model is dat de originele buddy ingeleverd moet worden voor hergebruik. Ik heb dit zadel gekocht bij Premium Motors in Apeldoorn.

[afbeelding]
[afbeelding]


Ik zou wel een keer willen proef zitten, ik vind het een te grote gok om er zo maar 1 te kopen en achteraf een kat in de zak blijken te hebben.
 
Is de standaard voetje zeg maar zo smal dat deze er op moet of ook voor het zicht

Ik heb vandaag ook zo'n voetje besteld. Parkeerde hem eergisteren op een grindparkeerplaats bij een hotel en hoewel hij stevig leek te staan, vond ik het toch geen fijn gevoel. Een iets groter oppervlak kan veel schelen, ook b.v. in zand.

Better safe than sorry, kom maar op met dat voetje! *O*
 
Laatst bewerkt:
Hoi. Ik ben nieuwhierop dit forum. Ben van plan om na 20 jaar terug te gaan tondtuffen met een moto met vrouwtje achterop. Deze kawa 1000 lijkt me de ideale motor om trips en weekendjes mee te doen. Ik ben gaan testrijden gisteren zowel alleen als met passagier en die fiets gaat naar mijn gevoel ontzettend hard. Is deze zware kawa misschien niet te hoog gegrepen als heropstapper ? Ik heb schrik als ik een lichtere fiets koop ik daar misschien spijt ga van krijgen. Aan de andere kant vrees ik een beeetje dat deze 1000 misschien te zwaar is voor een herbeginner ( te zwaar zowel in vermogen als in gewicht)
 
Hoi. Ik ben nieuwhierop dit forum. Ben van plan om na 20 jaar terug te gaan tondtuffen met een moto met vrouwtje achterop. Deze kawa 1000 lijkt me de ideale motor om trips en weekendjes mee te doen. Ik ben gaan testrijden gisteren zowel alleen als met passagier en die fiets gaat naar mijn gevoel ontzettend hard. Is deze zware kawa misschien niet te hoog gegrepen als heropstapper ? Ik heb schrik als ik een lichtere fiets koop ik daar misschien spijt ga van krijgen. Aan de andere kant vrees ik een beeetje dat deze 1000 misschien te zwaar is voor een herbeginner ( te zwaar zowel in vermogen als in gewicht)

Ik denk van niet, bij twijfel nog een keer proefrijden en powermodus op L zetten.
Dan rijd hij relaxter, in H wil hij graag wat meer doen dan toegestaan in Nederland. ;)
 
Vermogen is niet zo spannend: je kunt hem op low power zetten, dan heb je ong. 70% van het vermogen én een minder agressief karakter.

Qua gewicht: tsja, hij is niet licht. Maar zolang je erop zit, merk je daar niets van, voor mijn gevoel rijdt ie dan net zo eenvoudig als mijn lesmotor (een Honda CB650f, die toch de nodige kilo's minder meeneemt).

De Versys 1000 was (en is) mijn eerste fiets, en zolang je met beleid met de gashandel omgaat en niet te trots bent om hem de eerste vele kilometers op low power te zetten, zou ik niet weten waarom het voor een eerste keer opstapper als ik wel werkt, en voor een heropstapper als jij niet :-).

Geniet ervan!
 
Hoi. Ik ben nieuwhierop dit forum. Ben van plan om na 20 jaar terug te gaan tondtuffen met een moto met vrouwtje achterop. Deze kawa 1000 lijkt me de ideale motor om trips en weekendjes mee te doen. Ik ben gaan testrijden gisteren zowel alleen als met passagier en die fiets gaat naar mijn gevoel ontzettend hard. Is deze zware kawa misschien niet te hoog gegrepen als heropstapper ? Ik heb schrik als ik een lichtere fiets koop ik daar misschien spijt ga van krijgen. Aan de andere kant vrees ik een beeetje dat deze 1000 misschien te zwaar is voor een herbeginner ( te zwaar zowel in vermogen als in gewicht)

Hoi Patrick, en welkom terug bij het motorrijden!

Ik ben net als joeri begonnen op deze fiets. En we zijn niet de enige waarbij dit het geval is.

Qua vermogen denk ik dat het wel mee zal vallen, er is plenty van maar het bouwt zeer geleidelijk op en is goed voorspelbaar. Kom je boven de 6000 toeren geeft hij goed de sporen, maar niet op maniakale wijze. Denk dat de meeste (zeker met passagier achterop) op koppel rijden tussen 2500-5500 toeren en dan heeft de 1000 iets voor op de lichtere fietsen, zeker als je ook nog overweegt de bergen op te zoeken.

Qua gewicht stuurt de versys zeer handelbaar als hij rijd, doordat de veervoorspanning achter te regelen is kun de met een passagier de geometrie weer herstellen met meer gewicht achterop. Waardoor hij naast zeer comfortabel ook nog eens zeer fijn rijd met iemand achterop.

Het is wel zo dat een "Allroad" achtige fiets anders rijd als iets laagpotigers met een smaller stuur. (weet niet wat je 20 jaar geleden gewend was)

Het gewicht zit hoger in de fiets en je zit ook zelf hoger en rechter op. Ideaal voor verkeersoverzicht (en rug en polsen). Maar ook je passagier zit nog hoger. Dit maakt dat je bij langzaam manoeuvreren in onzekere en of onervaren toestand dit gewicht wel voelt. Als dit ook nog gepaard gaat met korte benen.....

Ik weet niet of je al op meer fietsen hebt proefgereden (doe dit vooral, leuk en je voelt wat de verschillen zijn) maar je zal merken dat de versys best een allemansvriend is.

Ga niet meteen met je vrouw achterop rijden. Zorg eerst weer dat je het gevoel terug krijgt en ik kan zeker een of twee lesjes aanraden, mijn rijleraar doet het zeer regelmatig met her opstappers. Niets ergers als samen idee krijgen van lekker toeren en in dat pittoreske dorpje breekt het zweet je uit omdat je die langzame manoeuvre met vrouw achterop moet maken en het gaat (vaak op gebrek door roestige basistechniek) mis.

Pak eens een versys 650 of vstrom 650 om te kijken of dit gewicht van de fiets (zal 25-30 kilo zijn) veel verschil maakt. Mocht het hoge poten gehalte een factor zijn stap dan eens op een cbf1000. Net zo zwaar als versys 1000, ook allemansvriend maar lager.

En bij grote twijfel, huur er eentje voor een dag!

Succes en laat wat van je horen!
 
Hoi mensen bedankt voor de reacties.
Hoi Vincent het klopt wat je zegt, vooral bij trage maneuvres voel je het gewicht, zal nog wennen worden. Maar dat gaat lukken, ben ik zeker van. Ik ben trouwens zeker van plan om een opfriscursus te gaan doen.
Ik he vroeger gereden mdt n Suzuki rf600, sportievere en hoogtoerige moto, ook veel lichter (was maar 190 kg) maar dit spreekt ons minder aan.
Ik heb wat twijfels om een lichtere moto te kopen, die gaat waarschijnlijk op lange temlijn tekortschieten bij lange ritten met passagier enzo..
Het hoogpotige maakt een moto als de kawa wel wat moeilijker hanterbaar, maar daar staat toch wel meer comfort tegenover. Die echte toerbuffels zitten misschien wel lager maar wegen ook veel meer dacht ik ?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan goed aan de grond, zal vooral een kwestie zijn van wennen in het begin, oefenen en vertrouwen kweken.
Ik ga binnenkort nog proefrijden met een Yamaha 900 Tracer, iets lager in gewicht. Ben benieuwd hoe die rijdt. Ik denk dat deze wat sportiever karakter heeft.
De kawa staat momenteel wel beter geprijsd.
Wordt zeker vervolgd ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je daarbij nog vertellen da de Versys wel een hoog eigen gewicht heeft maar dat het zwaartepunt laag ligt (t.o.v. mijn vorige motor Tiger1050 Sport/Kawasaki GTR1400) Daardoor stuurt het allemaal erg licht. Ook niet onbelangrijk: hij is heel makkelijk op zijn middenbok te zetten. :Y

Oh ja: ik ben niet zo heel groot (172) en ik kan hem makkelijk mannen, ook met mevr. Hansss achterop. :t
 
Zijn er liefhebbers die de Promotor motortreffen nog gaan bezoeken?
Misschien wel een idee om met meerdere Versys rijders te gaan. Wij gaan iig op 2e pinksterdag.

@PatrickPeeters... Daar staan behoorlijk wat motoren die je kunt testen in ieders geval :)
Ik heb zelf de Tracer 900 ook gereden en rijdt op zich prima, maar met iemand achterop wordt het wat minder omdat hij wat zenuwachtiger op het gas is. Maar evengoed, dat is mijn mening.
Testen is in ieders geval een aanrader zoals Vincent al voorstelde.
En qua gewicht is het goed te doen, ik heb nauwelijks het idee dat mijn vrouw achterop zit. Ik heb hiervoor een Pan European ST1300 gereden en dat was wel even wat anders.

Succes met testrijden iig, en veel plezier met de Versys! :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan