SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Punt is dat motoport alleen mag repareren met nieuwe delen. Dus ik zou idd het bedrag laten uitkeren en dan zelf herstellen als je dat kunt. Tank gewoon laten uitdeuken en opnieuw laten spuiten.


i disagree hard hier op. ze kunnen gewoon de tank repareren. me het geld uit de 'pot'

alleen zullen ze liever willen vervangen door nieuwe onderdelen. verdienen ze meer aan.
 
Laatst bewerkt:
2 zwarte zijkapjes er af, imbus 4. zadel er af, imbus 6. en dan de tank, inbus 4 denk ik? en dan kan je er bij.

enuuh... domme vragen bestaan niet

mocht je hem gaan bijvullen, doe dit dan wel bij een koude motor, en zet hem in het midden van de streepjes.
Ahja. Dat vergat ik even ja; kapjes en zadel moet er wel eerst af ja :Y


i disagree hard hier op. ze kunnen gewoon de tank repareren. me het geld uit de 'pot'

alleen zullen ze liever willen vervangen door nieuwe onderdelen. verdienen ze meer aan.
Kan zijn; maar mijn ervaring was anders. Maar nu ik zo erover denk kan het ook wel eens de verzekering zijn geweest. Mijn 650 was economisch total. Dus ik zei dat ik wel aan kuipdelen kon komen. Maar dat ging m niet worden bij motoport. Die zou ik dan uit eigen zal moeten betalen en gingen de originele delen van de factuur af.. zoiets was t. Maar is alweer een poosje terug dus ik weet het niet meer precies.

Maar t was iig wel zo dat ik hem bij MP niet kon laten maken met tweedehands delen.
 
Ahja. Dat vergat ik even ja; kapjes en zadel moet er wel eerst af ja :YKan zijn; maar mijn ervaring was anders. Maar nu ik zo erover denk kan het ook wel eens de verzekering zijn geweest. Mijn 650 was economisch total. Dus ik zei dat ik wel aan kuipdelen kon komen. Maar dat ging m niet worden bij motoport. Die zou ik dan uit eigen zal moeten betalen en gingen de originele delen van de factuur af.. zoiets was t. Maar is alweer een poosje terug dus ik weet het niet meer precies.

Maar t was iig wel zo dat ik hem bij MP niet kon laten maken met tweedehands delen.


Mmm oké. Je zou toch moeten denken dat als in 2k op mijn bankrekening krijg gestort op Mn motor te repareren dat ik zelf mag weten wat en hoe ik het spul laat maken. Het enigste waar ik geen zin heb is straks 2k uitgegeven te hebben en nog steeds met zichtbare schade zit..
 
Ben me aan het orienteren voor een SV1000, gelet mijn lengte van 1,90 dan wel met een recht stuur (met of zonder kuip) maar waar op te letten bij aankoop ? Zijn er typische 'dingetjes' ? Zoek een bovenal nette machine (technisch als optisch), bouwjaar vind ik niet zo spannend en van een km-stand tussen 30 en 40.000 vrij acceptabel. Ik hoor graag
 
Wil ik vanmiddag een stukje gaan sturen, kom ik erachter dat mijn voorvork lekt...

Ik overweeg om de veren gelijk maar te vervangen. Kan iemand iets aanbevelen?
Er is zoveel te koop.
 
Heb hier een HyperPro kitje op de mijne laten zetten. Scheelt vooral aan de voorkant flink. Qua kosten valt het reuze mee.
 
Ben me aan het orienteren voor een SV1000, gelet mijn lengte van 1,90 dan wel met een recht stuur (met of zonder kuip) maar waar op te letten bij aankoop ? Zijn er typische 'dingetjes' ? Zoek een bovenal nette machine (technisch als optisch), bouwjaar vind ik niet zo spannend en van een km-stand tussen 30 en 40.000 vrij acceptabel. Ik hoor graag

Eigenlijk vrij weinig. Ik heb mijn SV in 5 jaar tijd van 25k naar 75k gereden en 'still going strong'. Ik heb het laatst met mijn monteur maar eens gehad over kleppen stellen, maar tot nu toe nog nooit gedaan. Het blok is oersterk.
De SV heeft een hydraulische koppeling. Bij het koppelingshuis wil het wel eens een beetje lekken, bekend kwaaltje. Zolang je een nette motorfiets kunt vinden zou ik er zo weer een kopen met een door jouw genoemde km-stand.

Persoonlijk zou ik trouwens gaan voor eentje mét kuip, liefst ook nog met een alternatief ruitje. Zelf heb ik er een 'double-bubble' ruit opzitten. Met mijn lengte (180) zit je dan goed uit de wind.
 
Eigenlijk vrij weinig. Ik heb mijn SV in 5 jaar tijd van 25k naar 75k gereden en 'still going strong'. Ik heb het laatst met mijn monteur maar eens gehad over kleppen stellen, maar tot nu toe nog nooit gedaan. Het blok is oersterk.
De SV heeft een hydraulische koppeling. Bij het koppelingshuis wil het wel eens een beetje lekken, bekend kwaaltje. Zolang je een nette motorfiets kunt vinden zou ik er zo weer een kopen met een door jouw genoemde km-stand.

Persoonlijk zou ik trouwens gaan voor eentje mét kuip, liefst ook nog met een alternatief ruitje. Zelf heb ik er een 'double-bubble' ruit opzitten. Met mijn lengte (180) zit je dan goed uit de wind.

Sv1000 S (met kuip dus) met SBK stuur voor rechtop positie met double bubble ruit is goed uit de wind? Ik vind dat ik met deze combinatie redelijk wat wind vang met wat hogere snelheden :N Maar nu rijdt ik niet heel vaak voor heel lang hogere snelheden dus neem het voor lief. De SBK stuur kan ik iedereen aanraden..
 
Het hangt er ook vanaf hoe lang je bent en natuurlijk of je een SBK stuur hebt of niet. Voor mij met mijn 1.98m was het standaard ruitje veel beter met een normaal stuur. Had er een hoge ruit op gezet en toen werd het alleen maar slechter. Ging van redelijk schone lucht naar zwaar turbulente lucht. Misschien als je minder lang bent dat een hogere ruit wel beter is, maar voor mij was het een flink stuk minder. Het zag er wel mooi uit maar reed voor geen meter.
 
Laatst bewerkt:
De SV is een hele leuke fiets, maar de vering is standaard inderdaad erg matig. Het is met standaard vering ook meer een toerfiets dan een sportfiets. Zeker als je wat platter wil gaan en harder wil remmen is het erg merkbaar. Heb het bij mijn fiets gelijk het eerste jaar dat ik hem had laten doen.
 
Laatst bewerkt:
Er werd in het SV650N/SV1000N topic gesproken over een meeting. Dat wil ik voor dit jaar best in gang gaan zetten. Meer info volgt dan in een apart topic ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een begin gemaakt voor het verzameltopic.
ik ben zo vrij geweest om even de starter van het Gladius topic te vragen of ik de gladius ook kan invoegen in het verzameltopic. Dit omdat de nieuwe nieuwe nieuwe SV gewoon een upgrade van de gladius is. Gebruikt ook het zelfde blok dus tja. iK dacht die past er wel bij. Dus even gevraagd want ga niet ongevraagd iemands topic kapen :)

Maar als ik geen antwoord krijg dan jat ik m er gewoon bij :)
 
Ik heb me flink uitgeleefd vandaag... Hyperpro in de voorvork, alle sensoren afgesteld op de glasklephuizen, gaskleppen gesynchroniseerd en een TRE geplaatst. Ken de SV niet meer terug 😎.
Zelfs het irritante dipje rond 5000 toeren lijkt nu verdwenen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal me hier als nieuwe SV eigenaar ook eens melden ;)

Na jarenlang Kawasaki supersports te hebben gereden werd het tijd voor iets anders:

SV1000S uit 2003 met slechts 21000 km. Deze heeft 10 jaar zo goed als stil gestaan :o

Motor is helemaal standaard op een ingekorte taartschep en andere knippers na, dus voldoende te doen aan onderhoud en upgrades :P

Zal nog een fototje posten ;)

Groeten, Martijn
 
Ik heb me flink uitgeleefd vandaag... Hyperpro in de voorvork, alle sensoren afgesteld op de glasklephuizen, gaskleppen gesynchroniseerd en een TRE geplaatst. Ken de SV niet meer terug 😎.
Zelfs het irritante dipje rond 5000 toeren lijkt nu verdwenen.


Lekker bezig man!

Ik zal me hier als nieuwe SV eigenaar ook eens melden ;)

Na jarenlang Kawasaki supersports te hebben gereden werd het tijd voor iets anders:

SV1000S uit 2003 met slechts 21000 km. Deze heeft 10 jaar zo goed als stil gestaan :o

Motor is helemaal standaard op een ingekorte taartschep en andere knippers na, dus voldoende te doen aan onderhoud en upgrades :P

Zal nog een fototje posten ;)

Groeten, Martijn

Welkom martijn :W :W
 
Laatst bewerkt:
Was ik weer met een vraag, ik heb laatst mijn kvs bijgevuld netjes tussen de streepjes in. Het tankje bleek compleet leeg te zijn.
Maaarrr na een ritje van 60 km is er nu toch weer iets kvs verdwenen.
Kan het zijn dat het systeem te leeg was en nu zichzelf iets heeft bijgevuld vanuit de kvs reservoir?

Ik verschil is krap een cm in het tankje dus dat is bijna niks maar toch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan