VX800 rijders

Heeft er iemand van jullie een idee of je een Dynojetkit (zo heet het toch é) op een VX kunt zetten?

En blijkbaar rijdt er echt wel niet veel volk op een VX800, als je het aantal reacties bekijkt bij CB 750'ers.
Nuja, dat maakt em eens zo uniek 8-)
 
zo een dynojet zou ik nooit gebruiken op om het even welke moto!je moet er rekening mee houden dat je koppeling en eigenlijk zo goed als alles op elkaar afgesteld is (daar hebben ingenieurs veel werk in gestoken!) en als je dus het vermogen gaat gaan opdrijven met dynojets enzo klopt dit uiteraard niet meer. Om meer vermogen te hebben ben je best met een andere moto te kopen die gewoon meer vermogen heeft. Nu ja, dat is mijn mening é!
Hij staat in ieder geval in een prachtige staat uwen vx! kheb ondertussen nieuwere foto's van de mijne!

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/277257/c3f19a17eb1548afc6db16ba2db98e60 (vx800_small.jpg)​
 
Ja hoor, blinkt als nieuw de mijne, ik probeer al de roest tegen te gaan en indien nodig ervoor te zorgen dat ie niet meer terug kan komen, tot hiertoe goed gelukt, maar wel veel werk.
Met poetsen, poetsen en blijven poetsen kan je echt veel bereiken, maar je moet geduld hebben.

hierzo de jouwe, foto's maken dit topic hopelijk aantrekkelijker :) voor niet VX'ers

full
 
Nuja ik zou zo'n dynojet niet persé gebruiken voor het meer vermogen en het meer aan koppel, maar ze zeggen dat de motor dan gewoon beter rijdt, vlotter. En dat hij merkbaar minder verbruikt, en dat zou wel goed zijn met huidige benzineprijzen B|
Vooral als je veel rijdt.

:]
 
Hallo,

Betreffende het vlot rijden van de motor, ik weet natuurlijk niet welke je rijstijl is, maar ik heb mijn VX dit jaar in Feb gekocht en vond dat hij ook een beetje log reed. Wat ik gedaan heb is hetvolgende : ik ben nogal een sportieve rijder en heb het beestje beetje per beetje wat toeren laten draaien vb eens goed doortrekken tussen de 5000 en 6000 toeren en ik heb de indruk dat hij steeds vlotter en vlotter rijdt en mijn verbruik is nagenoeg niet toegenomen (ongeveer 5 L/100 Km). Ik ben dus ook iemand die dagelijks 100 km rijd winter en zomer.

Groetjes
 
5l/100km, dat is echt wel weinig, meestal zit ik aan 6 à 7l/100km, en gisteren zelfs naftbak leeggereden op 207 km, dan 16l getankt, dat maakt 8l/100km??? Is dit niet té veel?
Ik rij wel altijd stadsverkeer, ook wel autostrade, maar niet dagelijks.

groeten
 
Hallo,

Uw 6 - 7 of 8 L vind ik echt wel veel, ik denk dat je de ontsteking eens moet laten nakijken en by the way welk soort benzine tank je, ik tank altijd Eurosup 95 en in de winter soms eens afgewisseld met 98. Mijn VX wordt ook elke 6000 km volledig nagekeken. Tot nu toe lukt dat allemaal aardig.

Groetjes
 
Ik tank 95, en niet bij de witte producten, als dat al iets zou uitmaken.
Ik rij wel sportief, trek altijd op tot 7000 toeren ofzo.
Maar ik vind het nog altijd veel. Aan welk deel van de ontsteking zou dit dan kunnen liggen?
 
Hallo,

Dit antwoord moet ik U schuldig blijven want ik ben niet zo technisch aangelegd, maar dat is hetgene men mij verteld heeft bij mijn vorige motor, dat was namelijk ook een beestje dat graag wat liters dronk. Sorry !

Groeten
 
Ik denk niet dat de ontsteking veel uitmaakt voor het verbruik, wel natuurlijk als die erg slecht is en je "veel" meer gas moet geven. Ik zelf dat het meer te maken heeft met de syncrhonisatie van de carbs.

Reactie op de verenset:
Er is een set veren leverbaar inclusief olie voor de VX 800.
Dit set is van WP en dit is een enorme verbetering.
De wegligging verbeterd met meer dan 100%.
De set kost 119 euro en is zelf vrij gemakkelijk te monteren.
Wij kunnen het ook monteren en dit kost ongeveer 50 euro.
De vorkpoten worden dan van binnen gereinigd en de nieuwe set
met nieuwe olie wordt dan gemonteerd.
De levertijd is 2 dagen.

Gr Martijn
 
Ik denk niet dat de ontsteking veel uitmaakt voor het verbruik, wel natuurlijk als die erg slecht is en je "veel" meer gas moet geven. Ik zelf dat het meer te maken heeft met de syncrhonisatie van de carbs.

Reactie op de verenset:
Er is een set veren leverbaar inclusief olie voor de VX 800.
Dit set is van WP en dit is een enorme verbetering.
De wegligging verbeterd met meer dan 100%.

Gr Martijn

Interessant allemaal, de carbs zijn nog maar net gesteld, dus dat zou het niet mogen zijn, ik ben nu eens rustiger aan het rijden om eens te kijken of dat veel verschil uitmaakt.

en die veren, ik neem dan aan dat het vooral het bochtenwerk verbetert?

groeten :]
 
Hallo,

Is er iemand die het week-end van 26 op 27 Nov 05 naar het BELGIAN BIKE WEEKEND gaat in de NEKKERHAL te MECHELEN ? Wij zijn in alle geval de 26 Nov van de partij. Het is echt een aanrader !

GREETZ
 
Ik heb wel eens een stukje gereden op een vx: op zich lekker, maar hij wilde makkelijker de ene kant opsturen dan de andere kan. Weet niet meer welke kant op makkelijker ging. Toen ik even goed keek leek het wel of de wielen niet recht achter elkaar stonden. :o klopt dit? wel vreemd hoor.
 
HOY,

Er zijn verschillende redenen voor volgens mij; vooreerst zou het kunnen dat hij een ongeval gehad heeft, kan je goed controleren door een stukje zonder handen te rijden of de verkoper te vragen om eens naar U toe te rijden, je kunt dan zien of de wielen op een spoor rijden. Ten tweede slijtage van de banden en ten derde het gevoel, als je gewoon bent van op een andere motor te rijden voelt een vx heel zwaar aan.
Vermoedelijk zullen er nog wel redenen zijn.
Veel succes

Francis
 
Hallo,

Is er iemand die het week-end van 26 op 27 Nov 05 naar het BELGIAN BIKE WEEKEND gaat in de NEKKERHAL te MECHELEN ? Wij zijn in alle geval de 26 Nov van de partij. Het is echt een aanrader !

Spijtig ben ik dan niet thuis, anders was ik wel geweest.

En de VX zwaar sturen, ik weet het niet, ik heb er nooit veel van gemerkt op de mijne. Ik heb vorig jaar es een ritje gemaakt op een VX en die vond ik superzwaar sturen, vooral stapvoets. Maar toen ik mijne kocht, vond ik dit helemaal niet. Ik weet niet hoe dat komt, de vorige eigenaar zei wel dat hij de garage vrije loop had gegeven om hem beter te doen sturen, maar wat er juist gebeurd is, wist ie niet. Ik zou voor goed te zijn es moeten rijden met een VX waar niets aan veranderd is, kan ik het verschil es merken met de mijne.

Lekkere wintergroeten :] :]
 
Halo daar, wat zijn jullie van plan met je VX in de winter? doorrijden, of stallen?

Ik rij in ieder geval door, kga em eerst nog es volledig inspuiten met s100 anti-roest en anti-bloemkool, en dan klein sportief ruitje erop, en rijden maar :]
en oja, klan verwarmde handschoenen, lekker warm :)


:] :] :]
 
Hallo,

Ik ga ook gewoon stevig doorrijden, MAAR niet als het sneeuwt ! Zaterdag aanstaande vrees ik dat ik ook met mijn sardienendooske naar Mechelen ga, want ook dan voorspelt men sneeuw !

Wintergroeten

CIS
 
Ik wist niet dat ze nog bestonden, VX800.
In 92 een gekocht nieuw. 14.500 gulden toen dus iets van 6500 euro zo uit mijn hoofd.
Normaal kies ik een motor puur op techniek, cardan is noodzakelijk met de km ters die ik draai, toen zo'n 10.000/jaar. zomer en winter. Ik heb een gokje gewaagd en een grijze VX800 besteld. Uiteindelijk zou de motor iets minder grijs zijn met een rode gloed. Het werdt dus een pimpelpaarse zoals de vx even terug. No problem. kleur is niet echt belangrijk.
De eerste dagen had de motor moeite met starten en was uitvallen meer orde dan toeval. terug naar de zaak. Na een paar dagen weer opgehaald. Reed prima, totdat de motor weer steeds stilviel. Balen. nieuwe motor en nu al pech.
De motor is een tiental keren teruggeweest maar ze kregen hem niet goed.
Uiteindelijk bij een zaak bij seppe in de buurt gegaan. Die zou het varkentje wel wassen.
Een drama is het geworden. Liep nog slechter en had bijna geen trekkracht meer. Moest onderweg de sproeier terugstellen om nog te kunnen schakelen.

Uiteindelijk heeft iemand uit de motorwereld. De zaak afgesteld. Toen pas liep de motor goed tot redelijk.

Na deze valse start . is de motor altijd heel slecht geweest in de kou, niet vooruit te branden, alsof ik met ingeknepen remmen reed.

Na een aantal jaren weggedaan en een ander merk gaan rijden. Ik heb geen heimwee naar deze motor. eerder blij dat ik er vanaf ben.
 
Ik wist niet dat ze nog bestonden, VX800.
...

Nuja, volgens mij had jij brute pech en een maandagochtend model. Ik zelf rij minstens 13000km/jaar en heb dus ook voor de VX gekozen vanwege zijn cardan en zijn rustige motor. Mijne is in '98 eerste keer ingeschreven, dus ik denk in '97 gemaakt. Ik moet wel toegeven, het is een motor met kuren. In het begin starte ie nooit omdat ik altijd platte batterij had, uiteindelijk bleek er een verlies in de pinkers te zitten en liep de batterij dus gewoon leeg als je niet reed. Mijne wil wel eens luide knallen maken bij het starten (wat mij niets kan schelen, behalve dat ik me wel een bult schrik soms). En doodvallen deed mijne ook, bij het uitbollen, maar deed ie enkel als je ralenti op 1000 toeren of minder stond, dus nu op 1200 ofzo, nooit meer gehad. Maar dit zijn allemaal kleine euvels die makkelijk werden opgelost (nu wel niet allemaal evensnel ;) )
Ik ben er tot hiertoe tevreden over. Hij start met het huidige koude weer nog altijd goed en rijdt ook nog steeds goed, niets op aan te merken.

Spijtig van je maandagochtend-ervaring, of zijn er nog mensen die zoiets hebben meegemaakt?

groeten :] :]
 
Hallo VX'ers,

Mijne is zoals je misschien al weet van 1995 en is nog nooit stilgevallen.
Ik rijd ook een 15000 km/jaar winter en zomer zonder problemen, dus vrees ik dat zoals reeds gezegd geweest is je een maandagmodel op de kop getikt hebt, echt jammer want een VX is een toffe aangename motor.

Groetjes

Francis
 
Terug
Bovenaan Onderaan