HD softail carb. of injec.?

Kas

MF'er
23 okt 2005
72
0
Ik ben op zoek naar een softail vanaf '01. Ik hoor negatieve verhalen over de injectie modellen. Is dit onzin of niet?
Alvast bedankt voor de reactie.
 
heb er echter nog maar 1400 km opzitten met de motor dus dat is eigenlijk nog niet echt een ervaring, -O- nieuw werkt het altijd feillos hé :Y
 
Het negatieve verhaal wat ik hoorde was dat het systeem gevoelig is voor storingen. Een kleine storing en dan helemaal niets meer doen. Ook word er gezegd dat het stationair niet meer zo karakteristiek meer loopt.
 
Het negatieve verhaal wat ik hoorde was dat het systeem gevoelig is voor storingen. Een kleine storing en dan helemaal niets meer doen. Ook word er gezegd dat het stationair niet meer zo karakteristiek meer loopt.

Hoe meer electronica, hoe meer er kans op storingen. Ik zou voor de carb gaan, maar ik heb geen ervaring met injecte motoren, dus beperkt recht van spreken...

Dat karakteristieke geluid (= heel langzaam lopen) is nogal slecht voor je motor, dus dat kun je beter zowieso niet doen.
 
Het negatieve verhaal wat ik hoorde was dat het systeem gevoelig is voor storingen. Een kleine storing en dan helemaal niets meer doen. Ook word er gezegd dat het stationair niet meer zo karakteristiek meer loopt.
De oude Magneti Marelli systemen hebben hun nadelen, het Delphi systeem
wat sinds 2001 gebruikt wordt is gewoon goed.
de laatste 10 jaar wordt er geen auto meer met carb afgeleverd,staan we daarmee
konstant stil ? nee dus.
het hoge stationair lopen vanaf fabriek kan iets omlaag gebracht worden, maar nee
ze lopen nooit als een 1200 shovel
 
Injectie zal ook wel eens goed gaan, maar áls het fout gaat, kan je ook echt goed blijven klooien:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=984&i=22110&t=22110
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=984&i=22306&t=22306

Mijn 2 centen: carb roels!
face it, injectie is er en gaat niet meer weg.
problemen op het prikbord neem ik nogal met een korrel zout
wat een gemekker daar.
als je bang bent voor iets nieuws en moderns moet je ook niet
op het internet en achter de computer.

electronische ontstekingen was hetzelfde verhaal»nee ik blijf met punten
rijden dan kan ik onderweg er nog wat aan doen,nou wat dan ?punten vervangen
en hoeveel condensators neem je mee en wat als de vervroeger er mee kapt?

natuurlijk het is ingewikkeld storing zoeken in een injectie
 
Terug
Bovenaan Onderaan