km stand

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
Beste chopper rijders,

Zoals jullie in mijn laatste topic kunnen lezen ben ik op zoek naar een zware chopper. Ik heb er nu eentje gezien. Een Intruder 1400 in goede staat. Maar hij heeft 45000 km gelopen. Niet bijzonder veel maar ook niet weinig.
Is dit een verantwoorde kmstand voor een chopper in het algemeen?
Welke kosten zitten eraan te komen?

Mvg,
Peter
 
Vind het wel veel voor een intruder...
Welke kosten eraan zitten te komen, ligt helemaal of hij goed (jaarlijks) is onderhouden.
Ik zou het met een intruder niet doen. Maar goed da's mijn mening.

Heb zelf een intruder gehad en ben overgstapt op een shadow (Honda).
Persoonlijk vind ik een intruder er mooier uitzien, echter de Honda is vele malen betrouwbaarder.

Succes er mee.
 
Ben zelf ook meer en fan van Shadows, zijn ook superbetrouwbaar maar ik dacht dat juist de intruder zo'n betrouwbare motor was. Ik zou me om die 45.000 kilometer niet zo druk maken. Groot onderhoud komt meestal zo tussen de 60 en de 80.000 kilometer. Denk aan nokkenasketting en kettingspanner. Ik weet dat bij de shadow dat een duur grapje is. Let wel op dat het 45.000 kilometer is en niet mijlen. Kun je het vermenigvuldigen met 1,6. :}
 
Ik heb zelf bijna 10 jaar op Fat Trudy gereden, zonder problemen. Had er wel een Dynojetkitje op zitten. Km-stand toen ik haar verkocht was richting 150K. Wel een keer cilinders moeten laten honen, omdat er een stukje van de bougie was afgebroken, wat door de cilinder was gaan zwerven. Dus 45K is niks, komt ie pas los. :]
 
over km moet je je geen zorgen maken ,
over de rijstijl van de vorige eigenaar/ren
daar zou ik naar kijken .
die motor kan zeker 150.000km ....en meer .
het is geen 125cc die hoog in de toeren gaat he .
en krijg je een hoog olieverbruik ? een keer slick 50
inkappen .
 
Ik persoonlijk heb een slechte ervaring met Suzuki VX800.

Belangrijk is het technisch onderhoud. Heeft de motor altijd zijn beurten gehad e.d.
Ik ben zelf een km-vreter en vindt dat indertijd mijn Suz. vrij snel kapot ging en heel snel op was ontdanks de voorgeschreven onderhoudsbeurten.
In de loop der jaren altijd relatief kleine dingetjes gehad die iritatie opwekken.

Gr,
Henk
 
maatje van me werkt voor een suzukidealer hier in de buurt,net even gebeld.
intruder 1400 blokken zijn onverwoestbaar bij normaal gebruik
(een vs/vx,6/7/800 is watergekoeld en iets anders geconstrueerd)
de 1400 is echter gebaseerd op de techniek man de vroege serie's gsxr type's
(olie/luchtkoeling)
het enige waar je bij de intruders(alle type's)op moet letten zijn de gasklephuizen en de vlinderkleppen.
zijn van een soort brons gemaakt en schijnen niet echt lekker met benzine overweg te kunnen waardoor ze zgn uitdrogen en vast gaan zitten.
succes ermee
enne 45000 km is peanuts
mijn oude suzukigs1100 kocht ik met 82000 op de teller en is weggegaan met dik 400.000 op de klok
 
mijn ervaring met de 1400 intruder is zeer goed bevallen,3 jaar op gereden geen centje pijn echt deze blokken zijn inderdaad onverwoestbaar mits goed onderhoud maar dat telt voor alles met een motor er in of onder.een min puntje is het chroom werk deze is niet echt helemaal super deze vraagt wat meer aandacht maar de motor en cardan aan is echt super goed .gewoon elk jaar een grootte beurt geven en je kan met veel plezier weer een jaar rond,km is hier al gezegd ,de 1400 vreet ze met plezier .hoop dat je er wat aan hebt met deze info.suc 7 groet twincam88
 
Terug
Bovenaan Onderaan