Aan virago xv750 rijders

Ducati1984

MF'er
2 mei 2003
90
0
omg. Eindhoven
Hallo,

Ben benieuwd wat voor banden jullie achter op je motor hebben liggen en hoe deze bevallen met nat en droog weer? Ik moet de mijne binnenkort gaan vervangen en hoop via deze weg een goed keuze te kunnen maken. Al vast bedankt :)

Groet Theun
 
gewoon goedkoopste band eronder!bij sommige euromasters
140-90-15 ongeveer 98 euries (achterwieltje er wel zelf afhalen doen hun hem
er om heen) heb hiervoor een veeeeel duurdere band gehad ik merk geen verschil
alleen mijn portomonee (dit geldt misschien niet voor racer's)
maar voor een chopper geen zotte dingen doen.

geluk
Damon
 
Shinko's zijn zelfs goedkoper.

Goedkoop is niet slechter in de zin van
wegligging, maar ze slijten wel iets vlugger.
En idd voor snelheidsmotoren ligt het wat anders.
 
Ben ik niet geheel met je eens, veel van de goedkopere merken hebben een behoorlijk hardere compound, voordeel is de langere levensduur, nadeel is de (enorm) slechtere grip in de regen, tot het gevaarlijke aan toe.
Zelf geen persoonlijke ervaring met het merk shinko, wel met sheng sing (of zoiets) NOOIT MEER!
 
[Ben ik niet geheel met je eens, veel van de goedkopere merken hebben een behoorlijk hardere compound, voordeel is de langere levensduur, ]

Mijn ervaring is juist tegenovergesteld, maar mijn keus bij goedkope banden is altijd nadrukkelijk voor de wat zachtere geweest.

Hardere banden lijkt mij ook verschrikkelijk en gevaarlijk in ons koude natte landje.
 
Hallo,

Ik was zelf aan het denken aan de Dunlop k425 als achterband voor te rijden met droog en nat weer.
full

Nu heeft deze band 3 verschillende typen: de k425 am / al / g wat is nu het verschil tussen deze letters??

Groet, Theun
 
Ik heb er een Conti(-nental) Milestone onder liggen, echt een perfecte band voor ons nederlandse klimaat.
Het rubber is niet te hard, maar ook niet te zacht.
Deze ligt er nu reeds 3000 miles onder en tot op heden (erg) weinig slijtage te zien.
Alhoewel de XV geen racer is, kun je met deze band(-en) lekker vlot door de bochten heen, zonder dat het onveilig voelt. *O* :]

http://www.conti.nl/conti_fiets_motor/img/motor/milestone_uv;property=original.jpg
 
Maar leg eens ff uit; wat is er zo speciaal aan een Dunlop "K180"? Die dingen zijn toch gewoon te bestellen (ik heb ze ergens in www-Engeland zien staan voor 47,50 excl. BtW). :?

En het is een cross/speedway-achtige band?
 
Ze zijn ook gewoon te bestellen. Niets bijzonders wat dat betreft.
Ik denk dat er in NL niemand mee rond rijd.
Voor mij is het een kwestie van "wat anders" om de velg hebben en het agressieve profiel spreekt mij aan.
Oorspronkelijk is het een dirt track band.
En een van mijn inspiratoren rijd er heel toevallig ook mee. Origineel ben ik dus niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan