quote:Op dinsdag 12 november 2002 16:19 schreef Leike het volgende:
Wat denk je van de vering![]()
![]()
Ik weet niet uit mijn hoofd wat er bij jouw fiets in te stellen is, maar b.v. hardere achtervering geeft meer druk op het voorwiel.
Minder veer-voorspanning aan de voorkant idem.
Succes.
quote:Op dinsdag 12 november 2002 13:40 schreef hplaverda het volgende:
Hallo
Sinds kort ben ik een XJ900 met cardan aandrijving aan het uitproberen. Nou weet ik wel dat dit ding wat stug is in de bochten maar ik had niet gerekend op zoveel overstuur. Ik ben al een paar keer bijna naast de asfalt rand belandt.
Vraag: Is dit te verminderen met een andere voorband b.v. een echte regenband of moet ik er gewoon aan wennen en dus wat meer in de ankers.
MF ers met cardan ervaring geef eens een paar aardige, leuke en vooral zinvolle tips.
Bij voorbaat dank.![]()
quote:Op woensdag 13 november 2002 11:34 schreef Huubke het volgende:
Wat heeft een cardan met een stugge achterkant te maken![]()
Misschien moet je eens proberen als het einde van het asfalt in zicht komt,
gewoon in te sturen en je motor wat platter te leggen.![]()
Ik ken mensen die met cardan zow hard door de bocht kunnen...
quote:Op woensdag 13 november 2002 11:29 schreef Scintilla het volgende:
[...]
Hoe kom je zo bij je nick? hplaverda? en dan rijd je een Yamaha???
Of heb je ook een Laverda?
Moto Guzzi LeMans1000caferacer
quote:Op woensdag 13 november 2002 13:09 schreef hplaverda het volgende:
[...]
Proberen wil ik van alles maar ik kan je verzekeren dat een cardan heel anders rijdt dan een ketting. Met steeds overstappen op type motoren met versnelling en remmen aan de andere kant heb ik minder moeite.
Deze fiets komt in de bocht ietjes omhoog van achteren als je iets gas verandert waardoor je gelijk van voren de bocht invalt en dus de rand opzoekt je mot dus gelijk minder plat om er niet naast te raken. Volgens mij los ik een groot deel al op met de huidige voorband eraf te gooien en iets te gaan doen met de suggestie hardere vering. Bandenspanning heb ik al gedaan.
quote:Op woensdag 20 november 2002 21:54 schreef Weirdman!? het volgende:
[...]
(en hoe zit het nou met die Laverda?????)
quote:Op woensdag 20 november 2002 22:00 schreef martinweb.nl het volgende:
Overstuur is toch dat je min of meer de bocht in gaat, je bedoelt dan onderstuur, dus de bocht uit?
quote:Op donderdag 21 november 2002 21:07 schreef Martin-S het volgende:
[...]
en als je dan toch een moet kiezen heb je liever een beetje overstuur....
quote:Op vrijdag 22 november 2002 18:48 schreef Weirdman!? het volgende:
En onderstuur zul je wel gewend zijn op een (oude) Laverda.... Wat ik uit betrouwbare bron heb gehoord hebben ze daar nog al "last" van. Een fiets waar alles vanzelf op gaat is SAAI. Niks mis met een beetje sleuren![]()
![]()
Wat voor Laverda heb je eigenlijk??? Ik ben benieuwd naar de Guzzi caferacer foto.......
quote:Op vrijdag 22 november 2002 20:20 schreef Weirdman!? het volgende:
Trouwens, je moet mijn berichten ook niet altijd al te serieus nemen![]()

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3