Benelli Tornado TNT 125

Hoi tonnetje.
En???
Heb jij reeds jouw mooie Benelli Tornado Naked T125 binnen en rijbaar?
Hoe bevalt de machine?
Vr Gr
 
Vandaag en morgen prachtweer.
Droog, zon en heerlijke temperatuur.
Ideaal rij-weer voor een Tornado naked en een Grom.
Hoop dat jij er al van kunt genieten.
Vr Gr
 
Goed...........het weekend is helaas weer voorbij.
We mogen weer aan het werk.
Helaas is het stil rond de Benelli Tornado Naked T125.
Mag ik vragen wat de stand van zaken is?
Want ik kan me voorstellen dat als jij daadwerkelijk afgelopen weekend rond had kunnen rijden op jouw Benelli dat veel plezier zou hebben opgelevert.
Mijn Grom was in elk geval dikke pret.
Zit bijna op de 500km nu sinds afgelopen vrijdag.
Vr Gr
 
En.......heb jij al te horen gekregen of jij aankomend weekend daadwerkelijk dan jouw Benelli TNT Naked T125 in ontvangst mag nemen

nee helaas te laat thuis dit weekend en motor was ook pas afgelopen vrijdag aangeleverd dus werd bij hun ook krap
hoop hem deze week op te halen dus moet nog even geduld hebben
en de merkbanden die eronder moeten komen ben ik nog niet uit pffff en niemand heeft ervaring met scooterbanden schijnbaar want heb maar 1 reactie op mn vraag gehad opt forum
jij hebt in ieder geval al wel de siliconen laag van de banden afgereden
tja was mooi weer maar geen tnt
jou banden de V-rubber schijnen ook gevaarlijk te zijn met regen of zit er in europa een ander merk band op?
maar dat zal je al wel gelezen hebben op forums van de amerikaanse grom riders.
 
Laatst bewerkt:
Heeeeeee beste tonnetje.
Indien jij jouw Benelli deze week krijgt dan zou ik er zelf gelijk andere banden onder laten zetten.
De Michelin City Grips zijn perfect daarvoor.
Ik heb dat toen helemaal uitgeplozen.
Met droog weer is met die stock banden wel te rijden, maar zodra het wegdek nat wordt is het oppassen.
Ik zou het risico dus niet nemen als ik jou was.
Mijn Honda Grom van 2018 heeft andere banden erop en ze zijn bij regen lang niet zo tricky als die van jouw Benelli.
Maar ook ik stap aan het eind van het seizoen over naar Michelin City Grips hoor.
Voor de centen hoef je het niet te laten.

Wat wel een flink minpunt is van mijn Grom is het zadel.
Ik hoop echt voor jou dat het met jouw Benelli zadel beter gesteld is.
Mijn zadel is het shitste zadel dat ik van al de 18 stuks motorfietsen gehad te hebben zo knake is dat ik er gelijk werk van heb gemaakt om het te laten vermaken.
En dat gaat lukken.
Heb over een paar weken een afspraak waarbij iemand het zadel van mijn Grom geheel gaat modificeren en aanpassen met vulling zodat het mijn achterwerk ten goede gaat komen.
Kan zelfs na de modificatie ermee gaan proefrijden zodat het zadel nog beter en naar wens wordt aangepast.

Ik wens jou deze week ontzettend veel plezier met jouw Benelli.
Hoop dat ze net zo goed gaat bevallen als mijn Grom doet.
We gaan snel weer van jou horen hopelijk.
Vr Gr
 
Ik zie dit topic nu pas.
Wat een leuk fietsje! :9~
Mooier dan de MSX, vind ik. Ze hebben bij Benelli goed gekeken naar wat mensen zoal veranderen aan de MSX. Deze lijkt helemaal compleet. Stoer ook.

Dylanpilot, ik heb een MSX gehad en ook toen het zadel laten aanpassen. Dat ding lijkt wel een plank, he? Niet te doen gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Gerdien.
Dank voor je reactie.
Het zadel is inderdaad knake.
Mag nog even wachten alvorens het ook wordt aangepast net zoals toen bij jouw Grom.
Mag ik vragen wat en hoe het zadel toen bij was aangepast?
Vr Gr
 
Wat een gave motor is dit om te zien zeg. :}

En zouden de banden echt zo slecht zijn?
Ik heb een Honda CBR250R gehad met IRC banden, maar kon de schaamrandjes van vijf jaar oud er zo af rijden.
Met nat weer keek ik wel beter uit. :Y ( Maar het hoeft geen drama te zijn )
 
Heb een cbf125 gehad lag conti op maar wat een drama bij nat weer remmen en bochten altijd glijden bij droog wel goed
 
Wat een gave motor is dit om te zien zeg. :}

En zouden de banden echt zo slecht zijn?
Ik heb een Honda CBR250R gehad met IRC banden, maar kon de schaamrandjes van vijf jaar oud er zo af rijden.
Met nat weer keek ik wel beter uit. :Y ( Maar het hoeft geen drama te zijn )



Lijkt mij ook, kan ook goed met de banden van de Soes 250 V-Strom overweg. Nat weet ik niet, maar dat probeer ik te allen tijde te voorkomen, zelfs met regenbanden van een 'kwaliteitsmerk' als die er op zouden zitten. ;)

Eigenlijk te gek voor woorden dat je op een nieuwe motor al meteen nieuwe banden en zadel zou moeten kopen. :')


Edit: gaaf ding deze Tornado, wellicht in de toekomst! :Y
 
Laatst bewerkt:
Wellicht wordt het een keer tijd voor een motormeeting van Groms en TNT Nakeds.
Gespreksstof genoeg met zulke fijne machines lijkt me.
Een Mac Donalds zou een mooi meeting point kunnen zijn.
Vr Gr
 
Hoi Gerdien.
Dank voor je reactie.
Het zadel is inderdaad knake.
Mag nog even wachten alvorens het ook wordt aangepast net zoals toen bij jouw Grom.
Mag ik vragen wat en hoe het zadel toen bij was aangepast?
Vr Gr

Ik heb het toen laten doen door iemand hier op het forum: Hawk gt.
Hij heeft er zachter materiaal ingedaan op het zitgedeelte. Ik stuurde het zadel naar hem op en hij stuurde het weer terug. Was netjes gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Een hele goedemorgen beste tonnetje.
En.......hoe bevalt jouw Benelli Tornado Naked T125 tot op heden?
Heb jij er inmiddels al de nodige kilometers mee kunnen sturen?
Je zult 1 van de schaarse bezitters zijn van deze 125cc, want ik zie ze nooit rijden.
Hoop dat alles op de motorfiets bevalt en naar behoren functioneert.
Bij mijn Grom is alleen het zadel nog de boosdoener en dan overdrijf ik echt niet.
Gisteren nog een stukkie rondgeknort op de Grom en eigenlijk alleen maar stadswerk.
Na 20 minuten alweer last van de bips en dan wordt het rij-plezier al vlot minder.
Voor dit probleem mag ik nog even een paar weken geduld hebben, dus tot die tijd laat ik de Grom zoveel mogelijk staan, want het mot wel leuk blijven uiteraard.
Het is niet voor niets mijn Fun Bike en met dat knake zadel is het afzien.

Heb het geluk dat ik mijn woon/werk fiets kan pakken als alternatief dus dat doe ik dan maar vandaag.
Moet zeggen dat de Xmax400 100 keer prettiger zit dan die Grom maar mag op dat gebied geen vergelijk trekken.
Beetje soort van Fiat 500 vergelijken met een mooie dikke Audi.
Hoop dat het zadel van jouw Benelli fabrieksaf beter zit dan die van de Honda Grom.
Zoniet dan is er altijd nog hoop voor jou om ook het zadel te kunnen aanpassen/vermaken.
Zelf ben ik van plan om de nodige Fun kilometers te gaan maken met de Grom en kan dus niet leven met dat knake stock zadel.
Daar rij ik teveel kilometers voor.
We horen graag de verhalen van jou over hoe jouw Benelli machine bevalt.
Vr Gr
 
Je zult 1 van de schaarse bezitters zijn van deze 125cc, want ik zie ze nooit rijden.

Dat is niet zo gek, het dealernetwerk is niet eens compleet. Daarnaast zie ik ook bijzonder weinig MSXjes rondrijden en die zijn al jaren op de markt. :) De markt voor deze motoren is niet echt groot in NL.
 
Je hebt gelijk.
Dat van die slechts nog ene dealer in heel Holland wist ik reeds.
Ook is die Tornado Naked T125 nog behoorlijk vers van de pers en al helemaal als je dat vergelijkt met die Honda Grom 125.
Die loopt al mee vanaf 2013 als ik goed mijn huiswerk heb gedaan.
Dat wij ook de Groms met mondjesmaat rond zien rijden zal er mee te maken hebben dat het eigenlijk best wel een dure machine is voor wat men krijgt.
2e hands zie ik ze nauwelijks en als ik ze zie dan hebben ze vaak minder dan 1000km op de teller.
Ook zullen veel motorrijders zich niet echt thuisvoelen op de Grom vanwege het formaat en de beperkte cilinderinhoud.
Het is dus eigenlijk een Fun Bike puur sang, oftewel een soort van 2e fietsje voor erbij.
En dat voor die centen zal voor velen een struikelblok zijn.
 
Laatst bewerkt:
De prijs van de TNT125 is nog wel geinig, maar niet iedereen durft meteen een Chinees te kopen (en geef ze eens ongelijk). De MSX is idd veel te duur. Ik zeg: Omlaag die prijs, dan gaat de verkoop omhoog en het benodigde onderhoud geeft de dealers weer meer werk. Benelli heeft zijn afkomst niet mee (China). Ben ook benieuwd naar de tests, wil 'm zelf ook wel een keer testen, maar in principe weet de importeur mij wel te vinden en ik heb ze ook aangegeven op de beurs dat ik interesse heb om te testen. Enige 'nadeel' is dat ik vaak wel kritisch ben en dingen noem die anderen niet benoemen. :P :+
 
De prijs van die TNT125 is inderdaad heel netjes.
In eerste instantie zou ik die hebben gekocht, maar door wat ge-emmer is de deal niet doorgegaan.
En achteraf kan ik eerlijk zeggen daar niet rouwig om te zijn.
Ik ben nu heel erg blij met de optisch iets minder fraaie Honda Grom, maar deze is kwaliteitstechnisch wel inmiddels bewezen goed. ( zoniet beter dan die Benelli )
Zal vast ook ergens in China worden geproduceert deze Grom, maar ik heb toch een beter gevoel bij een Honda dan bij een Benelli.
Toegegeven: de TNT125 ziet er fabrieksaf veel gelikter en fraaier uit dan de Honda Grom.
Maar het is er wel ene die zich nog mag bewijzen en ondanks dat het wel goed zal zitten hou ik het bij de Grom.
Dat jij kritisch bent in je oordeel na het testrijden vind ik alleen maar goed.
Er zijn al genoeg lieden op het internet die Vlogs en revieuws maken waarbij ze de waarheid verdraaien en meer in het voordeel van de producent lullen.
Daar heb ik zo'n bagger hekel aan.
Maar helaas gebeurt het.
Dus wees jij maar lekker kritisch en als ze er niet aan willen om jou te willen laten proefrijden op een motorfiets dan hebben ze vast iets te verbergen als in de zin van dat ze waarschijnlijk zelf ook niet geheel achter hun produkt staan maar dat openlijk niet vertellen.
Fijne week.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
http://www.moonraker-motorcycles.co.uk/Benelli TNT white side 1.jpg

nou de motorfiets is opgehaald en er de eerste 120km mee gereden
kleur is metallic wit en rood frame
wat me opviel vanaf dealer de eerste meters rijden dan de motor verschrikkelijk gierde
dit was in elke versnelling hoorbaar
ik dacht dit word mischien minder,helaas dus niet na 120km
retour dealer vandaag, die heeft ermee gereden en geluid vergleken met zijn demo die dit gieren,janken dus niet heeft
zelf had ik de motor zonder proefrit gekocht en zijn demo was nog niet rijdbaar op dat moment
maar de demo was net klaar gemaakt vandaag, dus kon mooi het verschil horen
importeur is gelijk gebeld en gaan het met de fabriek overleggen wat het kan zijn
al met al een beetje een domper want hou nooit van dat gesleutel aan een nieuw object
dan de kwaliteit van diverse onderdelen,
let op want ben vrij kritisch kwa afwerking , een ander zegt mischien waar heb je het over

plaatwerk niet geheel strak, plastic naadjes en randjes niet overal mooi afgewerkt
ter info duurste plaatwerkdeel kost 30 euro in kleur (metallic wit) vandaar mischien die afwerking?
bedrading rommelig vanaf stuur naar koplamp was in 2 minuten verholpen maar toch
rest op motor was netjes afgewerkt stuur,voorvork,kroonplaat frame etc
zit zelfs een alarmlicht schakelaar op die duurdere motors geeneens hebben
verder led knipperlichten en led verlichting zowel voor als achter
simpele achterbrug, goedwerkende schokdempers voor en achter die zelfs comfort geven en achter af te stellen zijn
de reacties zijn positief onderweg van klein tot groot
geluid van de motor is volwassen vanaf 5000rpm
al met al toch wel een leuke motor voor het geld mits dat janken gieren opgelost word waar ik vanuit ga
de dealer had er afgelopen weekend nog eentje verkocht in het wit
we gaan afwachten of het een verkoop succes word ja of tenee
denk omdat we een krom rijbewijs systeem hebben het tegen gaat vallen
in landen om ons heen mag je met autorijbewijs motor rijden tot 125cc
,aan de prijs ligt het niet die is ok als je zoiets zoekt
blijft een funbike voor stad en landweggetjes geen pk kanon
word vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Bij welke dealer staat die demo, Tonnetje?

Ik hoop dat ze dat gieren snel oplossen.
 
Hallo. Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb de witte besteld. Mag hem zaterdag ophalen in Coevorden. Daar staat ook een demo. Heb daarmee proefgereden en ik heb tevens op 2e pinksterdag op het megamotorfestijn op.een witte gereden. Ik ben 42 dus hoe bedoel je midlifecrisis...
 
Hallo. Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb de witte besteld. Mag hem zaterdag ophalen in Coevorden. Daar staat ook een demo. Heb daarmee proefgereden en ik heb tevens op 2e pinksterdag op het megamotorfestijn op.een witte gereden. Ik ben 42 dus hoe bedoel je midlifecrisis...



Gefeliciteerd ,vond hem zelf ook het mooist int wit toen ik hem ophaalde bleek het nog metallic wit te zijn ook ,
Zie je alleen als zon erop staat is een soort parelmoerwit zeer chique met rood frame en zwarte delen ertussen door
Bij mij dan die domper van het gieren hoop dat het gauw opgelost is
Goed makkelijk en vriendelijk bij langenberg motoren was mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Thanks en ja erg vriendelijke mensen. Ik heb op de witte gereden was mij niet opgevallen. Ben benieuwd. Het is altijd maar afwachten als je iets nieuws koopt en dat maakt niet uit welk merk het ook is. Lees op het "feestboek" forum nog veel verschillende ervaringen. Ik hoop voor je dat het meevalt en dat je hem gauw weer terug hebt.
 
Laatst bewerkt:
Dat jij kritisch bent in je oordeel na het testrijden vind ik alleen maar goed.
Er zijn al genoeg lieden op het internet die Vlogs en revieuws maken waarbij ze de waarheid verdraaien en meer in het voordeel van de producent lullen.
Daar heb ik zo'n bagger hekel aan.
Maar helaas gebeurt het.
Dus wees jij maar lekker kritisch en als ze er niet aan willen om jou te willen laten proefrijden op een motorfiets dan hebben ze vast iets te verbergen als in de zin van dat ze waarschijnlijk zelf ook niet geheel achter hun produkt staan maar dat openlijk niet vertellen.

Ik denk dat het eerder een gebrek is aan voldoende demo's. Ik denk dat de demo's van de motorzaken gewoon eigen voorraad is. De dealers willen ook verkopen, dus dan moeten ze daar ook wat voor over hebben. Met de Grom weet je dat ie kwalitatief in orde is, van Benelli is het afwachten.
Maar we zullen wel zien of er wat te rijden valt, ik heb ook niet zeeën van tijd dit jaar. Ik heb nog geen test gedaan en vandaag zou er wat plaatsvinden, maar dat ging helaas niet door. Daarnaast stopt mijn daytime job en kan ik ergens anders aan de slag, dus daar ook druk mee. Normaal ga ik op de trapfiets, maar dat ga ik niet meer redden. Zit er aan te denken om er bijv. een Suzuki Address 110 bij te kopen (20km binnendoor, al kan de Address in de spits ook met gemak de snelweg op). Geen zin om mijn Kawa straks door de pekel te rossen, mocht het ooit weer kouder worden. _O-
Met de Address 110 ben ik twee jaar terug eens van Soesterberg terug naar Vianen gereden naar de importeur. Ik had nog 30 minuten voor het 17u was en binnendoor lukt niet in 30 minuten, dus een drukke snelweg op gegaan. Ging prima (
), dus zit er aan te denken dat erbij te kopen (hoewel ik 'm vooraf nog wel een keer ga rijden). Een Grom of Monkey 125 vind ik ook zonde om door de pekel heen te rossen. Ik poets namelijk heel weinig. *D Benelli 125 zou nog kunnen, maar ik vond de koppeling te zwaar toen ik er op zat op de Motorbeurs en een automaatje voor w-w is gewoon makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan