KTM SuperDuke 990 Deel 14

Leuk die Super Corsa's....... vooral als het gaat regenen......... grip nul komma nul.
Ik vindt die dingen echt levensgevaarlijk voor op straat.

Eerste gedeelte kan ik met je eens zijn. Maar "levensgevaarlijk" (tussen " ik begrijp wat je bedoelt) Mwa valt ook wel mee.

Michelin PP kun je ook op het circuit erg lang mee doorrijden als de baan kletsnat is. Dat hoef je met Supercorsa's niet te proberen. Zodra de druppels net vallen gaat het nog wel maar als de baan gaat glimmen, is het over met de grip van de Pirelli's, en op de PP's rij je dan nog prima door.

Daarin tegen op het droge: Als je op de grens begint te rijden gaan de Pirelli's meer en meer glijden, en daarna gaan ze zelfs stappen opzij zetten.
Michelin's geven geen waarschuwing, als het voelt schuiven ben je meestal al te laat, en lig je plat op je bek.

Ik spreek uit ervaring.... :+
 
heb het vaak genoeg gezegd, maar voor de meeste stervelingen zijn pp's prima ;)

Op straat kreeg ik ze met de gsxr niet aan het glijden en op het circuit ook niet, op de superduke doen ze het ook prima. De rs zou ik ook nog wel eens willen proberen.
 
@jorissubje, yup heb je helemaal gelijk in. :Y


Vraag:

Onderste item nr 21 (Aluminium ketting geleiding bij voortandwiel) is niet meer leverbaar volgens KTM-shop. Maar volgens mij heb ik die wel nodig, ivm de afstand van de clutchslave.
Ik kan het ook wel zelf maken maar zou iemand de dikte van deze aluminium plaat/geleiding eens op kunnen meten?

KTM.SparePartsFinderFrontend
 
@jorissubje, yup heb je helemaal gelijk in. :Y


Vraag:

Onderste item nr 21 (Aluminium ketting geleiding bij voortandwiel) is niet meer leverbaar volgens KTM-shop. Maar volgens mij heb ik die wel nodig, ivm de afstand van de clutchslave.
Ik kan het ook wel zelf maken maar zou iemand de dikte van deze aluminium plaat/geleiding eens op kunnen meten?

KTM.SparePartsFinderFrontend


Bij ktm-versand is hij nog leverbaar:
KETTENAUSFALLSCHUTZ KPL. 05
Heb even gemeten, hij is 4mm dik.
Zit er bij jou geen op? :?
 
Bij ktm-versand is hij nog leverbaar:
KETTENAUSFALLSCHUTZ KPL. 05
Heb even gemeten, hij is 4mm dik.
Zit er bij jou geen op? :?

:t Bedankt voor je snelle reactie :) super nu kan ik weer ff verder iig.
Dan zal ik ff kijken of ik er daar een kan bestellen. En vervolgens maar ff uittekenen kan ik ze laten watersnijden, want de dealer kon er ook al niet meer aankomen.

Nee er zit bij mij geen op :+ Maar ik heb alleen een los blok waar ik een frame voor aan het maken ben en heb er nog geen meter mee gereden. ;)
En er ontbreken dus nog wat kleine onderdelen, maar het project vordert gestaag. :)
 
Dankjewel voor de reactie!
Dan weet ik waar ik voor ga!

Gr


Ik heb de Michelin RS onder m'n 1290 zitten..... inmiddels 5.000 km mee weg en kunnen zeker nog 1.500 km mee.
En ik geef er echt wel gas mee.
Een aanrader.... en geloof me ... hij gaat er nog beter mee sturen.
Ook goed vertrouwen op nat wegdek.
Ten eerste gaat
 
Eerste gedeelte kan ik met je eens zijn. Maar "levensgevaarlijk" (tussen " ik begrijp wat je bedoelt) Mwa valt ook wel mee.

Michelin PP kun je ook op het circuit erg lang mee doorrijden als de baan kletsnat is. Dat hoef je met Supercorsa's niet te proberen. Zodra de druppels net vallen gaat het nog wel maar als de baan gaat glimmen, is het over met de grip van de Pirelli's, en op de PP's rij je dan nog prima door.

Daarin tegen op het droge: Als je op de grens begint te rijden gaan de Pirelli's meer en meer glijden, en daarna gaan ze zelfs stappen opzij zetten.
Michelin's geven geen waarschuwing, als het voelt schuiven ben je meestal al te laat, en lig je plat op je bek.

Ik spreek uit ervaring.... :+


UHHHHHH ????? Michelin PP....... de vraag ging toch over de RS ???
 
UHHHHHH ????? Michelin PP....... de vraag ging toch over de RS ???

Ik reageerde niet op je vraag, maar op je opmerking over de supercorsa's. Daarom citeerde ik dat ook.
En Supercorsa's zou ik vergelijken met PP's, beide circuitbanden.
Michelin RS is beter te vergelijken met Pirelli Rosso Corsa straatbanden die ook voor een circuitdag te gebruiken zijn. :)
 
Ik reageerde niet op je vraag, maar op je opmerking over de supercorsa's. Daarom citeerde ik dat ook.
En Supercorsa's zou ik vergelijken met PP's, beide circuitbanden.
Michelin RS is beter te vergelijken met Pirelli Rosso Corsa straatbanden die ook voor een circuitdag te gebruiken zijn. :)

Volgens mij haal je PP's en RS door elkaar... een PP is in ieder geval alles behalve een circuitband
 
Volgens mij haal je PP's en RS door elkaar... een PP is in ieder geval alles behalve een circuitband

Nou ik schreef het bewust zo op. Wat niet wil zeggen dat ik het niet fout kan hebben. En dat jij gelijk hebt.
Ik heb in 2010 nl mijn laatste set PP's gekocht en er mee geracet. En zoals ik al aangaf de Pirelli's waren veel beter op een droge baan, maar compleet waardeloos als er serieuze druppels vielen. En de PP's gaven dan nog geen krimp, en dit waren toen toch echt circuit banden. Maar ik ben er niet voor niks mee gestopt om ze op het circuit te gebruiken na een paar onverklaarbare klappers, misschien had je mij ff daarvoor al kunnen waarschuwen! :+
Ik heb de set uit 2010 nog 1x uit pure noodzaak nog in 2014 op het circuit gebruikt, en dat voelde niet echt top, maarja dat schreef ik toe aan de leeftijd.

En RS heb ik geen ervaring mee maar als ik de verslagen lees dan worden ze gezien als straatbanden waar je eventueel het circuit mee op kan.
Maar als ik jou goed begrijp is de RS meer geschikt voor op het circuit dan huidige PP's?
 
HELP!!!!
990 r vraag

Vriend van mij heeft een superduke R 990 van 2008. Nu moet er een ander achterlicht in maar hoe haal ik het kontje er af?? Zadel er af, boutjes er uit maar hij zit ook nog in het midden vast aan het subframe en we krijgen hem dus niet los. Kan ook niet echt een manual vinden waar het in terug te vinden is dus hoop dat hier iemand me kan helpen,....vast wel!!
:) :) :}
 
Toevalig werd dat vd week ook gevraagd. Waarschijnlijk hebben jullie de hendel over het hoofd gezien die aan de linkerkant zit als je het zadel eraf haalt. Dan hoef je er geen schroefje meer uit te draaien... Alleen het stekkertje van het achterlicht nog.
 
Als het goed is zit er bij de r versie een hendeltje onder het zadel, als je dat omhoog trekt kan je het kontje eraf pakken. Zit dan alleen nog vast aan de stekker van het achterlicht.

Sjoerd was me voor zie net :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort conit road attack 3 achter. Volgens de test zou die grip genoeg moeten hebben, maar ik merk dat in korte bochtjes met veel gas hij een beetje (gecontroleerd) gaat sliden. 8-)
Kan ik dit verminderen door achter de veervoorspanning of ingaande demping of uitgaande demping te verminderen?
ter info, de band is, met dezelfde maat als mijn vorige band, een stukje hoger (meer rubber omdat het ST is?) waardoor hij iets meer op de neus staat en mss daarom achter wat lichter is :?
 
Laatst bewerkt:
Hej, dat was ik haha.
Is idd een klein hendeltje onder t zadel. Thats iT!
Mja, moet het wel ff weten ^^
Toevalig werd dat vd week ook gevraagd. Waarschijnlijk hebben jullie de hendel over het hoofd gezien die aan de linkerkant zit als je het zadel eraf haalt. Dan hoef je er geen schroefje meer uit te draaien... Alleen het stekkertje van het achterlicht nog.
 
Nou ik schreef het bewust zo op. Wat niet wil zeggen dat ik het niet fout kan hebben. En dat jij gelijk hebt.
Ik heb in 2010 nl mijn laatste set PP's gekocht en er mee geracet. En zoals ik al aangaf de Pirelli's waren veel beter op een droge baan, maar compleet waardeloos als er serieuze druppels vielen. En de PP's gaven dan nog geen krimp, en dit waren toen toch echt circuit banden. Maar ik ben er niet voor niks mee gestopt om ze op het circuit te gebruiken na een paar onverklaarbare klappers, misschien had je mij ff daarvoor al kunnen waarschuwen! :+
Ik heb de set uit 2010 nog 1x uit pure noodzaak nog in 2014 op het circuit gebruikt, en dat voelde niet echt top, maarja dat schreef ik toe aan de leeftijd.

En RS heb ik geen ervaring mee maar als ik de verslagen lees dan worden ze gezien als straatbanden waar je eventueel het circuit mee op kan.
Maar als ik jou goed begrijp is de RS meer geschikt voor op het circuit dan huidige PP's?

Ik heb tussen 2009 en 2011 geracet en ook toen waren PP's geen circuitbanden :P

Ik heb er zelf nooit op gereden maar van diverse kennissen vernomen dat ze bij tijden van rond de 2:10 op CPZ al aardig begonnen te glijden.

Ik reed zelf altijd op BT003 of Supercorsa's en op 't laatst eigenlijk altijd op slicks..
 
heeft er iemand al problemen gehad met het neutraal lampje?
sinds kort springt dit niet meer elke keer aan, kan wel gewoon rijden, schakelen en koppeling loslaten, als ik weet dat hij in neutraal staat, maar het lampje niet brand.
heb al eens gezocht, en het is precies niet moeilijk om de switch eraf te halen en eens na te zien, of moet ik met iets speciaals rekening houden dan? neem aan dat het led is in dashboard, dus geen kapot lampje (sd 2008)
 
Ik ben op zoek naar tassen om een weekje op pad te gaan met de duke. Zal zelf aan een 30l duffelbag te denken die achterop vastgemaakt kan worden. Hiernaast aan een extra tas op de tank. Met welke tanktassen hebben je ervaring en wat was je ervoor kwijt? Ik hoop niet gelijk 200€ uit te hoeven geven voor en tanktas. Marktplaats biedt helaas niet direct uitkomst. Benieuwd naar jullie ervaringen!
 
Ik ben op zoek naar tassen om een weekje op pad te gaan met de duke. Zal zelf aan een 30l duffelbag te denken die achterop vastgemaakt kan worden. Hiernaast aan een extra tas op de tank. Met welke tanktassen hebben je ervaring en wat was je ervoor kwijt? Ik hoop niet gelijk 200€ uit te hoeven geven voor en tanktas. Marktplaats biedt helaas niet direct uitkomst. Benieuwd naar jullie ervaringen!

De originele tanktas van Ktm is mij tot nu toe prima bevallen.
Je zou ook naar iets van kunnen kijken met zo'n ring op de tank, sw motech en givi hebben dat iig.
Er staat een originele tanktas op 2ehands.be voor €40:
Ktm 990 superduke - Te koop in Antwerpen Wilrijk
 
Heren, ik heb nog een bagster tankhoes voor de 990 in volledig zwart... iemand belang bij?
 
Terug
Bovenaan Onderaan