Overstappen op een lichtere toermotor

Heb momenteel een mooie R1200R op het oog met ABS en ESA. Voordeel van de BMW is dat ik niks hoef te doen met de veren. Bij de Tracer 900 zullen zeker de veren vervangen moeten worden. Zeker met ons gewicht.


Ander voordeel is dat ik bij dezelfde dealer de BMW kan laten onderhouden waar ik zeer tevreden over ben!

Verder natuurlijk cardan aandrijving, dus minder onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
Mocht je nou echt in staat zijn om met een open mind te rijden, stap dan eens met je vriendin op een Burgman 650. Dikke kans dat je vriendin er meteen uit is.
 
Mocht je nou echt in staat zijn om met een open mind te rijden, stap dan eens met je vriendin op een Burgman 650. Dikke kans dat je vriendin er meteen uit is.

Met alle respect, maar een dergelijke motor is echt niet mijn ding. Mijn vriendin gaat zo af en toe mee achterop, maar vaak rij ik ook alleen en dan wil ik toch graag een wat sportieve motor.

Zo'n Brugman zal ongetwijfeld goed zitten maar niet wat ik zoek. Weet ook zeker dat mijn vriendin zoiets niet wil.
 
Laatst bewerkt:
Heb je dat aan haar gevraagd?
Zonder haar mening te sturen?
En zelfs nadat je erop gezeten hebt?

Het antwoord hoef je niet te geven, er bestaat natuurlijk de kans dat je dit niet hebt gedaan maar dat je je hier groot wil houden.

Voor de duidelijkheid, ik wil voor de lol ook niet aan een scooter maar rijd er nu wel 1. Die dingen hebben bepaalde voordelen en comfort is er 1 van.
 
Heb je dat aan haar gevraagd?
Zonder haar mening te sturen?
En zelfs nadat je erop gezeten hebt?

Het antwoord hoef je niet te geven, er bestaat natuurlijk de kans dat je dit niet hebt gedaan maar dat je je hier groot wil houden.

Voor de duidelijkheid, ik wil voor de lol ook niet aan een scooter maar rijd er nu wel 1. Die dingen hebben bepaalde voordelen en comfort is er 1 van.
Ik heb een hernia en ik krijg al rugpijn als ik naar een scooter kijk. '(
 
De scooterrijders worden wel erg opdringerig hier....


:Y ,de meeste scooterrijders rijden ook motor,dusch kennen het verschil :] :t
full

full




Speciaal voor RR ,MMMMMM lekkere hernia,mmmmmmmm :P

:+
 
Laatst bewerkt:
Sorry scooter rijders, maar ik kan niet koud of warm worden van een scooter. Het oog wil ook wat en een scooter streelt mijn ogen niet :/
 
Laatst bewerkt:
Een ding om op te letten met de Yamaha drie-pitter, is dat het motorblok asymetrisch is. Aan de (geloof ik) rechterkant steekt de versnellingsbak verder uit dan links.

Mijn vrouw begon zich daar na een paar honderd kilometer op een huurmotor flink aan te ergeren. Was precies waar haar knie zat, dus ze zat altijd scheef.

Bedankt voor de tip. Zal daar eens op gaan letten.
 
Sorry scooter rijders, maar ik kan niet koud of warm worden van een scooter. Het oog wil ook wat en een scooter streelt mijn ogen niet :/

Ach je bent tenslotte ook een BMW RT huppelepup gewend :+
mare mijn ogen worden ook anders gestreelt O-)

full


*D luxe problemen :]
 
Laatst bewerkt:
Ach je bent tenslotte ook een BMW RT huppelepup gewend :+
mare mijn ogen worden ook anders gestreelt O-)

[afbeelding]

*D

Haha......Nee, de BMW RT is niet de mooiste motor, maar zeker meer motor dan een scooter.

Persoonlijk ben ik echt liefhebber van de retro bikes zoals bv de nieuwste Kawasaki Z900 Classic!

Zou mooi zijn als Honda ooit weer een nieuwe uitvoering zou uitbrengen van de legendarische CBX1000 6-cylinder! Prachtig geluid!!
 
Haha......Nee, de BMW RT is niet de mooiste motor, maar zeker meer motor dan een scooter.

Persoonlijk ben ik echt liefhebber van de retro bikes zoals bv de nieuwste Kawasaki Z900 Classic!

Zou mooi zijn als Honda ooit weer een nieuwe uitvoering zou uitbrengen van de legendarische CBX1000 6-cylinder! Prachtig geluid!!

full


mooie brommer :Y
 
Sorry scooter rijders, maar ik kan niet koud of warm worden van een scooter. Het oog wil ook wat en een scooter streelt mijn ogen niet :/
Je hoeft echt geen sorry te zeggen, je vertelt nu tenminste waarom je geen scooter wilt. Tot hier had ik een beetje het idee dat je het niet wilde omdat het niet stoer genoeg is oid

Je zegt tot 225 rijklaar te willen, ben je al eens met een motor van dat gewicht aan de wandel geweest dan? Nu ben ik niet de sterkste maar ik vond mijn trophy 900 welke droog 217 weegt ook al heel erg zwaar om mee te lopen heuvel op (iets met lege tank :$ ) dus misschien is dat nog steeds te zwaar. Dan investeer je een hoop zonder het gewenste resultaat te behalen
 
Je hoeft echt geen sorry te zeggen, je vertelt nu tenminste waarom je geen scooter wilt. Tot hier had ik een beetje het idee dat je het niet wilde omdat het niet stoer genoeg is oid

Je zegt tot 225 rijklaar te willen, ben je al eens met een motor van dat gewicht aan de wandel geweest dan? Nu ben ik niet de sterkste maar ik vond mijn trophy 900 welke droog 217 weegt ook al heel erg zwaar om mee te lopen heuvel op (iets met lege tank :$ ) dus misschien is dat nog steeds te zwaar. Dan investeer je een hoop zonder het gewenste resultaat te behalen

Motor bevalt alleen voelt zwaar, ga je hem nu naar krachttraining coachen? Lijkt me de meest logische stap.
 
Ja, klopt. Vraag mij alleen af of een 650 of 700cc motor geschikt is voor toeren met twee man. Beide rond de 90kg. Is een dergelijke motor geschikt voor bv toeren in de omgeving van Winterberg? Kom ik daar met een 650/700cc dan niet te kort?
De VFR gaat je zeker zonder enig probleem met z'n 2en door het Sauerland brengen.
Vorig weekend 4 dagen daar wezen rijden met de VFR club en er waren ook een paar stelletjes die samen op een 800 reden en op de club zijn er wel meer die duo rijden en dat ook in de Dolomieten e.d. doen.
 
Een ding om op te letten met de Yamaha drie-pitter, is dat het motorblok asymetrisch is. Aan de (geloof ik) rechterkant steekt de versnellingsbak verder uit dan links.

Mijn vrouw begon zich daar na een paar honderd kilometer op een huurmotor flink aan te ergeren. Was precies waar haar knie zat, dus ze zat altijd scheef.

Ik zit echt al sinds gisteren te denken waar de knieën van je vrouw zitten tijdens het rijden?
 
De BMW R1200R gaat zeer waarschijnlijk toch wel afvallen. Mooie motor, maar een echte naked dus nauwelijks windbescherming.

De Yamaha Tracer 900 blijft een mooie motor, maar of ik ga wennen aan een dergelijk motor is nog de vraag. Bij de BMW heb je geen last van duiken in de vork tijdens remmen, wat bij de Yamaha natuurlijk wel het geval zal zijn. "Nadeel" van de Yamaha is dat deze een ketting heeft en geen cardan. Minder onderhoud. Natuurlijk moet ik ook eerlijk zijn tegen mezelf, want zo ontzettend veel kilometers rij ik niet per jaar, dus dat vervangen van een ketting zal in de praktijk wel meevallen.

De Kawasaki Versys 1000 is nog een optie, maar loop nog niet echt warm voor deze motor.

Ipv de BMW R1200R kan natuurlijk ook de BMW R1200GS. Ooit op gereden en dat reed eigenlijk best wel erg lekker. Ook niet licht, maar zeker niet zo zwaar als de RT.

Zag bv een mooie staan bij Motorhuis Brabant in Tilburg, maar lees over die zaak ook wat mindere goede ervaringen.

Wil graag in Limburg en omgeving Eindhoven gaan zoeken naar een mooie motor. Motoport Veldhoven is een optie, maar vind Motoport over het algemeen aan de prijs. Dan de vraag, welke zaak geeft een goede inruilprijs terug voor mijn RT? Kwestie van onderhandelen natuurlijk, maar wellicht dat er mensen hier op het forum goede ervaringen hebben?

Morgen willen we samen gaan kijken naar de volgende motoren:

- Yamaha Tracer 900
- BMW R1200GS
- Evt nog de Kawasaki Versys 1000
 
- BMW R1200GS
- Evt nog de Kawasaki Versys 1000
_O- _O- _O- _O-
Versys, gewicht 239kg
bmw 238kg

wat verwacht je nog van dit topic met zulke belachelijke voorstellen :?
eerst wil je een lichtere toermotor kopen en kom je met kolossale motoren waarop je van meerdere mensen een reactie krijgt met een opmerking of je die nu wel zo licht vindt..
ik vraag je nog of je wel eens met 225kg gelopen hebt en of dit verschil in gewicht nu wel genoeg is maar dat lees je niet of je negeert het.
en als kers op de taart kom je met 3 motoren waarvan 2 wel heel weinig schelen met je eigen motor, ongeveer 40 kg |(
ik draag wel eens rugzakken welke meer wegen dat het verschil in gewicht.

ik denk dat je voor jezelf nog maar eens heel goed je wensenlijstje moet bekijken.
of niet natuurlijk en koop gewoon weer een bmw, dat lijkt je het beste te bevallen tenslotte. maar daar heb je onze hulp niet voor nodig.
 
Klopt. En nu even terug naar waar het mee begon:

Heb toch wel gemerkt dat de BMW een zware motor is die best moeilijk te hanteren is zeker als je ergens wat ongelukkig geparkeerd staat. Beetje schuin naar beneden en het wordt al erg lastig de motor weer achteruit de weg op te krijgen!

Met iedere zware toerfiets - of meer algemeen: elke motor die je moeilijk te hanteren vind (...) - doe je er goed aan om bij het parkeren ook even na te denken over hoe je er weer weg gaat komen. Met de neus bergafwaarts parkeren is onhandig, om meerdere redenen eigenlijk gewoon dom, en kan met weinig moeite altijd anders.
Als TS een andere motor wil kopen dan moet-ie dat lekker doen, maar persoonlijk denk ik dat TS er goed aan doet om slimmer te gaan rijden - en vooral slimmer te parkeren - want dan maakt de massa van de motor eigenlijk niet zoveel meer uit.

Een zwaardere motor (massa) lijkt me sowieso prettiger als je regelmatig met 2 x 90 kg opzittenden onderweg bent, dus dan kun je er net zo goed gewoon mee om leren gaan..
 
Klopt. En nu even terug naar waar het mee begon:Als TS een andere motor wil kopen dan moet-ie dat lekker doen, maar persoonlijk denk ik dat TS er goed aan doet om slimmer te gaan rijden - en vooral slimmer te parkeren - want dan maakt de massa van de motor eigenlijk niet zoveel meer uit.

Een zwaardere motor (massa) lijkt me sowieso prettiger als je regelmatig met 2 x 90 kg opzittenden onderweg bent, dus dan kun je er net zo goed gewoon mee om leren gaan..


Mee eens, ik ben zelf 70 kg en kan toch redelijk tot goed m'n FJR handelen. Tis goed uitkijken hoe je zo,n motor parkeert. Met de voorkant dus heuvel op. Als je achteruit weg moet rijden laat je hem gecontroleerd terug rollen en als je vooruit meg moet rij je gewoon weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan