Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Ik gebruik gewoon de sleutel die standaard bij de schroefset van mijn auto zat. Als je goedkoop wil slagen misschien op een auto forum.
 
Nou ik heb er inmiddels eindelijk wat meer kilometers zonder problemen op zitten! Toch wel fijn. Ook een normaal verbruik.

Probleem zat hem toch in de ECU. Aangezien deze ecu in juli 2017 door verduyn is geplaatst incl rexxer tuning (totaal 450€) morgen maar eens bellen of ze nog iets voor me kunnen betekenen.

Al met al toch een paar 100€ gekost aan speurwerk, onderdelen etc. en de ecu die er in zat zag er behoorlijk oud en smoezelig uit. Wellicht van een vroege 1098S af gekomen?
 
Nou ik heb er inmiddels eindelijk wat meer kilometers zonder problemen op zitten! Toch wel fijn. Ook een normaal verbruik.

Probleem zat hem toch in de ECU. Aangezien deze ecu in juli 2017 door verduyn is geplaatst incl rexxer tuning (totaal 450€) morgen maar eens bellen of ze nog iets voor me kunnen betekenen.

Al met al toch een paar 100€ gekost aan speurwerk, onderdelen etc. en de ecu die er in zat zag er behoorlijk oud en smoezelig uit. Wellicht van een vroege 1098S af gekomen?

Dat kan je zien aan de nummers die op de ECU staan,als die niet overeenkomen
met die van een 848 dan is het een 1098 ECU.
 
Weet iemand hoe de “kliks” ipv de achterste schokdemper werken onderaan? Die imbus?

De gebruiksaanwijzing van Ducati is nogal vaag. Kan enkel wat rondjes draaien maar nergens klikt hij en 5 rondjes kan ik er ook niet in draaien (zouden 5 kliks moeten zijn)
 
Weet iemand hoe de “kliks” ipv de achterste schokdemper werken onderaan? Die imbus?

De gebruiksaanwijzing van Ducati is nogal vaag. Kan enkel wat rondjes draaien maar nergens klikt hij en 5 rondjes kan ik er ook niet in draaien (zouden 5 kliks moeten zijn)

Je heb dat verkeerd begrepen,het zijn geen 5 kliks maar anderhalve slag uit vanaf
vol ingedraaid dat is de standaard afstelling voor de ingaande slag. :)
De bovenste regelaar voor de uitgaande slag moet op 9 clicks staan vanaf vol ingedraaid.
Dit staat allemaal in het WPH. ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is ook maar een basis afstelling,dus gemiddeld goed voor onder normale omstandigheden
met een berijder van gemiddeld gewicht.Zelf kan je heel andere voorkeuren hebben,
maar dan moet je wel weten wat je doet,nog beter is met de motor langs bijvoorbeeld
Hyperpro te gaan en hem door hun af laten stellen.
Ik zelf heb er niets aan veranderd,al zou ik hem wel wat meer op zijn voorwiel willen
zetten zodat hij makkelijker instuurt,maar helaas is de rijhoogte achter niet instelbaar,
ik ga eens uitzoeken of er een instelbare link stang voor te krijgen is.
 
Mijn 1098 heeft zo’n instelbare stang en zou dus ook bij jou koeten passen, ebay staan er wel wat.
 
Weet iemand een adres voor een Carbon seatcover voor een 848sf? En zijn de covers van een 1098 eigenlijk hetzelfde?
 
Het liefst wil ik het eigenlijk even zien naast mijn motor... omdat ik de hele achterkant carbon heb moet het wel matchen.

Maar gratis retourneren is op zich ook prima :)
 
Zo inmiddels zelf de oude map terug gezet in de ecu, welkomstbericht aangepast en de uitlaatklep en lambdas uitgeprogrammeerd.

Deze map loopt toch echt wel veel soepeler dan de DP ecu. Lijkt bijna een 4 cilinder zo soepel.

Blij mee!
 
Zo inmiddels zelf de oude map terug gezet in de ecu, welkomstbericht aangepast en de uitlaatklep en lambdas uitgeprogrammeerd.

Deze map loopt toch echt wel veel soepeler dan de DP ecu. Lijkt bijna een 4 cilinder zo soepel.

Blij mee!

Welke map is dat,de standaard originele of die Verduyn er in gezet had?
 
Terug
Bovenaan Onderaan