Het grote ZZR topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
full




Welkom.... 8-) ......nice bike..... :}





:]
 
Het achterwiel blijft gewoon nog vast zitten.
Achterrem in trappen ( hulp), en dan met een dopsleutel de borgmoer losdraaien!!!
( makkelijker gezegd dan gedaan,.....)
Bij mij zat de borgmoer múúrvast,....dus hier kwam ff een end pijp aan te pas voor wat meer "moment"... 8-) powáh

full
 
Tandwielen zitten er weer op.
En de nieuwe ketting kan gezet worden.
De borgmoer van het voortandwiel heb ik nu gewoon handvast gezet.
De nieuwe borgring heb ik aan alle zijden er omheen omhoog getikt.
Achtertandwiel is een 'eitje' evenals het wiel....no worry's..no pic's.

het 'verbinden'
full
 
...Klaar!!..

full



Na deze actie het achterwiel "stellen".
In 'lijn' zetten en met voldoende speling.
Dit later controleren als je er op zit,......dan moet de ketting nog makkelijk op en neer kunnen bewegen, anders trek je de versnelingsbak-as aan gort!
 
Het slijten van ketting en tandwiel(en), was vooral te 'horen' tijdens de hogere toeren.
De motor begon te "zingen" tijdens het optrekken, dwz géén monotoon maar een repeterend 'zoem'geluid .
Pas toen ik het voortandwiel had gecontroleerd wist ik het pas zeker!

En nu is het dus weg.
Getest en goed bevonden.
De volgende 22.000/25.000 km.
 
:) Good work, het is dat ik het nog niet nodig hebt anders had ik veel nuttige info uit je stukkie opgepikt.. *D

Directe link naar je ketting vervang topic staat hier in mijn favorieten ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het slijten van ketting en tandwiel(en), was vooral te 'horen' tijdens de hogere toeren.
De motor begon te "zingen" tijdens het optrekken, dwz géén monotoon maar een repeterend 'zoem'geluid .
Pas toen ik het voortandwiel had gecontroleerd wist ik het pas zeker!

En nu is het dus weg.
Getest en goed bevonden.
De volgende 22.000/25.000 km.

Leuk Stukje KawaIdioot! Ben je ook lid van de zzrclub.nl? Zet het anders daar ook ff neer!

Maar 20/25.000km? Das wel weining? Nooit aan een Pro-oiler gedacht? Ik doe nu al 30.000 met mijn ketting en hij is nog als nieuw!!
 
Leuk Stukje KawaIdioot! Ben je ook lid van de zzrclub.nl? Zet het anders daar ook ff neer!

Maar 20/25.000km? Das wel weining? Nooit aan een Pro-oiler gedacht? Ik doe nu al 30.000 met mijn ketting en hij is nog als nieuw!!

Pro-Oiler
Scott-Oiler


:N ...wel denk...nie heb...

-O- ....tja dat is dus één van die dingen die een ketting en tandwiel(en) dus eerder om zeep helpen heh.....met altijd naderhand smeren, ben ik dus wel in het nadeel t.o.v. "de-contstante-smeer-units"...

Ja...wel aangemeld bij de ZZR-club....tijdje terug.......maar weerés ff kijken daar! O-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan