CMS Helmen

dwegh

MF'er
27 jul 2005
36
0
Arnhem
Ik ga binnenkort lessen en ben op zoek naar een niet al te dure goede helm omdat ik die leenhelmen een beetje ranzig vind. Zo kwam helmen van het merk CMS tegen (http://www.mooiemotoren.nl/acties.htm) voor een nu superlage prijs. De GP5 is een luxe helm waarbij ook de binnenvoering losgemaakt kan worden om het schoon te maken.

Zijn er mensen die iets meer over dit merk kunnen vertellen ?? Of moet ik dit merk links laten liggen en b.v. voor een Nolan N61/N81 of Shark S500 gaan.
 
hoi Dwegh,een goede tip van deze kant,hoop ik .bezuinig nooit op een goede helm,koop direkt een goede en degelijke bots muts,deze gaan zeker 10 jaar mee,onder goed gebruik. gr twincam88
 
hoi twincam88,

dat ben ik helemaal met je eens, maar zolang ik mijn rijbewijs en of motor nog niet heb en nog aan het lessen ben wil ik een goede helm voor niet al te veel geld. De kans bestaat immers dat ik met lessen een keer onderuit ga. Ik moet het nog leren.Ik ga dan liever onderuit met een goedkopere helm dan met een of andere replica helm die ik graag zou willen hebben. Denk er zelf aan om voor een Nolan N61 of N81 te gaan.

Groeten, Dènis
 
Ik heb zelf een cms helm gehad. Weet eigenlijk niet welk type. Die heb ik altijd gebruikt toen ik nog een scooter had. Dat ik die helm in een brommerzaak heb gekocht zou kunnen betekenen dat ze niet van al te hoge kwaliteit zijn, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Ik heb hem daarna ook nog wel met motorrijlessen gebruikt en ik vond het wel een prettige helm, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik ga verder niet vertellen zoals iedereen eigenlijk weet dat je op dat soort dingen beter niet kan bezuinigen en zeker niet als je juist met lessen verwacht om onderuit te gaan, want daar is zo'n ding juist voor.

hoop dat je er wat aan heb

greetz, Jazzy
 
Als ie is goedgekeurd is ie goed genoeg voor rijles [wel even je rij instructeur vragen, die stellen soms hogere eisen], en je kan hem altijd op de plank zetten voor passagiers als je je papiertje hebt.
 
Als hij wordt verkocht als motorhelm, dan is hij daar voor gemaakt(mits het een goedgekeurde motorhelm is natuurlijk, hiervoor kan je ook bij je rijschool terecht). Je kunt hem dan gewoon gebruiken. Hij zal echter wel maar maximaal 3 jaar meegaan, en daarna moet je hem vervangen omdat de schaal van de helm dan door UV stralen (geloof ik) van de zon verzwakt is. Ook is het de vraag of eventuele aanwezig ventilatieroostertjes niet snel kapot gaan en de scharnier van je vizier het lang volhoudt.
M.a.w. als goedgekeurde motorhelm zal hij je hoofd beveiligen zoals een helm zou moeten doen, maar over de kwaliteit valt natuurlijk te twisten. Dus, als je met een goedkope helm wilt beginnen omdat je, bijvoorbeeld, nog niet weet wat voor motor en pak je gaat kopen en je een helm wilt hebben die daar goed bij past dan kan je hier prima mee beginnen tijdens eht lessen, toch? Beter dat je na 3-kwart jaar een goedkope helm de stofkast in duwt om nooit meer te gebruiken dan een helm van 300+ euro, toch?

Belangijker is: hoe zit 'ie?
 
Als je toch van plan bent om na het behalen van je RBW een motor aan te schaffen (en waar neem je anders rijles voor ?), koop dan meteen een goeie.
Scheelt je misschien een € 150 à € 200 maar dan heb je wel iets waar je jaren mee verder kunt.

Een goede helm, glasviber, heb je al vanaf een eurootje of 200 (in de uitverkoop).
 
Terug
Bovenaan Onderaan