Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad bij dat soort situaties op snelwegen 112 bellen! Ik zag een tijdje geleden een lang oliespoor op de A27 dat over het klaverblad door ging naar de A28. Een auto voor me had het niet door en maakte een 360 op het klaverblad. Toen ik 0900-8844 belde, gaven ze het meteen door en informeerden ze me dat bij voorkomende gevallen 112 het te bellen nummer is.
 
Hoe moeilijk kan het zijn..
A20 tussen de aansluiting met de A13 en de afslag centrum / SFG de zuidbaan die van west naar oost loopt dus Hoek van Holland richting Gouda. Bij hectometerpaaltje 29,6 Re.
Als ze dan nog niet weet waar het is dan houdt het voor mij echt op.
Als je nou gewoon "A20 29,6 Re" had gezegd had ze het wel begrepen... ;)
 
Er zijn twee type MP3. De één is juridisch een auto, de ander een motorfiets. Het grootste verschil is de afstand van de voorwielen. Die is bij het motorfiets model net smaller dan 45cm, dat maakt het voor de wet één wiel en dan mag je wel doorrijden bij het bord C6 :-)

Is dat zo? Het feit dat je er met een A rijbewijs op mag, maakt het niet per se een tweewieler. Immers, met een zijspan, wat toch echt een motor en geen auto is, mag je ook niet door bord C6.
De definitie is: motorvoertuigen met méér dan twee wielen. Een MP3 voor A-rijbewijs heeft toch meer dan twee wielen?
 
Vanochtend een leip op een oranje Z750 die ipv de file filtreerde de auto's over de vluchtstrook voorbij ging. Het nadeel was ook gelijk dat de auto's op de rechterbaan een stuk naar het midden van de weg kwamen en het dus lastiger werd om te filtreren... |(
 
Vanmorgen op de A12 weer een lampje die met zijn BMW-tje iedereen ging aanduwen. Ik zat in blik en zag hem met een groot snelheidsverschil naderen.Ik had naar rechts gewild om hem te laten passeren maar met een nogal bruuske zwaai ging hij naar de rechterbaan. Als ik alsnog naar rechts was gegaan was het kantjeboord geworden. En dat terwijl hij mij niet eens rechts kon passeren ivm een auto die we naderden.

Paar auto's verder er maar langs gelaten, bij werkelijk elke auto op de linkerbaan werd er nog geen 4 meter afstand gehouden in de hoop dat ze maar snel zouden opschuiven :X
 
Heeft hij alleen AOW of ook een klein aanvullend pensioen? Of wordt hij zonder pardon geëuthanaseerd? ;)

Een deel ligt in Wageningen te rusten, ander deel vond ik in mn broekspijp terug (had de onderkant jas in mn broek gestopt zodat die nog enigzins wat gesloten bleef.

Ga de 2 partijen echter niet meer samen brengen :+

Haal binnenkort weer leren jas want die kevlarhoodies :X
 
Vanmorgen op de A12 weer een lampje die met zijn BMW-tje iedereen ging aanduwen. Ik zat in blik en zag hem met een groot snelheidsverschil naderen.Ik had naar rechts gewild om hem te laten passeren maar met een nogal bruuske zwaai ging hij naar de rechterbaan. Als ik alsnog naar rechts was gegaan was het kantjeboord geworden. En dat terwijl hij mij niet eens rechts kon passeren ivm een auto die we naderden.

Paar auto's verder er maar langs gelaten, bij werkelijk elke auto op de linkerbaan werd er nog geen 4 meter afstand gehouden in de hoop dat ze maar snel zouden opschuiven :X

A12 vanaf Utrecht richting Bodegraven en een BMW GS aangekleed alsof hij drie keer achter elkaar de Mount Everest ging beklimmen?
 
A12 vanaf Utrecht richting Bodegraven en een BMW GS aangekleed alsof hij drie keer achter elkaar de Mount Everest ging beklimmen?
Denk dat ik die ook al wel eens gezien heb tussen Gouda en Utrecht, kansloos figuur iig. De bwm die ik wel eens tegenkom heeft ook een handje van rechts inhalen, over puntstukken en verdrijvingsvlakken rijden, etc.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen op de A12 weer een lampje die met zijn BMW-tje iedereen ging aanduwen.

Terwijl dat helemaal niet nodig is. Als iemand ten onrechte links rijdt, dan rij je er met grote snelheid op af, hoe hoger je snelheid hoe sneller ze aan de kant gaan. Maar kunnen ze niet naar rechts, dan heeft het geen zin ze te pushen. Vaak is dan de uiterst rechterbaan wel vrij, dan kun je er zo langs. Anders er ff achter blijven, met genoeg afstand, en niet midden achter maar links of rechts, dan heb je goed uitzicht en kun je tijdig remmen.

Het hangt ook van de snelheden af: als iedereen 80 of 90 rijdt kun je filteren, als ze 160 rijden dan gaan ze ook wel aan de kant als het kan.
 
Het hangt ook van de snelheden af: als iedereen 80 of 90 rijdt kun je filteren,

giphy.webp
full
 
Terwijl dat helemaal niet nodig is. Als iemand ten onrechte links rijdt, dan rij je er met grote snelheid op af, hoe hoger je snelheid hoe sneller ze aan de kant gaan. Maar kunnen ze niet naar rechts, dan heeft het geen zin ze te pushen. Vaak is dan de uiterst rechterbaan wel vrij, dan kun je er zo langs. Anders er ff achter blijven, met genoeg afstand, en niet midden achter maar links of rechts, dan heb je goed uitzicht en kun je tijdig remmen.

Het hangt ook van de snelheden af: als iedereen 80 of 90 rijdt kun je filteren, als ze 160 rijden dan gaan ze ook wel aan de kant als het kan.
_O-
 
Ik zat vanmiddag onderweg naar huis op links, ook in te halen in het rijtje. Komt er een Renault aanblazen die me van de weg af wilde duwen. Ik dacht echt; WAT WIL JE NOU! Ik ben toch ook gewoon aan het inhalen. Met de motor heb ik dit niet zoveel...
er zat trouwens verderop in het rijtje ook een motor, maar die ging na het inhalen weer netjes naar rechts. T is wat....
 
Je ziet wel vaker motorrijders gewoon meesukkelen in de file. Als ik wil meesukkelen, dan ga ik wel met de auto.
 
Je ziet wel vaker motorrijders gewoon meesukkelen in de file. Als ik wil meesukkelen, dan ga ik wel met de auto.

Maar met 90 filteren is bijzonder lomp. Juist dan zijn er blikkers die besluiten nog van baan te wisselen enzo. Je hebt dan niks meer te vertellen als het fout gaat.
 
Als de snelheid weer omhoog gaat in de file, en het boven de 35 a 40 komt, zorg ik dat ik weer in het rijtje zit. Dat is naar mijn idee het moment dat iedereen opeens op een andere rijstrook wil zitten.

Gisteren toen het >50 reed kwam er nog een BMW kofferset tussen de file door geblazen. Met een behoorlijk snelheidsverschil zelfs. Ik vind het link. Dan maar een minuut later thuis.
 
Laatst bewerkt:
Maar met 90 filteren is bijzonder lomp. Juist dan zijn er blikkers die besluiten nog van baan te wisselen enzo. Je hebt dan niks meer te vertellen als het fout gaat.

Je rijdt al een poosje achter twee auto's die naast elkaar blijven rijden, maar niet heel snel. Ervoor is alles leeg. De linker auto gaat naar links, maakt ruimte voor je. De rechter auto maakt ruimte. Wie ben ik dan om er niet tussendoor te gaan?
 
Vanochtend bij ons op de dijk een lijp met een Q7 tegemoet (moet ik nog meer zeggen)
Die de fietsers aan zijn kant inhaalde op zo'n wijze dat ik via het randje van de berm er nog net langs kon. Even wachten was waarschijnlijk te veel gevraagd. |(

Even later bij de rotonde waar de fietsers geen voorrang hebben er staan duidelijk haaientanden een lijp met een aanhangertje ineens vol in de ankers om een groep wielrenners voor te laten gaan. Het bijzondere was zelfs dat deze groep voor de verandering wel netje stond te wachten en deze auto met aanhanger voorrang gaf. Op de rotonde was geen verkeer dus was deze actie echt volledig onbegrijpelijk. :?
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen op de A12 weer een lampje die met zijn BMW-tje iedereen ging aanduwen. Ik zat in blik en zag hem met een groot snelheidsverschil naderen.Ik had naar rechts gewild om hem te laten passeren maar met een nogal bruuske zwaai ging hij naar de rechterbaan. Als ik alsnog naar rechts was gegaan was het kantjeboord geworden. En dat terwijl hij mij niet eens rechts kon passeren ivm een auto die we naderden.

Paar auto's verder er maar langs gelaten, bij werkelijk elke auto op de linkerbaan werd er nog geen 4 meter afstand gehouden in de hoop dat ze maar snel zouden opschuiven :X

Ik vindt dat soort mensen heerlijk! Op t moment dat ze blijven plakken en jij rijdt ook achter iemand, in de ankers gaan en exact de maximum snelheid aanhouden. Soms gaan ze dan opeens naar rechts om je via die manier in te halen. Op dat moment geef ik dan ff gas totdat ze tegen een auto op de rechterbaan aankomen waar ze niet doorheen kunnen...en dan weer terugzakken naar de vmax. Kan ik kilometers lang volhouden met een enorme grijns op mn bek.

Kijk is de rechterbaan helemaal vrij ga ik wel gewoon opzij, maar van die gasten die denken dat iedereen maar voor ze opzij moet gaan en door het verkeer ploegen worden altijd heel gefrustreerd als ze mij tegenkomen :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan