Dilemma

De Kip

Rookie
3 jul 2005
6
0
Den Haag
Hoi Hoi allemaal,
Zo ik heb me zojuist in het nieuwe leden stukje mezelf voorgesteld, maar nu vraag ik gelijk jullie hulp voor mijn motoren kwestie.
Ik wil chopper gaan rijden (en nee jullie kunnen me er niet meer vanaf praten, want ik vind een chopper gewoon erg mooi en stoer etc).
In ieder geval, mijn budget is niet zo groot (max 2500) en ik hou niet van die enorme achterkanten op choppers (dus moet een mooi kontje zijn, zonder sissybar etc).
In mijn geval en binnen mijn budget vallen de Honda Shadow VT600 en de susuki vs600 700 750. Allemaal die ik kan vinden hebben wel redelijke km standen op de teller, van 20000 km tot 50000 km (of miles omgerekend naar km). Nu zijn die susuki's allemaal kardan en de honda is gewoon een ketting. Wat is wijsheid hierin.
Ik heb de verschillende forums al afgelezen over de voor en nadelen van kardan. Maar ook kardan gaat ooit stuk en dan is vervangen heeeel duur. een kettinkje en wat tandwieletjes kan je makkelijk vervangen. Dus wat te doen in deze kwestie???
een tweede vraagje is of je dat lelijke achterstukje van de buddyseat op een suzuki VS 600 ev een beetje makkelijk kan veranderen of vervangen voor een mooier platte buddyseat.

Alvast hartelijk bedankt voor de info

Of past deze post beter thuis bij choppers????
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf Intruder gereden, cardan is makkelijk en onderhoudsvrij.
Gaat ook niet zo snel stuk bij een Intruder.
Korte sissybarretje kun je mooi gebruiken om je kentekenplaat aan te bevestigen :Y

Kijk anders ff hier: www.ioch.nl


Succes...
 
een ketting moet je steeds smeren en een cardan eens in de tig duizend km olie verversen. dus is cardan makkelijker. spatbord en zadel aanpassen is makkelijk bij allebei de motoren
 
Kijk ook eens naar Yamaha Virago 535cc of 750cc
Ideaal voor beginnende rijders
Kun je best wel goeje oppikken voor 2000E
kijk eens op het M forum onder [choppers] ipv [algemeen]
mits wat leeswerk vind je daar best veel info
 
koop een honda supermagna mooi kontje 4 uitlaten,dik stoer soms vind je ze met wat werk rond jou budget,en ze hebben cardan :]
 
Het hele idee van choppers is dat je er alles af kan slopen, zoals de sissybar ;) Denk eens aan een shadow, een magna, een intruder; op leeftijd zijn die voor heel redelijke prijzen te krijgen. Op marktplaats staan er hele bergen.
 
De supermagna vind ik zelf dus echt totaal niet mooi. Ik vind dat een chopper V-twin moet zijn, dus die valt af. En ja de shadow en de intruder vind ik idd wel wat.
Maar nog over dat cardan gebeuren. Bij een nieuwe motor lijkt het me idd duidelijk dat een cardan voordeliger is. Maar ja cardan zal toch ook wel ooit slijten en het vervangen dan is heel duur. Dus is een tweedehands kopen met al veel km op de teller wel verstandig met cardan?
groetjes
 
Laatst bewerkt:
ik heb hier volgens mij nog nooit iets gelezen over een versleten cardan maar vraag het eens bij de chopper afdeling.
 
Hmmm ok, kan op een of andere manier dit draadje verplaatst worden naar de afdeling choppers???
 
Hmmm ok, kan op een of andere manier dit draadje verplaatst worden naar de afdeling choppers???
Ja, dat kan. Klik even op het uitroepteken bovenaan je topic:
exclamation.gif

... en vraag een modje om het voor je te verplaatsen.
 
als je dan toch een Jappige V-Twin wilt kopen voor weinig, zou ik gaan voor de Shadow VT600 of VLX600(amerikaanse uitvoering)
voor deze shadows is veel te krijgen, ze zijn zeer makkelijk te rijden, zeer betrouwbaar, enz. enz.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan