vlx600 genoeg??

TheMauster

MF veteraan
25 jul 2005
21.175
8
Rotterdam ergens
Facebook
Hallo,
ik en mijn broer zijn op zoek naar een 2e motor. Zelf rijdt ik een zzr-600 en nu willen we voor de afwisseling een chopper (of iets in die richting) erbij kopen. Nu is ons oog gevallen op een Shadow vlx 600 c luxe (1996) 3750,- euries. Maar nu vraag ik me af of deze motor voldoende vermogen heeft...ik vind 29kW namelijk vrij weinig. Zeker als er 2 mensen op zitten, wat waarschijnlijk niet al te vaak zal gebeuren....Als er mensen advies hebben, alvast bedankt!!!

(ps. we hebben allebei een zwaar rijbewijs, dus we kunnen zwaarder)
 
ohja ff vergeten te melden.. me broer en ik zijn allebei rond de 185cm en 75-85kilo :)
Dus ook gelijk maar even een tweede vraag dan: is de motor niet te klein??
En alweer alvast bedankt voor de reacties *D
 
te klein valt mee, maar dan moet je er wel een ander stuurtje op zetten,
evt. de forward controls iets naar voren zetten.

(ik ben zelf 1.83, en heb niet echt problemen met de standaard vlx van mijn vriendin)

motor loopt best goed, maar als je het v-twin koppel van een 1200 gewend bent, valt een 600 wel tegen.
 
voor die prijs en met je zware rijbewijs, zou ik niet meer aan de VLX beginnen, maar iets zwaarders zoeken (goedkope Dragstar, SuperMagna, zo iets dergelijks)
 
een goedkope dragstar is dan een 650 die heeft dus maar 28kw .... een vt600c/vlx600 is een zeer betruowbaar en best krachtig fietsje . moet er geen sport prestaties van verwachten maar is dolle pret en prima te sturen .
ik ben zelf 188 en ruim 90 kg . heb bij die van mij wel xxl forwards op zitten en een stuurtje van bijna een meter breed ...... ze produceren een aardig geluid ik vind het een prima fiets :]
 
Vermogen van die 600 is gelijk aan een vt750ACE,
Heb met collega rijder wel eens een sprintje getrokken en gaat gelijk op.

Mijn ervaring is dat je bv in de Eiffel iets langer in de lagere versnelingen zult zitten berg op omdat hij dat tekort komt tov bv een wildstar 1600 of ook een dragstar 650

Op het vlakke maakt het niet uit tenzij je wilt racen, maar daar heb je al een andere fiets voor

Wim
 
Ik ben ook tevreden over mijn VT600C (de europese VLX600). Inderdaad zul je er niet de straatstenen mee uit de grond trekken, maar hij loopt gewoon zo lekker. Je zult er geen spijt van krijgen als je nooit haast hebt.
 
ik heb nog wel een 1000 cc sportster ironhead voor je 3900,- slechts 616 van gemaakt in perfecte staat.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan