regels zweeds model?

Bartgast

Rookie
18 mei 2005
5
0
Hardenberg
Aoals zo velen kan ook ik t niet laten om die motor toch maar eens te veranderen. Dingetje is ooit aan me verkocht als een Kawasaki Z440LTD. Ik weet niet zeker of dat ook klopt, maar dat is hiervoor verder ook niet van belang.
Oh ja, bouwjaartje 1984...

Ik kan hier moeilijk al mijn plannen gaan opschrijven (van iedereen die ik ken zijn er 4 mensen die enigszins een idee hebben wat ik bedoel '( ).
Wat ik wel graag zou willen, is een (extreem) lange voorvork. Alleen maar rechtdoor modelletje dus :+ .
Maarja, wat mag wel en wat mag niet? Ik weet dat een motor maximaal 4 meter lang mag zijn, maar ik wil m ook laag houden (zweedse stijl dus en geen apehanger). Je raadt t al: die voorvork moet verder onderuit. Moet dit gedaan worden door je frame te veranderen, of kan je daar andere balhoofdplaten voor kopen. Dat laatste heb ik maar kunnen vinden tot onder een hoek van 6 graden meer dan normaal is. Als je je frame opnieuw last, moet die lasnaad dan opnieuw gekeurd worden? En zo ja, gaan ze dan gelijk je hele motor na kijken, of kijken ze dan alleen naar die lasnaad?

Of is het sowieso verboden om de wielbasis te veranderen? (kzou m niet graag kwijtraken zeg maar).

Ik heb al op tal van officiële sites gekeken, waaronder de RDW, maar de persoon die dat geschreven heeft moet echt een keer een lesje Nederlands volgen, tzal vast wel allemaal kloppen maar ik kan t niet volgen.

Met vriendelijke groet,
een erg enthousiaste jongling :]
 
Dit is een zweeds model. Weet alleen niet precies de maten.....
full
 
juist ja :}

In ieder geval mag je officieel de wielbasis niet veranderen van het RDW. In een frame zagen wordt al helemaal niet gewaardeerd (officieel moet je dan een modificatiekeuring voor je motorfiets doen) wel is het mogelijk balhoofdplaten met een extreme hoek te gebruiken, zodat je niet in het frame hoeft te zagen. Maar of die hoek via de balhoofdplaten op standje Zweeds kan, weet ik niet.

In de praktijk wordt er veel verbouwd zonder medeweten van het RDW. Die lui daar in Lelystad staan er ook niet om bekend dat ze een beetje meewerken of goede informatie doorspelen. 10X bellen is 10 verschillende verhalen :X En op de site staan alleen de regels betreffende nieuwe motoren en zelfbouw (dus van de grond af opnieuw opgebouwd)
 
Dan weet ik niet wat ze in mijn oor fluisterde....

(Volgens mij was het zweeds, zweets...)
 
juist ja :}

In ieder geval mag je officieel de wielbasis niet veranderen van het RDW. In een frame zagen wordt al helemaal niet gewaardeerd (officieel moet je dan een modificatiekeuring voor je motorfiets doen) wel is het mogelijk balhoofdplaten met een extreme hoek te gebruiken, zodat je niet in het frame hoeft te zagen. Maar of die hoek via de balhoofdplaten op standje Zweeds kan, weet ik niet.

In de praktijk wordt er veel verbouwd zonder medeweten van het RDW. Die lui daar in Lelystad staan er ook niet om bekend dat ze een beetje meewerken of goede informatie doorspelen. 10X bellen is 10 verschillende verhalen :X En op de site staan alleen de regels betreffende nieuwe motoren en zelfbouw (dus van de grond af opnieuw opgebouwd)

wat is er toch mis met jou, je motor doet het nooit en als het over lekkere wijven gaat begin jij te emmeren over de RDW...

FLoris, DEUG JIJ WEL ?????????
 
Terug
Bovenaan Onderaan