Electrisch starten, starthevel of kick start

Hoe ga ik starten

  • Electrisch starten

    Stemmen: 0 0,0%
  • Starthevel

    Stemmen: 0 0,0%
  • Kick only

    Stemmen: 6 37,5%
  • Starthevel & Kickstart

    Stemmen: 7 43,8%
  • Kickstart & electrisch

    Stemmen: 2 12,5%
  • zoek het lekker zelf uit

    Stemmen: 1 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    16

Tuurtje

Die hard MF'er
16 mei 2004
265
0
Belgie
Langzaam begint mijn projectje vorm te krijgen....Langzaam moet ik een keuze maken of ik elektrisch wil starten....of moet ik er een starthevel op zetten....of misschien Kick only.....

geef jullie ongezouten mening.....en help mij een beetje een keuze te maken. Vooralsnog denk ik aan een combinatie van een kickstart en een starthevel.
HPIM0837.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor aanduwen gaan. Is ongetwijfeld het goedkoopst.....
:+
 
Laatst bewerkt:
Oud nieuws joh Tuur,zo'n starthevel...ik denk trouwens dat ze ooit gemaakt zijn(OIT?)om een look-a-like jockey-shift idee te geven aan je motor... :Z ;)
Ik heb al iemand ooit zien kicken aan een overvol terras terwijl ie stiekem de electrische starter indrukte... _O- _O- :?
 
Kick & starthevel en koop nou niet een nieuwe, de orginele solenoid is vrij makkelijk mechanisch bediend te maken.....
 
Vertel even wat een starthevel is, dan kan ik ook meelullen :P .
 
Vertel even wat een starthevel is, dan kan ik ook meelullen :P .

Mechanisch bediende solenoid.
Solenoid bij een H-D: Spoel die en de bendix en start relais inwerking stelt.

Duidelijk??

Waarom mechanisch maken?? 't is en blijft Harley natuurlijk hé......
Solenoid wil nog wel eens een keer blijven "hangen" door warmte en dergelijke, daardoor kan je starterkrans, startmotor of erger naar de kloten gaan.....

Nog duidelijker???? :9
 
Laatst bewerkt:
Toen mijn shovel het nog deed heb ik kick only gereje,en wel hierom.Startmotor,huis en tandwielen en solenoid is ZWAAR!Flikker het eraf en je fiets rijdt een stuk lekkerderder.Zo heb ik feitelijk alles aan beugels-crap eraf gedonderd.Lekker licht.Nadeel is wel dat als je zonder startmotor rijdt je kleppen kapot gaan en kopbouten gaan vastzitten.



Alf begint te ijlen.Teveel dieseldampen ingeademd?
:? :? :?
 
Heb je die bout er nu al uit Alf?
Niet meer naar gekeken.Ben bezig met grasmaaien,bouwen van schuren en moet binnenkort iets van 3500 planten gaan poten.Verder iets van 80 bomen opsnoeien,op zoek naar een nieuwe auto(Jeepje verkocht) etc.Blok gaat van de winter los.Ben al op zoek naar een goeie hamer .Iets van een 20-ponder.
Heb wel in een dag koppeling van auto vervangen,cardan gerepareeerd en carburateurtje schoongemaakt.(klop op borst).Dat was genoeg sleutelwerk voor de komende 6 weken.

Greetz.
 
Losjes uitgerekend kom ik (groothandelsprijs) op 182.000 euries, moeten dan wel de kosten nog af he... *O*
 
nou ALf vertel eens
Had last van een tikkende klep.Units verwijderd en schoongemaakt.Volgende dag moest ik naar een afspraak dus haast(zelden goed).Units gemonteerd en bij de derde ging het mis.Bij afstellen van de unit laat ik deze normaal ong.15 minuten leegbloeden eer ik de motor met de kicker doordraai voor de volgende unit te monteren.Ik had haast en dacht na ong.7 minuten,als ik nou heel voorzichtig de kicker met de hand doordraai....PANG!Scheve stoterstang en waarschijnlijk kapotte klepsteel.Units zijn 100000km oud en kennelijk nog zo goed dat ze na 7 minuten nog behoorlijk op druk stonden.

FUBAR!!

Hoe staat het met je huis Gijs? })
 
huisje begint er op te lijken
keuken zo goed als klaar
kamer hal vloer achtergevel enz was al klaar
binnekort nieuw plafond in bijkeuken, en een wandje daar stucen betegelen, en dan kunnen we boven beginnen
 
Terug
Bovenaan Onderaan