Wat is legaal

Regels in Nederland zijn OK

  • Ja

    Stemmen: 3 9,7%
  • Gaat wel

    Stemmen: 4 12,9%
  • Sucks

    Stemmen: 23 74,2%
  • Weet niet (voor Talpakijkers)

    Stemmen: 1 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    31
ik rij al jaren dagelijks op mijn motor, (ook vaak langs het politie bureau) en heb nog nooit problemen met de politie over mijn motor gehad, terwijl ik toch ook het een en ander veranderd heb.
zo reed ik jaren met open uitlaten (open is zonder enige vorm van demping)
heb geen knippers
zelf gemaakt achterlicht (uiteraard zonder keurmerk)
zelf gemaakt! stuur (ook te breed)
mn kentekenplaat aan de zijkant (niet onder de juiste hoek)(wel verlicht)
koplamp is aangepast.
heb een tijd zonder spiegels gereden

en nog heel wat aanpassingen die vooral optisch zijn
enz.
 
[Bdw hou niet van die bastaard fietsen.]
T'is best hoor, maar wat doe je dan in godsnaam op een chopperforum ?? :?

Waarom op een chopperfoum ?? Naar mij ervaring zijn choppers vaker onveilig dan andere verbouwde type's. Er wordt minder aandacht aan rij-gedrag, de remmen en zichtbaarheid besteed. Zie voor je; zwarte motor, kleine lampie's, donkere kleding, geen knippers, verlengde voorvork ed. en toch met 140 's avonds de snelweg op. Handuitsteken of omkijken bij gebrekkige/ontbrekende spiegels is pas echt gevaarlijk.

Wat politie betreft, die zijn er doorgaans echt niet op uit om motorrijders te pesten. Uitzonderingen bevestigen de regel. Vergeet niet dat zij wel degene zijn die een gecrashte piloot bij elkaar moeten vegen. Ik spreek met regelmaat politie en brandweerMENSEN, zij moeten dit ook verwerken.
Denk daaraan als ze je aanspreken over onveilig rij-gedrag of onvoldoende zichtbaarheid.