Honda cbr1000rr (deel 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De flapper die voor de luchtinlaat zit ertussenuit gezaagd :)
Deze gaat dicht als ie in versnelling staat tot 6000tr, om het geluid te dempen :j
Het volledig systeem is te veel werk, die paar gram zal het niet maken. Tussen de kleine flapjes en de grote kon ik een zaagblad tussen krijgen. :P
(Afbeelding)


Vanovond nog getest })
Hij is wel sterker onderin, dat alleszins :} Klote is wel, da'k mn uitlaat niemeer hoor :? , enkel nog het aanzuiggeluid uit de airbox :X
Ik wil mn Leo demper ;(
Heb gisteren gewoon dat (vacuum-)slangetje afgekoppeld wat die klep bedient.
Ik heb het nog niet getest, maar als het niet bevalt, kan ik het er gewoon weer op zetten. Ben benieuwd. Kijken of het boven de Laser X-Treme's uitkomt.
Gelijk die flap afzagen lijkt me een beetje rigoreus.
 
Heb gisteren gewoon dat (vacuum-)slangetje afgekoppeld wat die klep bedient.
Ik heb het nog niet getest, maar als het niet bevalt, kan ik het er gewoon weer op zetten. Ben benieuwd. Kijken of het boven de Laser X-Treme's uitkomt.
Gelijk die flap afzagen lijkt me een beetje rigoreus.
Bij hoge snelhied bestaat de kans dat de flap terug gewoon dichtklapt.
Da heb ik gelezen op dat Duits en Amerikaans 1000RR forum, waar sommigen vaststelden de de flap dichtstond na een rit :N
 
Bij hoge snelhied bestaat de kans dat de flap terug gewoon dichtklapt.
Da heb ik gelezen op dat Duits en Amerikaans 1000RR forum, waar sommigen vaststelden de de flap dichtstond na een rit :N
Als die flap tijdens het rijden op hoge snelheid dicht klapt, lijkt me dat je dat wel merkt, en niet pas als je stilstaat.
Maar ik moet het eerst nog testen. Als het bevalt kan ik altijd de boel nog verwijderen. Zal de sites in ieder geval ook even doorspitten om de ervaringen te lezen.
 
gewoon boven de 6000 rpm blijven rijden, hoef je het er ook niet uit te halen O-)
 
menne blade is op de testbank gezet dit is het resultaat
full
 
Brother Louie hoe rij jij je 1000rr in? ik ben nl ook aan 't inrijden (nu 200km).
Of van anderen wat zijn jullie ervaringen? Tips enzo?

Heb nu al zin in 9 juli!
 
Brother Louie hoe rij jij je 1000rr in? ik ben nl ook aan 't inrijden (nu 200km).
Of van anderen wat zijn jullie ervaringen? Tips enzo?

Heb nu al zin in 9 juli!
De eerste paar honderd kilometer tot 6000 toeren. Vanaf 300 km. kun je hem zo nu en dan kort naar 10000 toeren doortrekken. Na 600 km. regelmatig vol door de versnellingen accelereren, en op de motor weer afremmen.

Maar er zijn veel topics over vol geschreven, met veel verschillende meningen.
 
De eerste paar honderd kilometer tot 6000 toeren. Vanaf 300 km. kun je hem zo nu en dan kort naar 10000 toeren doortrekken. Na 600 km. regelmatig vol door de versnellingen accelereren, en op de motor weer afremmen.

Maar er zijn veel topics over vol geschreven, met veel verschillende meningen.

Tjsa VUKaDUK, inderdaad ja, ik weet dat er veel meningen over zijn. Maar hier weten veel eigenaren wat hun ervaring zijn. Bedankt voor tips ik hoor graag nog meer ervaringen en tips. Er kwam wel af en toe een beetje zwarte rook uit mn uitlaat en een beetje witte rook, maar die witte rook komt ook van mn nieuwe LEO denk ik! (ruikt best lekker hehehe) Maaar allemachtig :} wat rijdt die Blade lekker (en nu nog maar tot 6.000 rpm).... hebben jullie misschien nog andere tips :) ga vanavond weer lekker (in) rijden :]
 
ik heb mezelf vandaag maar eens verwend met en motortrailer :)
zoéén als deze maar dan iets breeder en met 2 rijgoten :P
(Afbeelding)


Heee, zo iets zoek ik ook.
Aangezien we met de racer niet de weg op mogen.
Kost ie voor 2 motoren als ik vragen mag?? En waar gekocht??
En is dat inc. alles (oprijplaat,reservewiel enz. enz.)
En komt je bike goed klem te zitten met het voorwiel voorin??
En als laatste is ie geremd of ongeremd en zite er een 7 polige of 13 polige stekker op??

alvast bedankt
 
Heee, zo iets zoek ik ook.
Aangezien we met de racer niet de weg op mogen.
Kost ie voor 2 motoren als ik vragen mag?? En waar gekocht??
En is dat inc. alles (oprijplaat,reservewiel enz. enz.)
En komt je bike goed klem te zitten met het voorwiel voorin??
En als laatste is ie geremd of ongeremd en zite er een 7 polige of 13 polige stekker op??

alvast bedankt
zo dat zijn een hoop vragen ;)
prijs is 525euro
www.pts.be het is een stukkie toeren maar was het zeker waard we hebben er nl 2 gekocht daar :)
geen reservewiel maar de steek is hetzelfde als van mijn auto nl 100/4 wel oprijplaat met gootje dat deze niet verschuift.
bike staat echt als een huis zo vast genoeg haken en ogen om te bevestigen.
trailer is ongeremd met torsieas tot 750 kilo en met 14 inch wielen.
trailer heeft een 7polige stekker.
als je evt meer foto's wil hoor ik het wel.
 
Hoi, heeft er nog iemand last van olieverbruik?
Die mijne is van 02-04-2004 en heeft inmiddels 21000km gelopen. Na een rustige toertocht O-) van 1800km, langs de Moezel had ie toch stiekem 0,6 liter Castrol Superbike verbruikt.

Op zich niet zo heel erg, maar je moet het dan dus wel in de gaten blijven houden.
 
Hoi, heeft er nog iemand last van olieverbruik?
Die mijne is van 02-04-2004 en heeft inmiddels 21000km gelopen. Na een rustige toertocht O-) van 1800km, langs de Moezel had ie toch stiekem 0,6 liter Castrol Superbike verbruikt.

Op zich niet zo heel erg, maar je moet het dan dus wel in de gaten blijven houden.
Je moet het sowieso in de gaten houden, maar dat doe je ook anders was je er niet achter gekomen, alleen misschien wat vaker.
Bij mij staat er pas 4500 op, maar mis nog geen druppel. :P
Ik weet niet wat het voor olie is, maar volsynthetisch wordt afgeraden.
 
Hoi, heeft er nog iemand last van olieverbruik?
Die mijne is van 02-04-2004 en heeft inmiddels 21000km gelopen. Na een rustige toertocht O-) van 1800km, langs de Moezel had ie toch stiekem 0,6 liter Castrol Superbike verbruikt.

Op zich niet zo heel erg, maar je moet het dan dus wel in de gaten blijven houden.

de mijne gebruikt ook wel aardig wat olie. Nu 12.000 mee gereden en ik denk toch al wel één liter moeten bijvullen. Maar eens aankijken of het meer of minder wordt.
 
Hoe hebben jullie de motor ingereden? Is er verschil tussen degene die redelijk olie verliezen en tussen die geen of nauwelijks olie verliezen?

-Mark
ik heb m'n motor bijna volgens het boekje ingereden. Tot 500km onder de 6000 toeren daarna steeds iets hoger in de toeren en bij 1000km reed ik m vol open. Bij 1200km de olie ververst en daarna steeds meer gaan belasten en bij 2500km de eerste circuitdag. kheb altijd Honda's gehad die geen druppel olie gebruiken dus het valt me wel wat tegen dat deze wel olie gebruikt. Niet dat het erg is maar ik had het nog niet meegemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan