Laverda liefhebbers?

Laverda 6-pitter. Deze....?


(Afbeelding)
Mooie machine,was een eenmalig wedstrijdwonder;de 996cc V6 die in 1978 in de franse 24 uursrace uitkwam.De 90 graden-zescil.had 24 kleppen,vloistofkoeling,en cardanaandrijving,en produceerde 139 pk bij 10.500tpm,hoewel 236kg zwaar werd hij geklokt op283 km/u,helaas begaf de cardanas het na 8-uur,door de financ.problemen bij laverda zou de motor nooit meer meedoen,een wegversie is nooit gemaakt. :9~
 
Mooie machine,was een eenmalig wedstrijdwonder;de 996cc V6 die in 1978 in de franse 24 uursrace uitkwam.De 90 graden-zescil.had 24 kleppen,vloistofkoeling,en cardanaandrijving,en produceerde 139 pk bij 10.500tpm,hoewel 236kg zwaar werd hij geklokt op283 km/u,helaas begaf de cardanas het na 8-uur,door de financ.problemen bij laverda zou de motor nooit meer meedoen,een wegversie is nooit gemaakt. :9~

En het jaar daarop werden het max. aantal cylinders op 4 gesteld :(
 
dit bericht kwam ik net op marktplaats tegen: iemand die em heeft ??????!!




""Laverda 750 Sf Dagboek van de Vr-82-39 Laverda 750 S.F Advertentienr.:589451613


Telefoon:
0622610665

LAVERDA 750 SF 1972 Erg leuk Dagboek met mooie verhalen van onder andere een kleine crash en allerlei gesleutel en zuinigheids ritten, het dagboek gaat over de Laverda met kenteken VR-82-39 het type dat ooit in 1971 in OSS DE 24 UUR WON misschien is de motor nu nog in handen van een trotse Hollandse bezitter. Ben erg benieuwd ! ""
 
dit bericht kwam ik net op marktplaats tegen: iemand die em heeft ??????!!




""Laverda 750 Sf Dagboek van de Vr-82-39 Laverda 750 S.F Advertentienr.:589451613


Telefoon:
0622610665

LAVERDA 750 SF 1972 Erg leuk Dagboek met mooie verhalen van onder andere een kleine crash en allerlei gesleutel en zuinigheids ritten, het dagboek gaat over de Laverda met kenteken VR-82-39 het type dat ooit in 1971 in OSS DE 24 UUR WON misschien is de motor nu nog in handen van een trotse Hollandse bezitter. Ben erg benieuwd ! ""

Al gemeld bij de Laverda Club NL? 8-)
 
nee kan ik ook wel even doen ! het boekje is niet in mijn bezit hoor, ik kwam alleen de advertentie tegen... maar wil toch wel graag dat hij bij de huidige eigenaar terrecht komt !
 
Mooie machine,was een eenmalig wedstrijdwonder;de 996cc V6 die in 1978 in de franse 24 uursrace uitkwam.De 90 graden-zescil.had 24 kleppen,vloistofkoeling,en cardanaandrijving,en produceerde 139 pk bij 10.500tpm,hoewel 236kg zwaar werd hij geklokt op283 km/u,helaas begaf de cardanas het na 8-uur,door de financ.problemen bij laverda zou de motor nooit meer meedoen,een wegversie is nooit gemaakt. :9~
Kleine aanpassing.
Op dat moment was laverda nog niet in de problemen.
Aanpassing van het regelement heeft er voor gezorgd dat de v6 niet meer mee mocht doen. *O* *O* *O*
 
dit bericht kwam ik net op marktplaats tegen: iemand die em heeft ??????!!


LAVERDA 750 SF 1972 Erg leuk Dagboek met mooie verhalen van onder andere een kleine crash en allerlei gesleutel en zuinigheids ritten, het dagboek gaat over de Laverda met kenteken VR-82-39 het type dat ooit in 1971 in OSS DE 24 UUR WON misschien is de motor nu nog in handen van een trotse Hollandse bezitter. Ben erg benieuwd ! ""

Ik zag bij de RDW dat de VR-82-39 , op 28/02/2002 is overgeschreven, goeie kans dat ie dus nog ``leeft`` ;) ;) ;)
Het is tenslotte een LAVERDA.Wie oh wie?????????????? :? :? :?
 
FF topic beetje activeren,hier komt er weer een.
De trots van de Roadrocketclub.De SF[aka `tarzan`??]van Marianne,
de secretariaatsmeesteres van de RRC. :? :? :?

49.jpg


idd,plaatje geschoten bij het ACEcafe.
 
Ik vindt het kleurtje een beetje eng, maar hij ziet er verder mooi strak uit.
En bij het beroemde/beruchte ACEcafe. :}
Stevige discussie hier over de motor die er achter staat. Gaat tussen twee merken (Guzzi/Duc) en nog verschillende types ook.
Wie weet het zeker? 8-)
 
Helaas, u gaat niet door voor de volgende ronde.
De 2 motoren op de achtergrond zijn Voxan`s van het type `caferacer`.
Er was toen een clubje franse Voxan`s bij het Acecafe.|
De rode achter de Laverda is idd een Pantah. :Y :Y :Y
 
Helaas, u gaat niet door voor de volgende ronde.
De 2 motoren op de achtergrond zijn Voxan`s van het type `caferacer`.
Er was toen een clubje franse Voxan`s bij het Acecafe.|
De rode achter de Laverda is idd een Pantah. :Y :Y :Y

Ik bedoelde idd de Duc. Vindt het nl erg mooi model. Kennis van mij zwoer dat het Guzzi LM was.
Dank je. En als je langs komt delen we de krat bier 8-)
 
Speesiefiekaassies???
Ik weet alleen dat het een 600 is en dat Addie S. hem al jaren heeft, en hem in 2003 speciaal voor het toertje naar het Ace uit de motteballen heeft gehaald.
Gaf geen klap verkeerd en liep als een t**t :X :X
 
Ik zie ze bijna nooit. Zijn ze zeldzaam ofzo? En heb je voor wat specs van die Pantha?
8-)

Ze zijn er nog wel.
Staan ook regelmatig te koop op marktplaats en kosten relatief weinig.
Een cagiva allazura is bijna het zelfde als een ducati pantah alleen met wat ander plaatwerk.
De cagiva`s kosten helemaal weinig.
 
FF topic beetje activeren,hier komt er weer een.
De trots van de Roadrocketclub.De SF[aka `tarzan`??]van Marianne,
de secretariaatsmeesteres van de RRC. :? :? :?

http://www.devilicious.nl/brighton/fotoos/49.jpg ((Afbeelding))

idd,plaatje geschoten bij het ACEcafe.

Hey Peet, weer leuk om aan dat weekend herrinnerd te worden.
Heb je de nieuwe MOTOR-Magazine al gezien? *D
 
Morrie Gert.mooi stukkie man.Jaja jij gaat heeeeel ver in het uitdragen
van het ware RRC `geloof` :} O-) :} O-)
Volgende keer wel gewoon Swaas als model bij de fotoo,s ,AUB!!!
Altijd die lelijke kerels op de fotoos :r :r :N :N

Gelijk nog maar ff een paar laverda`s posten die dit jaar gespot zijn bij de
immer pittoreske ROCKETRUN 2005,een beetje liefhebber was er
natuurlijk zelf bij. O-) O-) O-)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan