Super Vee ??

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
Super Vee te koop



maar dit is mooi, dat heeft echt helemaal niemand dus...
het ding ziet er zo niet uit maar wel een coole basis.....

wie weet er meer over deze blokkies eigenlijk, ik kan niet veel vinden...
 
full


voor als de advertentie straks weg is... 8-)
 
In Lommel (B) was er ooit een jongen die zo'n blok was gaan halen bij Nostalgia Cycles zelf in Cali...Blokken hadden ze niet in stock,moesten volgens order in mekaar gesleuteld worden in Misouri of zowat, hij had zo'n 2500 Km gereden met z'n huurwagen om uiteindelijk een blok in handen te hebben...nooit,maar ook nooit heeft dit ding voor 100% gelopen en absoluut niet dicht te krijgen,"zo lek als een zeef" zei hij steeds...ikzelf geen persoonlijke ervaring met zo'n apparaat...Nostalgia kwam hiermee op de proppen toen Harley zo goed als zeker de dieperik in zou gaan...de proto exemplaren hadden Chevy smallblock v8 internals...
 
In Lommel (B) was er ooit een jongen die zo'n blok was gaan halen bij Nostalgia Cycles zelf in Cali...Blokken hadden ze niet in stock,moesten volgens order in mekaar gesleuteld worden in Misouri of zowat, hij had zo'n 2500 Km gereden met z'n huurwagen om uiteindelijk een blok in handen te hebben...nooit,maar ook nooit heeft dit ding voor 100% gelopen en absoluut niet dicht te krijgen,"zo lek als een zeef" zei hij steeds...ikzelf geen persoonlijke ervaring met zo'n apparaat...Nostalgia kwam hiermee op de proppen toen Harley zo goed als zeker de dieperik in zou gaan...de proto exemplaren hadden Chevy smallblock v8 internals...
het ziet er inderdaad ook een beetje uit als een kleine 327 ofzo...

maar goed, ik hoef er dus niet eens langs te rijden begrijp ik wel,alhoewel het zo dicht bij is dat ik denk ik toch wel ff doe.... :]
 
Pas je wel op de amstaff dan! Die hebben het niet zo op kale meppelaars. ;)
Neem aan dat je wel een paar closeup pics gaat maken...
 
Daar twijfel ik niet an Bral! Maar euh, ik bedoel dat SuperVee blok zijdelings draaien...vette look-alike Guzzi joh !
kan nui mijn poten al niet kwijt, waar ik ze dan moet laten is me een toaal raadsel ....

(en nee, Slow, of andere jambekken, ik zaag ze er niet af.....) 8-)
 
Ding heeft jaren te koop gestaan bij JAWE in Varsseveld. ALs ik het me goed herinner heeft Startwin inderdaad het blok en frame gedaan en JAWE de rest.

Volgens mij draaide de bak nogal eens aan gort doordat ie het vermogen niet helemaal aan kon. Bel anders eens met die lui, kunnen je er vast wel het nodige over vertellen (www.jawe.nl).
 
Ding heeft jaren te koop gestaan bij JAWE in Varsseveld. ALs ik het me goed herinner heeft Startwin inderdaad het blok en frame gedaan en JAWE de rest.

Volgens mij draaide de bak nogal eens aan gort doordat ie het vermogen niet helemaal aan kon. Bel anders eens met die lui, kunnen je er vast wel het nodige over vertellen (www.jawe.nl).

Eerst wat ik dacht: Das een bekend ding...
Nu weet ik dus waar ik em eerder heb gezien....
 
Ding heeft jaren te koop gestaan bij JAWE in Varsseveld. ALs ik het me goed herinner heeft Startwin inderdaad het blok en frame gedaan en JAWE de rest.

Volgens mij draaide de bak nogal eens aan gort doordat ie het vermogen niet helemaal aan kon. Bel anders eens met die lui, kunnen je er vast wel het nodige over vertellen (www.jawe.nl).
na dat verhaal van Danny was ik wel al klaar, nu weet ik het zeker, ik ga niet kijken...
 
Ik hoorde net dat die jongen uit Lommel waar ik het eerder over had dit ding nog steeds heeft en al zo'n 5 jaar uit mekaar ligt...zal er eens trachten meer over te weten te komen of ie dat basketcase gebeuren mischien van de hand wil doen...who knows,ik hou je op de hoogte voor eventuele potentiele kandidaten... })
 
de super vee blokken zijn eigenlijk een stuk
van een amerikaanse v6 of een v8 motorblok
en het is een probeerseltje uit de jaren '80
ik heb er nog wel ergens een reportage van liggen in
een van mijn oude amerikaanse tijdschriften
 
Een bedrijf uit Loenen (Startwin volgens mij) heeft een aantal jaren geleden met een artikel over deze in de Freeway gestaan.

Indertijd kon je daar het spul bestellen inclusief frame e.d. om daar een mooie bike van te maken. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes,

Alexandra
 
Er rijden er geloof ik drie in Ned.
Waar ze weg komen weet ik niet
In Almelo of Enschede heeft een hele tijd een grijze te koop gestaan, is deze niet, uitvoering was anders
 
Lekker laat haha! Over deze motor heeft een stuk gestaan in de Motoremotion! Is inderdaad een stuk V8.Mzlls,Rob.
 
Of als een guzzi zat bent een guzzi blok een halve slag draaien en er een losse versnellingsbak aan hangen.
Dan heb je echt iets apart. :} :}
is ook wel meer gedaan, in ouwe AWOL magazines zag je dat nog wel es, meestal met een engelse bak er achter.. ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan