dagwaarde

die zx9r gast!!!

MF veteraan
11 feb 2004
1.230
0
Haarlem
dames en heren, kan iemand mij vertellen waar ik de dagwaarde van mijn motor kan vinden?

dit ivm het feit dat mn motor is gestolen.(wil graag weten waar ik op moet rekenen)

ik ken niks vinden, zelfs niet op google.

bvd.......
 
Denk dat je het beste op www.motoroccasion.nl/ even een goede vergelijking kan maken.
En aan de hand daarvan de huidige waarde schatten.
dagwaarde is heel wat anders als verkoopwaarde,
on topic effe bij de daeler vragen ik zou het anders niet weten,
of....... staat het niet in je polis toevallig in mijn polis staat namenlijk wel de dagwaarde zegt mijn vrouw hierzo
 
staat niet in mn polis, ik zal maandag wel ff bellen, ik dacht dat je het misschien ook wel ergens op een site kon vinden ofzo.

maar thanks... ;)
 
er wordt zeker veel gestolen de laatste tijd,
heb toevallig vorige week de cops gebeld naardat er aan mij een duitse gsx750r met 3000km op de teller hadden aangeboden voor 2500 euro,was zelf buiten bezig met de motor, ik heb gebeld omdat het net zo goed bijv mijn eigen motor had kunnen zijn,
die jongens waren flink aan het crossen door de wijk en toen de politie kwam kijken MET EEN AUTO |( zijn ze netjes stil gaan staan en op het moment dat de cops wouden uitstappen gas erop en wegwezen, ze zijn niet gepakt :( .
Was wel grappig om te zien maar de eigenaar heeft er niet echt zoveel aan.
 
dagwaarde is heel wat anders als verkoopwaarde,
on topic effe bij de daeler vragen ik zou het anders niet weten,
of....... staat het niet in je polis toevallig in mijn polis staat namenlijk wel de dagwaarde zegt mijn vrouw hierzo

De dagwaarde die in je polis staat was de waarde op het moment dat je je motor ging verzekeren en meestal is de premie daarop gebaseerd. Als dat bv al 1 of 2 jaar geleden is, zul je nu niet meer die waarde krijgen, maar de huidige dagwaarde.
 
De dagwaarde die in je polis staat was de waarde op het moment dat je je motor ging verzekeren en meestal is de premie daarop gebaseerd. Als dat bv al 1 of 2 jaar geleden is, zul je nu niet meer die waarde krijgen, maar de huidige dagwaarde.
Ik krijg elk jaar een aangepaste polis thuisgestuurd met daarop de huidige dagwaarde.
 
Dagwaarde is de waarde van je motor op het moment dat ie gestolen werd. Dus de waarde van een gelijk type, kleur, bouwjaar, kilometerstand etc..... Zijn geen boekjes voor........prijzen bekijken en onderhandelen.
 
Als je online een offerte aanvraagt voor een verzekering, krijg je meestal ook de dagwaarde te zien.

Deze dagwaarde staat meestal niet helemaal in verhouding tot de verkoopprijzen.
 
Ze doen niets,integendeel,van een vriend van me is een jaar of 8 geleden een motor gestolen.
2 jaar lang hoort hij niks,plotseling telefoon van een agent die vraagt of hij zijn motor niet wil verkopen.
Huh? welke?
nou meneer,kenteken dit en dat.
Maarre die is gestolen.
Oh,hij staat hier al meer als anderhalf jaar in de opslag omdat hij in beslag is genomen bij een heler samen met een hoop andere goederen.
|( |(
 
dames en heren, kan iemand mij vertellen waar ik de dagwaarde van mijn motor kan vinden?

dit ivm het feit dat mn motor is gestolen.(wil graag weten waar ik op moet rekenen)

ik ken niks vinden, zelfs niet op google.

bvd.......

Oke dan... hier een kersverse expert!
motor gejat op 5 mei dus net hele traject gehad..
Die dagwaarde moest ik ergens op het verzekeringsformulier invullen.. Wat ik heb gedaan is mijn type motorfiets doorgegeven aan een officiele dealer alle opties daarbij genoemd en hem de dagwaarde aan mij door laten geven per email.. De dealer zit meestal wat hoger qua prijs dan marktplaats.. De schadeexpert heeft bij mij niet op marktplaats zelf nog gezocht naar exemplaren maar bij dealers..
Misschien kan je me beter even een mailtje sturen ik kan je wel wat aanwijzigingen geven.
 
Klote voor je!

BTW: Toch knap dat als je je motor wilt verzekeren je door de hele mangel wordt gehaald, elke instantie weet wat je rijdt, en wat je moet betalen, terwijl de gejatte motoren zó worden verkocht en verhandeld :(
Heb ik me altijd over lopen verbazen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan