Jetzt geht los !! Benny (CX) & Betty (CB)

@ Rockert zal die onbekende Kawa-wielen vanavond even aan een nadere inspectie onderwerpen. Wellicht dat er een bouwjaar of onderdeelnummer opstaat.

Kan er haast wel een polletje over openen....

Dat zitje ? 35 Euro.

Als je wilt, ik ga er vanavond even duidelijkere foto's van maken, die kan ik je wel even mailen.
 
Yesyes!

Heb vandeweek een maat van me geholpen aan z'n CX. (heeft frontale botsing gehad vorig jaar '( )


Die koplamp aub ff opzij leggen. Kun je iemand heel blij mee maken. :)


Is bij deze geregeld, heb je ook de knipperlichten en ophangbeugel daarvoor nodig ?
 
Ik heb betere en meer detail foto's van de wielen en zitje op m'n verkoop-forum gezet
 
Wat een leuke schuur heb jij. Ik ben al een beetje verliefd op Betty aan het worden. Wil je haar geen voorrang geven op Benny?
 
Betty is inderdaad een sweet-heart, maar haar rehabilitatie is nogal kostbaar. Ik ook nogal stoute plannen met haar.

Benny eerlijk gezegd gaat er (voor dit moment) nogal bekaaid vanaf komen, onder het mom als ie maar rijdt (en er een beetje sjiek uitziet) dan is het goed.

Betty gaat uiteindelijk heerlijk verwend worden met een boel leuke spulletjes. Ben er nog niet helemaal uit, maar te denken valt aan:

Voorvorkrevisie
Alle lagertjes en zooi in frame vervangen
Kuipsteunen maken
Kuip repareren
Kuipruit zoeken
Grotere longinhoud
Open 4-in-4 met megafoons
etc. etc.

Benny heeft wat dat betreft minder aandacht nodig, en is dus ook snelere (en financieel aantrekkelijker) klaar te maken om dit jaar nog te kunnen rijden.
 
Is bij deze geregeld, heb je ook de knipperlichten en ophangbeugel daarvoor nodig ?
In feite gaat 't vooral om de lamp zelf. Ik had em gisteren aan de telefoon & ik denk dat ie via mail contact met je gaat opnemen. Ik zag al de vraagprijs in het andere topic en ik geloof dat dat geen probleem was. Kan ie binnenkort eindelijk weer :] .
 
In feite gaat 't vooral om de lamp zelf. Ik had em gisteren aan de telefoon & ik denk dat ie via mail contact met je gaat opnemen. Ik zag al de vraagprijs in het andere topic en ik geloof dat dat geen probleem was. Kan ie binnenkort eindelijk weer :] .

Heb inderdaad al mail gekregen. Hebtel.nummer doorgegeven. Kunnen we een afspraak maken. Bedankt !
 
Vanavond even wat kleine onderdeeltjes opgehaald in Bladel..... Zie nu pas dat Roestendoenze uit die buurt komt, was wellicht handig geweest voor die koplamp..... :z


Stuurschakelaars en nog wat klein zooi. Alleen net even gekeken, de gashandel die erop zit heeft maar 1 kabel, die erop moet komen heeft er 2 :? Nou ja mooie puzzel voor het weekend.

Voor de rest geen vorderingen...

@ roestendoenze joefkotmeel
 
Heerlijk weer afgelopen weekend. Vriendin naar beaty-farm. Dus ik lekker de tijd om ongestoord aan de CX te gaan sleutelen.

Ik had mezelf beloofd om met het zitje aan de gang te gaan. Zoals al eerder verteld, is het noodzakelijk zelf een zitje in elkaar te bakken en braden. Hier op het forum staan een heleboel do's en don'ts over dit onderwerp.

Ik heb van de week eerst wat advies gevraagd aan een polyester-leverancier, die voor ons een aantal onderdelen maakt. Besloten om een positieve mal te maken met o.a. pur, en dan in één keer een geod en glad zitje te maken.

Om te beginnen een foto van de eerste situatie

full
 
Daarna de boel een beetje fatsoenlijk afgeplakt, en een Croky-doos aan stukken gesneden om een beetje een basis te hebben

full
 
Zoals jullie op de foto overigens kunnen zien ligt er een extra frame, en zit er een beetje vreemd spatbord tegen het achterwiel.

Dat spatboord is eigenlijk het achterspatbord van een CB750. Omdat ik geen mogleijkheid zien om het originele CX spatbord te gaan gebruiken, en omdat ik het frame zo open mogelijk wil laten, ga ik een soort van 'hugger' maken. Maar dan 'old-skool'

Hier ligt dat spatbord er nog los op, puur om te kijken of 't past, en wat er voor nodig is om 'm vast te maken.

In ieder geval kon ik nu een busje pur leeg gaan spuiten, ziehier het resultaat:

full
 
Wat een geklieder.... In ieder geval zat er nu één klein busje pur op, en het leek me nogal weinig, du nog meer een busje gehaald. Hup erop met die zooi

full
 
Lekker laten zwellen, en dan is dit het resultaat

full


Inmiddels heb ik het overtollig pur al weggehaald, nog niet helemaal in de juiste vorm. Maar zo kan de binnenzijde ook nog een beetje uitharden. Hiervan volgen de foto's nog.
 
Ook m'n extra frame maar even schoongemaakt en lekker in de lak gezet. Ik heb Benny zonder papieren gekocht. In het grijze verleden zijn deze ooit eens kwijtgeraakt. Dus was het nodig om nog een frame te vinden met papieren. Voor het gemak was ik eerst van plan om simpelweg het nummer over te slaan, maar volgens mij kom je verzekeringstechnisch op een heel hellend vlak.

Na een paas nachtjes slapen toch maar besloten om frame in z'n geheel te gebruiken, en de complete rotzooi over te bouwen.

Frame dus lekker in de lak gezet

full
 
Voor de rest ter afsluiting nog even op louis.de en motozoom.nl de prijzen vergeleken van een aantal onderdelen die ik nodig heb.

Ben bij louis bijna 60 Euro goedkoper ! Op exact dezelfde onderdelen ! Dus ik denk dat ik wel weet waar ik m'n spulletjes ga halen.

Ook zijn er een aantal mensen langsgeweest om onderdelen te halen die ik te koop had aangeboden. Ruimt lekker op.

Van de week volgt de volgende update
 
Wat een fantastisch stel heb je daar!!! Zeker wel leuk voor de komende weken lijkt me zo. Hoe heb je je frame eigenlijk zo mooi zwart gemaakt? Kwastje hammerite?
 
Wat een fantastisch stel heb je daar!!! Zeker wel leuk voor de komende weken lijkt me zo. Hoe heb je je frame eigenlijk zo mooi zwart gemaakt? Kwastje hammerite?

Zoiets.... *D

Hammerite kun je tegenwoordig ook in een spuitbusje als hoogglans kopen. Frame lekker schoongemaakt, lekker geschuurd. En hopla, lekker kliederen met de spuitbus. Ongelooflijk wat een resultaat. Vloeit mooi uit dat spul, moet ook zeggen weer was perfect die dag. Maar nu een aantal dagen later, en de lak is uitgehard, maoet ik toch zeker wel bevestigen dat het resultaat verbluffend is. Mischien niet zo mooi of duurzaam als laten poedercoaten, maar dit doe je ook tegen een fractie van de kosten en tijd. :)

'Hurray for backyard engineering'
 
Lekker laten zwellen, en dan is dit het resultaat

(Afbeelding)

Inmiddels heb ik het overtollig pur al weggehaald, nog niet helemaal in de juiste vorm. Maar zo kan de binnenzijde ook nog een beetje uitharden. Hiervan volgen de foto's nog.

Ben benieuwd, bij mij lukten poging 1 en 2 niet omdat de binnenkant niet wilde uitharden, zelfs niet na flink drogen.
 
Klopt..... Dat probleem had ik dus ook. Hoorde naderhand dat er meerdere soorten en smaken te koop zijn van dat spul..... :?

Hab het opgelost door op een gegeven moment eerst met een mes een aantal inkepingen te maken in de uitgeharde toplaag, zodat de onderliggende zooi verder uit kon zetten, en uitharden.

In de avond heb ik vervolgens al een heleboel overtollig erafgesneden, je ziet dan inderdaad dat de binnenzijde dan nog nat is, maar door dit te doen is dat wel netjes verder uit gaan zetten en is compleet uitgehard.. :)

Gisteravond de ruwe vorm erin gemaakt, als de tijd en het weer het toelaat van de week met plamuur de boel een beetje verder glad maken en in vorm brengen.
 
Okay daar zal ik de volgende keer ook eens opletten,. Misschien moet ik gewoon wat meer geduld hebben ;)

Fritz gaat ook binnenkort maar weer eens aan de klieder met polyester voor een kontje voor 't cbtje
 
Moet eerlijk bekennen, ik heb er wel een goede bladzaag op verkloot.... Maar das niet erg want ik had toch een begroot om een nieuwe te halen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan