vraagje aan danny f. en/of andere belg

hacksaw-chopperhead

MF veteraan
27 jul 2004
1.377
0
groningen
zeg danny hoe zit dat in belgenland met verchromen.
heb gehoord dat ze daar in tegenstelling tot olland nog op de klasieke manier vercrhomen.
ik bedoel hier flikeren ze je matriaal gelijk in het chroombad terwijl ze naar het schijnt bij jullie nog eerst te vernikkelen en verkoperen en dan pas te vechromen?
klopt dat en zo ja weet jij nog een beetje goede verchromer daaro die ook grotere dingen kan verchomen.
groter in de zin van vrachtwagenonderdelen(bumpers,instaptreden,uitlaten en meer van die zooi.
:? :? :? :? alvast bedankt
 
De verchromers die ik ken doen het inderdaad nog volgens het oude procedé...ik lever mijn motor onderdelen af bij een vriend van me,neen, niet goedkoper of met korting ofzo, maar wel terug binnen de 4 dagen en dat is al hééél wat waard dacht ik !(bij andere moet je meestal een 2-3 maanden geduld hebben..??!) Voor grote delen moet ik effe een vriend contacteren die in de truck bussines zit en die geregeld nogal enkele van z'n persoonlijke trucks customised...I will keep you informed!(ps: bij Lemmens in Maastricht bijvoorbeeld doen ze het thans ook nog in 3 stappen...wel niet echt goedkoop ) :X
 
Laatst bewerkt:
Nee Knuk, gaat écht niet,hij moet het nu al stiekem in z'n werktas binnensmokkelen zodat het niet onderaan de metershoge hoop komt te liggen... :X
 
Hacksaw, die trucker zou ook niet kunnen bedenken waar je zo grote onderdelen zou kunnen laten verchromen,(want hij koopt ze altijd reeds verchroomd...waar hebben we dat nog gehoord... :? )Blader anders eens in zo'n truck-magazine en loer eens of daar geen ads instaan ivm verchromen...heb ook al gehoord van powderchromen (niet hetzelfde als chroom spuiten waar ze het op dit forum al eens over gehad hebben)...zou naar't schijnt qua effect gelijk zijn aan chroom...ook veel gebruikt in de fietswereld..Denk dat zowat beter geschikt zou zijn voor de grote oppervlakte van zo'n bumper bijvoorbeeld want de verchroomde truckbumpers die ik tot nu toe al gezien heb... :? _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik breng alles naar Arnold Damm in Aken (Duitsland) net over de grens.
Super familiebedrijf en al vanaf 1955 bezig. Lemmens kan daar echt niet aan tippen. Ze doen diverse materiaal behandeling, een kennis heeft er boutjes van z'n blok laten vergulden met xx karaat goud !!! echt maf.
Ze leveren binnen een week en echt super kwaliteit.
 
Ik laat het in zwolle doen.. daar vernikkelen en verkoperen ze ook..

Het gaat hier om voorvork poten btw, ik weet niet hoe groot ie kan gaan


bij interesse, mail me effe dan krijg je zn nummer..
 
zeg danny hoe zit dat in belgenland met verchromen.
heb gehoord dat ze daar in tegenstelling tot olland nog op de klasieke manier vercrhomen.
ik bedoel hier flikeren ze je matriaal gelijk in het chroombad terwijl ze naar het schijnt bij jullie nog eerst te vernikkelen en verkoperen en dan pas te vechromen?
klopt dat en zo ja weet jij nog een beetje goede verchromer daaro die ook grotere dingen kan verchomen.
groter in de zin van vrachtwagenonderdelen(bumpers,instaptreden,uitlaten en meer van die zooi.
:? :? :? :? alvast bedankt


Je gaat toch niet in de Japanse stijl rijden he?
truck_shit.jpg
 
danny en de anderen:mucho's grasias voor de info.
zal het doorgeven.

oj het wordt geen japanese tluckstyle
het gaat hier om de instaptreeden en de bumper van een auto als deze

full
 
Ik laat het in zwolle doen.. daar vernikkelen en verkoperen ze ook..

Het gaat hier om voorvork poten btw, ik weet niet hoe groot ie kan gaan


bij interesse, mail me effe dan krijg je zn nummer..
in Zwolle ?

bij wie dan als ik vragen mag ?

Bral komt er elke dag en wil ook nog wat glimmies hebben
 
Marktplaats:

Wij kunnen Uw voorvorkpoten opnieuw voor U verchromen. Alle putjes, krasjes, lichte deukjes en/of event. lekkage verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Prijs geldt per poot, tot 1 mm chroom. Meer dan 1 mm slijtage/aantasting is geen probleem, echter dan moet er een nikkellaag onder. Enige kromheid geen probleem, is wel meerprijs.

Bij binnenkomst worden de poten ontchroomd, dan geslepen, dan krijgen ze hun nieuwe hardchroomlaag en daarna worden ze teruggeslepen naar de originele/gewenste maat.

Daarna heeft U tussen de 200/300 micron op Uw poten, terwijl origineel misschien nog niet eens 10 micron is.

Tevens kunnen wij ook big-ends voor U opnieuw verchromen. Prijs op aanvraag.


Tel. 0650624488 (bellen na 1800 uur of in het weekend, of via de mail).

Ook kunnen wij Uw onderdelen opnieuw sierverchromen. Goede kwaliteit met koperen en nikkel onderlaag. Prijs op aanvraag, indien mogelijk met foto of anders in ieder geval globale afmetingen en omschrijving van de staat waarin een onderdeel verkeert.


O-) O-) O-) O-) O-)

r.p. weerts@cs.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan