2 linkerhanden, geen geld en geen raad

Knogjärn

Die hard MF'er
24 sep 2005
698
0
Hallo!

Ik heb nu een Yamaha Dragstar maar ben deze een beetje zat. Ik ben al dat overtollige verchroomde plastic zat. Al die cruisers zie er allemaal het zelfde uit en ik ben ze gewoon zat.
Ik heb totaal geen ervaring met sleutelen en daar ik nog niet zo heel lang geleden geemigreerd ben heb ik ook niet veel motorrijdende kennissen/vrienden in de buurt.
Ik zit er over te denken om een ouwe rigid Triumph te kopen. Waarom? Omdat daar geen of nauwelijks plastic opzit, geen overbodige rommel en ik vind het gewoon mooie karakter volle fietsen waar je lekker wat van je eigen ideeen op los kan laten qua vorm e.d.!
Nu "de maar"....
Ik heb niet veel centen (geen baan enzo, geen uitkering... slechts een vrouw die mij wat zakgeld geeft...)maar het aanschaffen van zo'n fiets is niet het probleem. Ik vraag me meer af wat het het onderhoudkost?
En ik wil graag leren sleutelen (maar niet omdat het moet.. dus niet elke keer voor dat ik wil gaan rijden.) maar is dit te leren met een Triumph, zonder maten in de buurt en zonder enige technische achtergrond? En is dit verstandig? Wat is de beste leerschool voor een boekenworm (dat ben ik niet, en niets te nadele van boekenwormen, maar even ik denk dat ik technisch er ondermaat onderlegt ben...)
Hopelijk wil iemand reageren in de vorm van advies. Ook al is dat een negatief advies is dit welkom.
BVD!

Groeten uit Dalarna
 
Er zijn al een aantal topics ala die van jou.
Blader hier maar even rond.
Mocht je dan nog vragen hebben...

succes
 
Er zijn al een aantal topics ala die van jou.
Blader hier maar even rond.
Mocht je dan nog vragen hebben...

succes

Het zal dan wel aan mijn zoektermen liggen (Triumph + kosten, onderhoud e.d.) maar ik heb nog niets gevonden. Kan je (of iemand anders) een verwijzing plaatsen naar de juiste draad/draden.
Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Triumph (en zeker een oude) is niet het meest handig om mee te beginnen als je totaal niet technisch bent. Aan de andere kant heb je in de winter tijd genoeg om het te leren :P .

Aan de andere kant: Zweden zit toch vol met chopperliegfhebbers? Volgens mij moet er wel iemand in de buurt op te snorren zijn die je af en toe bij kan staan. Misschien via de SMC? (www.smc.se denk ik zo).
 
Waar is Hakzaag Koperhoofd als je hem nodig hebt?????? Lijkt me dé aangewezen persoon om hier eens diep op in te gaan.

http://www.bmcm.nl/
:} :}
full
 
Hallo!

Ik heb nu een Yamaha Dragstar maar ben deze een beetje zat. Ik ben al dat overtollige verchroomde plastic zat. Al die cruisers zie er allemaal het zelfde uit en ik ben ze gewoon zat.
Ik heb totaal geen ervaring met sleutelen en daar ik nog niet zo heel lang geleden geemigreerd ben heb ik ook niet veel motorrijdende kennissen/vrienden in de buurt.
Ik zit er over te denken om een ouwe rigid Triumph te kopen. Waarom? Omdat daar geen of nauwelijks plastic opzit, geen overbodige rommel en ik vind het gewoon mooie karakter volle fietsen waar je lekker wat van je eigen ideeen op los kan laten qua vorm e.d.!
Nu "de maar"....
Ik heb niet veel centen (geen baan enzo, geen uitkering... slechts een vrouw die mij wat zakgeld geeft...)maar het aanschaffen van zo'n fiets is niet het probleem. Ik vraag me meer af wat het het onderhoudkost?
En ik wil graag leren sleutelen (maar niet omdat het moet.. dus niet elke keer voor dat ik wil gaan rijden.) maar is dit te leren met een Triumph, zonder maten in de buurt en zonder enige technische achtergrond? En is dit verstandig? Wat is de beste leerschool voor een boekenworm (dat ben ik niet, en niets te nadele van boekenwormen, maar even ik denk dat ik technisch er ondermaat onderlegt ben...)
Hopelijk wil iemand reageren in de vorm van advies. Ook al is dat een negatief advies is dit welkom.
BVD!

Groeten uit Dalarna
eh stuur me effies een mailtje ..weet mischien wel wat voor je
voor een niet al te gekke prijs.
is alleen geen triumph maar een bsa
 
Het is zo dat er aardig wat Triumphs, BSAtjes, Nortons te koop staan hier in Zweden (in verhouding tot de bevolkingsdichtheid :) . Maar ik moet zeggen dat ik onder deze afgelopen zomer geen enkele britsche klassiker of chopper/bobber ben tegen gekomen onderweg. Ik zie zat HD's en wel wat nieuwe Triumphs maar daar blijft het bij. Volgend jaar beter?

Ik ben ook nog (??) geen lid van een MC hier, was ik in NL ook niet maar ja toen was de motor meer een vervoermiddel dan een hobby, nu voelt dat anders nu wil ik juist meer hobbiën aan een motor. Ik heb ook nog niet de juiste MC gevonden om bij binnen te vallen op een avondje, zie alleen maar racer-clubjes en clubs die hier onder permanente politie controle staan.

Mijn huidige contacten zouden bijvoorbeeld wel kunnen helpen bij ouwe amerikaanse autos en Opel'tjes, ook leuk maar staat een stuk lager op mijn verlanglijstje, maar ouwe Triumph's ... nee.

Wat wel een pluspunt is dat ik naast mijn zakgeld nu ook nog eens een baan heb sinds vandaag! Yahoo! Alleen jammer dat dat zoveel tijdkost.... :)

Groeten uit Dalarna, Zweden
 
off-topic..
Nee, hier is meer dan 40% van de buitenlanders werkloos. Sowieso is de werklooshied vrij hoog en ligt het aantal banen niet voor het oprapen (behalve als je een erkende opleiding hebt als arts en vloeiend Zweeds spreekt, en ik heb/kan geen van beide! Haha). Ik heb denk ik geluk ook al is het geen vaste aanstelling en geen vast aantal uren (ook wel veel vrijheid). Mijn laatste werk dag, was in NL, was december vorig jaar... Maar nog meer geluk want maandag heb ik ergens anders een sollicitatie gesprek, vaste baan, vast salaris e.d..
Mijn nieuwe baas is wel gek. Ik ben eigenlijk de helft van zijn personeel en vanaf vandaag heeft hij een maand vakantie, ik ben niet ingewerkt of zo, en moet een paar dagen per week de zaak alleen draaiend houden met mijn ondermaatse allochten zweeds! Maar ja... f*ck it het is niet mijn bedrijf.
 
off-topic..
Nee, hier is meer dan 40% van de buitenlanders werkloos. Sowieso is de werklooshied vrij hoog en ligt het aantal banen niet voor het oprapen (behalve als je een erkende opleiding hebt als arts en vloeiend Zweeds spreekt, en ik heb/kan geen van beide! Haha). Ik heb denk ik geluk ook al is het geen vaste aanstelling en geen vast aantal uren (ook wel veel vrijheid). Mijn laatste werk dag, was in NL, was december vorig jaar... Maar nog meer geluk want maandag heb ik ergens anders een sollicitatie gesprek, vaste baan, vast salaris e.d..
Mijn nieuwe baas is wel gek. Ik ben eigenlijk de helft van zijn personeel en vanaf vandaag heeft hij een maand vakantie, ik ben niet ingewerkt of zo, en moet een paar dagen per week de zaak alleen draaiend houden met mijn ondermaatse allochten zweeds! Maar ja... f*ck it het is niet mijn bedrijf.

Klinkt als een leuke uitdaging die baan *D
 
Hallo!

Ik heb nu een Yamaha Dragstar maar ben deze een beetje zat. Ik ben al dat overtollige verchroomde plastic zat. Al die cruisers zie er allemaal het zelfde uit en ik ben ze gewoon zat.
Ik heb totaal geen ervaring met sleutelen en daar ik nog niet zo heel lang geleden geemigreerd ben heb ik ook niet veel motorrijdende kennissen/vrienden in de buurt.
Ik zit er over te denken om een ouwe rigid Triumph te kopen. Waarom? Omdat daar geen of nauwelijks plastic opzit, geen overbodige rommel en ik vind het gewoon mooie karakter volle fietsen waar je lekker wat van je eigen ideeen op los kan laten qua vorm e.d.!
Nu "de maar"....
Ik heb niet veel centen (geen baan enzo, geen uitkering... slechts een vrouw die mij wat zakgeld geeft...)maar het aanschaffen van zo'n fiets is niet het probleem. Ik vraag me meer af wat het het onderhoudkost?
En ik wil graag leren sleutelen (maar niet omdat het moet.. dus niet elke keer voor dat ik wil gaan rijden.) maar is dit te leren met een Triumph, zonder maten in de buurt en zonder enige technische achtergrond? En is dit verstandig? Wat is de beste leerschool voor een boekenworm (dat ben ik niet, en niets te nadele van boekenwormen, maar even ik denk dat ik technisch er ondermaat onderlegt ben...)
Hopelijk wil iemand reageren in de vorm van advies. Ook al is dat een negatief advies is dit welkom.
BVD!

Groeten uit Dalarna


Misschien kun je beter postzegels gaan verzamelen........ _O-
 
Postzegels: Tja dat geeft volgens mij het zelfde effect als mastuberen... niet echt bevredigend...

Choppers in Dalarna, volgens mij alleen stiekem in de winter in de garage en dan in het voorjaar weer verkopen aan de volgende verbouwer want ik zie ze gewoon echt niet.... Wel veel crossers, altijd leuk en onverwacht als je met je kinderen door het bos loopt... doe dan maar een beer! :)

Effe wat anders ik zag dit pakketje te koop staan,
http://www.blocket.se/view/5765810.htm?caller=dal_s&l=0&c=1&city=0
Triumph Trophy -54 met T100R motor 500cc. De motor is uit elkaar gehaald in delen en is, op de motor na welke niet gedemonteerd is maar helemaal kompleet en in goed werkende toestand, gezandstraald. Er is een deel nieuwe onderdelen. Zoals verchroomde olietank, gereedschapsbox en meer. Registratie papieren okay en alle maten zijn ingeschreven. Een telefoontje wordt beantwoord, email niet. Verkopers van TV4 kunnen in de stront zakken!!!!!


Helaas zijn het formaat en de hardheid van mijn ballen niet voldoende om me hier aan te wagen, ook het feit dat ik een onverwarmde garage heb telt ook mee, al hoeveel... dan krijg je vanzelf harde ballen. -30 is niet echt een lekkere klus/sleutel temperatuur.

Ik denk dat ik zodra ik verhuisd ben en een goeie garage heb het gewoon doe, zo'n ouwe brit kopen.. effe handboek erbij, live verbinding met NL, juiste gereedschap (geen Harley wrench meer gebruiken.. werkte ook al niet op die Dragstar ;( ... )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan