Suzuki GS Topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
http://www.vrijerijders.tk (www.vrijerijders.tk) maar met herkenbare naam komen, activeren gebeurd handmatig, ik ken de mensen persoonlijk daar, dus ff voostellen hoort erbij daar, is een hele leuke club
het is geen club, alleen een forum van treffensgangers en sleutelaars
 
Dames, heren,

Kan iemand mij aan een goed chromen achterspatboord helpen??
Ik heb een GS650GT waar standaard een kunsstof achterkant op zit. Ik wil er echter een klassieke look aan geven, dus vandaar......

Wie o wie kan mij helpen??

d'Eddio
 
http://www.vrijerijders.tk (www.vrijerijders.tk) maar met herkenbare naam komen, activeren gebeurd handmatig, ik ken de mensen persoonlijk daar, dus ff voostellen hoort erbij daar, is een hele leuke club
het is geen club, alleen een forum van treffensgangers en sleutelaars

Helemaal mee eens erg leuk forum
O-)
 
zo,,,, twee uur later, twee keer soepie maken en een hele hoop gevloek later,, resultaat: 1 ringetje losgekregen uit de hoofdremcilinder.. zuiger zit er nog in.. gloeiende gloeiende :( :( :( :(
tis beter als ik er morgen maar verder ga knoeien... en ff een tangetje halen waar ik meer grip mee heb
ieder geval wederom thanks voor de info!!
 
Dames, heren,

Kan iemand mij aan een goed chromen achterspatboord helpen??
Ik heb een GS650GT waar standaard een kunsstof achterkant op zit. Ik wil er echter een klassieke look aan geven, dus vandaar......

Wie o wie kan mij helpen??

d'Eddio

heb ik ook heel lang naar gezocht voor mijn gs550 (zie foto op eerste pagina van dit topic)
Niks moois gevonden of woekerprijzen bij motorslopen.
Uiteindelijk op een beurs eentje mogen afschroeven van een honda CB, met achterlicht en al.
(die beurs was wel in Milaan, niet echt bij de deur dus...)
succes ermee,
 
Een dame van rond de 75 jaar rijdt met haar splinternieuwe Ferrari op de A67 ongeveer 65 km/h.

Een stel agenten in een politiebusje merkt dit op en zet de dame bij de eerst volgende afrit aan de kant.

Eén van de agenten stapt uit, loopt naar de Ferrari en vraagt de dame haar raampje naar beneden te doen.

De agent ziet dat een bejaarde dame achter het stuur zit en vraagt:"Mevrouw, u rijdt hier op een snelweg en de minimum snelheid is hier 80 km/h..."

"Is dat zo?" vraagt de dame, "Ik zag een stukje terug een bord met A67 en nam aan dat ik hier maar 67 mocht rijden!".

Naast de dame zit een oud manneke te rillen als een rietje.

De politieagent is zichtbaar geamuseerd door de situatie en zegt:"Wat is er meneer? Gaat het wat te snel voor u?".

De oude man snauwt: "Wil je alsjeblieft je mond houden, we komen juist van de N219!!!"...
 
heb ik ook heel lang naar gezocht voor mijn gs550 (zie foto op eerste pagina van dit topic)
Niks moois gevonden of woekerprijzen bij motorslopen.
Uiteindelijk op een beurs eentje mogen afschroeven van een honda CB, met achterlicht en al.
(die beurs was wel in Milaan, niet echt bij de deur dus...)
succes ermee,

En hoe paste dat op de GS??
Moest je extra gaten boren of komen de gaten redelijk overeen?

Ik zat zelf ook nog aan een spatbord van een XS650 Heritage te denken omdat die vrij kort doorloopt aan de achterzijde.






 
Laatst bewerkt:
Een dame van rond de 75 jaar rijdt met haar splinternieuwe Ferrari op de A67 ongeveer 65 km/h.

Een stel agenten in een politiebusje merkt dit op en zet de dame bij de eerst volgende afrit aan de kant.

Eén van de agenten stapt uit, loopt naar de Ferrari en vraagt de dame haar raampje naar beneden te doen.

De agent ziet dat een bejaarde dame achter het stuur zit en vraagt:"Mevrouw, u rijdt hier op een snelweg en de minimum snelheid is hier 80 km/h..."

"Is dat zo?" vraagt de dame, "Ik zag een stukje terug een bord met A67 en nam aan dat ik hier maar 67 mocht rijden!".

Naast de dame zit een oud manneke te rillen als een rietje.

De politieagent is zichtbaar geamuseerd door de situatie en zegt:"Wat is er meneer? Gaat het wat te snel voor u?".

De oude man snauwt: "Wil je alsjeblieft je mond houden, we komen juist van de N219!!!"...


_O- _O- _O- Hoezo, off-topic? *O*
 
En hoe paste dat op de GS??
Moest je extra gaten boren of komen de gaten redelijk overeen?

Ik zat zelf ook nog aan een spatbord van een XS650 Heritage te denken omdat die vrij kort doorloopt aan de achterzijde.

past er vrij makkelijk op. vermoed dat er niet veel verschil zal zijn op een 650?
zie foto's
gwoon postioneren zoals je'm wilt hebben, 4 gaten aftekenen en boren.
de 2 gaatjes richting voorkant kan je gebruiken om aan het plastic spatbord te schroeven.
dan nog 2 kleine schuine spacers gemaakt om het spatbord niet te veel te plooien
(die meot ik trouwens nog altijd even zwartschilderen...

full



[/quote]
 
Die remzuigers gan er ook geweldig uit met een vetspuit, gewoon op de nippel zetten en pompen.
Ff schoonmaken ,nieuwe dichting en alles erinfietsen.
Nu eerst even wat spullen bekijken.
 
Wat een idee ! :)
Zou een soort voetpompje met verloopstukje wellicht ook kunnen ?
Of wordt de druk te groot ?
 
Het wil zelfs met gewoon blazen in de slang.
Perslucht werkt ook
Maar dan moeten ze wel erg los zitten

Bij dergerlijke werkzaamheden, waar je in alle redelijk kan verwachten dat de bende muurvast kan zitten moet je altijd eerst achter de werkvolgorde zien te komen (staat in alle boeken wel) en als het er niet is, eerst logisch na gaan denken wat voor problemen je kunt verwachten, daarmee voorkom je dat soort ellende.


Nog zo'n fout?

Een uitlaat verwijderen, en aan de buitenkant beginnen met losdraaien, dan komen er ook lekkere krachten vrij en krijg je bij de middelste 2 schroeven van een 4 cyl. het zweet voor het hoofd, en broken tapeinden steevast bij 20 jaar +
 
Ik heb nog voor de GS 550 type 78/80 (dus alleen met kickstart)
1 x dynamodeksel
1 x goede dynamo
2 x nieuwe contactpunten, maar past op alle punten GS en
1 x complete onsteking met punten en condensater
Een set goede bobine's

===============================

Uitsluitend af te halen
 
gister weer aan het knoeien geweest met die hoofdremcilinder (1100) en weer 1 rubbertje verder gekomen |( :(
het zuigertje kan geheel vrij bewegen, indrukken en dan veert ie weer uit, dus hij zit niet vastgerot ofzo. maar met het uitveren tikt ie aan het eind ergens tegen aan van binnen. lijkt wel alsof dat zo hoort, een soort stopje/beveiliging ofzo, maar ik heb al een borgveertje met plaatje en rubbertje verwijderd. maar die hielden volgens mij alleen een soort bus tegen die erin lijkt geslagen. in die bus beweegt de zuiger. in het boek van peters staat hier niks over en op de tekening kan ik ook niks hiervan vinden. -O-
heb vroeger wel es zo iets uit mekaar geschroefd, maar sta nu toch echt voor een raadsel. :?
misschien ga ik volgende week die van de gsx750 es bekijken, misschien helpt dat...
anders naar de sloop voor een andere...

en by the way, kvind dat kontje met dat chroom erg mooi gelukt!
is misschien een idee voor mijn 750, die heeft nog geen zadel enzo.
 
Ik heb nog voor de GS 550 type 78/80 (dus alleen met kickstart)
1 x dynamodeksel
1 x goede dynamo

Hoi!

Past dat spul enkel op een kickstart model?

Ik had een optie op een dynamospoel, maar hoor er niks meer van, en ben dus benieuwd of ik deze kan gebruiken voor mijn fietsie, dat geen kickstart heeft...
 
In Enschede een nieuw project voor de winter opgehaald: GS400-lowtail uit 1983.

Acties:
luchtfilters plaatsen & afstellen
accubak monteren
elektrische componenten binnenin frame plaatsen en elektra aansluiten
zadel fabrieken van oud ponyzadel :)
achterspatbord, verlichting en nummerplaat plaatsen.
Tank wordt gespoten, waarschijnlijk zwart.

Dat gaat hoofdbrekens kosten om er wat moois van te maken

139983201hh.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar wel brute pijpen, of niet dan? Motor voor een habbekrats op Marktplaats gescoord, en bleek al grotendeels gereviseerd te zijn! :9~

AIAI, dat gaat leuk worden. Beestje loopt makkelijk 120, en top 170 *O*
 
Hoi!

Past dat spul enkel op een kickstart model?

Ik had een optie op een dynamospoel, maar hoor er niks meer van, en ben dus benieuwd of ik deze kan gebruiken voor mijn fietsie, dat geen kickstart heeft...

Ik denk ut.

Zal zondag even de maten opnemen, a.d. darvan valt dat wel te zien, want spanning en verbruik is hetzelfde

Morgen laatste late dienst, dan ijskoud bier
En zaterdag riolering spitten, nadien weer koud bier
Als ik er aan denk, zal ik zaterdagmiddag de maat op meten.
En anders zondag
 
In Enschede een nieuw project voor de winter opgehaald: GS400-lowtail uit 1983.

Acties:
luchtfilters plaatsen & afstellen
accubak monteren
elektrische componenten binnenin frame plaatsen en elektra aansluiten
zadel fabrieken van oud ponyzadel :)
achterspatbord, verlichting en nummerplaat plaatsen.
Tank wordt gespoten, waarschijnlijk zwart.

Dat gaat hoofdbrekens kosten om er wat moois van te maken

http://img342.imageshack.us/img342/7866/139983201hh.jpg ((Afbeelding))

Dit een idee?

akuratWIP3.jpg
 
Ik denk ut.

Zal zondag even de maten opnemen, a.d. darvan valt dat wel te zien, want spanning en verbruik is hetzelfde

En als het past is het voor mij *O* Kan ik eindelijk beginnen aan de revisie van mijn dynamoverhaal op de GS550 :Y

Laat me raden: afrekenen in bier? 8-) Deze keer blijf ik hangen om er één soldaat te maken met je :9
 
Dit een idee?
Nou, daar gaat het wel op lijken ja, maar ik maak de 'zijflappen' van het zadel (iemand verstand van zadels? Hoe heet dat?) passend op het frame, zet er dan oogijzertjes in en rijg het leer vast op het frame met leren veters. Dan heb ik direct accu en elektrische meuk uit het zicht. Die gaan onder het zadel binnenin het frame geplaatst worden, waarschijnlijk in een soort van kunststof compartiment, dat ik zelf wil maken uit plastic van een oude kunststof koffer 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan