iemand ervaring mee ?

fastbike

MF veteraan
In memoriam
23 jul 2002
8.693
1
Amersfoort
Hallo, ik zit met een dilemma (tje) na 9 jaar sportief te hebben gereden FZR 1000 GSXR1100 en een FZR600, wil ik nu es een keer wat anders proberen.

Iets in de richting van een Shadow 1100. maar dan wel een iets verbouwde natuurlijk. breed stuur, leuke achterband GEEN tassen etc. gewoon een strakke vette cruiser. met een leuk koppel en een leuk geluidje 8-) }) . Nu is mijn grootste vraag .... ga ik dat gerag door de bochten missen ? ik weet dat dit natuurlijk persoonlijk is, maar zijn er mensen die ook na een tijd sportief te hebben gereden de overstap naar een chopper gewaagd hebben. ?? :]
zoiets bedoel ik
259795

259797
 
Laatst bewerkt:
Op zich een goede vraag.
Maar ook chopper kan snel en wendbaar zijn.
Dan moet je bv. niet voor een ding met verlengde voorpoten en
een te geforceerde zithouding gaan.

Ik rij zelf met verbouwde soes 850 en die stuurt gewoon strak.

Dus proefrit,...en je mag voor jezelf best de eis stellen
dat 't apparaat goed moet sturen.
 
Helemaal mee eens.

Ik rijd ook redelijk sportief dacht ik en heb geen klachten.
Die van de voorvork is een goeie want dat kost je comfort en prestatie.

Proefrit en dan weet je het.
suck6
 
Hallo,

Ik denk dat het afhangt van het type wat je gaat aanschaffen. Ik heb zelf een FXS chopper en die kan je echt tot aan de stepjes door de bocht gooien (als je dat wilt ;) ). Ik rijdt zelf het liefst lekker relaxed en dat gaat prima.
Waar je rekening mee moet houden is dat je met een chopper of Bobber niet echt lekker hard rijdt.
Voor mij houdt het bij 130 / 140 op, dan wordt het niet leuk meer. Maar het is wat je wilt.

Probeer eens wat uit voordat je een aanschaf doet.
 
:? wat heeft een stuur met bochtenwerk nodig. :X

met mijn magna schraap ik ook asfalt rij ook strakke bochten maar houd zeker niet op bij 140. O-)
ga zelfs nog een stappie verder, menig ss er kun je je achterlicht mee laten zien.
 
Ik ben zelf van een Bandit1200 naar een Shadow1100 gegaan.
Of ik spijt heb weet ik eigenlijk niet.
Mijn shadow rijdt minder hard, accelereert een stuk minder. Remt minder goed en stuurt minder strak. Maar de beleving is VEEEEEL groter met een chopper. Het hoeft allemaal niet zo hard meer. Je gaat kleine weggetjes zoeken, terrasjes langs. Mij bevalt het tot nu toe prima.

Maar als ik dan weer eens een Bandit1200 of XJR1200 zie dan O-)
 
:? wat heeft een stuur met bochtenwerk nodig. :X

met mijn magna schraap ik ook asfalt rij ook strakke bochten maar houd zeker niet op bij 140. O-)
ga zelfs nog een stappie verder, menig ss er kun je je achterlicht mee laten zien.
Jij hebt denk ik niet op een SS gereden, want de grondspeling van een chopper moet je denk ik niet vergelijken met een racer 8-)

ik bedoelde meer de reactie van Peter23. het hoeft allemaal niet meer zo hard op dit moment, met al die auto's en andere nare dingen op de weg :o })
 
ik rij met zo'n breed stuur op mijn Savage, en ik vind het een stuk beter sturen als met een korte dragbar. het wordt veel makkelijker om de motor de goede kant op te duwen.
 
Degene die rijdt is belangrijker dan het type motor O-)

Enne met 50 door de bocht met super overstock voorvork is spannender dan dat je dat doet met SS..... 8-)
 
Hoi Fastbike,

Ik heb vroeger bikes gereden die in die dagen snel waren. Ik heb mezelf altijd prima vermaakt met deze fietsen, maar door omstandigheden (de bodem van het uienleer was in zicht) heb ik besloten om samen met mijn vrouw een motor te kopen waar we allebei op konden rijden (en die we allebei wel leuk vonden).

Er waren toen maar weinig fietsen die binnen het budget vielen en na het schrappen van de tweedehands crossertjes en de afgedankte lesfietsen bleef o.a. mijn huidige Savage over.

Het is wennen. De sturing is "minder". En er zit geen power in het blokje.
Maar na een periode van "zal ik morgen een andere kopen of overmorgen" ga je inzien dat je niet meer vermogen nodig hebt. En je begint te begrijpen wat er leuk is aan een herrie-ding wat net meer dan het wettelijke maximum kan.

Choppertjes rijden is heel anders dan een sportfiets. Het onthaast maar je rijdt toch op een motor.
 
Ik ga het ervaren ! ben aan het zoeken naar een vette lage brede VT-1100 !


Hoe vindt je deze?

full


Je kan'm zo kopen (mat zwart) of in de rood/creme variant; wat jij wil (we halen de zwarte verf er binnenkort af (zit er net 3 weken op....), om de verkoop te bevorderen, maar hoeft niet natuurlijk). Zit een werkelijk perfect geluidje in, hele mooie forwards, white walls etc etc. Ding is gewoon echt tip top. Is van '97 en heeft 27000 miles gelopen.

Prijsindicatie: < €6000

Mocht je interesse hebben, laat me dat dan ff weten.
 
Als je zo'n stuur monteert als op de foto die je gepost hebt dan ga je inderdaad dat bochtenwerk missen ja...! :N

Ik vond mijn dragbar het mooiste dat me kon overkomen op het gebied van stuurgedrag, nog nooit zo direct kunnen sturen met dat originele stuur als met die dragbar. Sowieso vind ik de Savage erg lekker door de bochten gaan :} constant met de stepjes aan de grond :Y *O*
 
Na een dag lang en hard werken kom je thuis, je stapt in je lederen broek en hijst de bretellen over je schouders. Je slaakt een diepe zucht, steekt je uitgeputte kop door je sjaal en slaat je zware lederen jas met frings over je heen. Het geluid van een slecht sluitende megalompe rits doet je plots beseffen dat je binnen enkele ogenblikken lui achterover op je motor gaat zitten. De helm op, de ledere handschoentjes aan...

Je stapt op je gitzwarte chopper die ondertussen wat warm staat te pruttelen. Het donderende geluid van je uitlaten ontneemt je de stress en je brede stuur laat je ontspannend wat kilometers vreten.
Dat is voor mij chopperen. Je hoofd laten leeglopen...
 
Na een dag lang en hard werken kom je thuis, je stapt in je lederen broek en hijst de bretellen over je schouders. Je slaakt een diepe zucht, steekt je uitgeputte kop door je sjaal en slaat je zware lederen jas met frings over je heen. Het geluid van een slecht sluitende megalompe rits doet je plots beseffen dat je binnen enkele ogenblikken lui achterover op je motor gaat zitten. De helm op, de ledere handschoentjes aan...

Je stapt op je gitzwarte chopper die ondertussen wat warm staat te pruttelen. Het donderende geluid van je uitlaten ontneemt je de stress en je brede stuur laat je ontspannend wat kilometers vreten.
Dat is voor mij chopperen. Je hoofd laten leeglopen...

Dat heb ik ook altijd. Maar dan zonder dat leer en die frings!
 
Terug
Bovenaan Onderaan