Vloeibaar metaal ?

geloof me, ik kan echt goed lassen (zowat alle diploma´s, paar jaar voor mijn centen gedaan...),maar dit is een geiteklus...

het is wat Danny ook al zei, je gaat die naden weer zien..,,,

wat nog wel kan is deuk eruit slijpen en er een stukkie plat voor in de plek lassen maar dan nog...die spatborden zijn zo dun, dat hou je bijna niet recht....

Ik wil je best geloven.. daar gaat het niet om...

Persoonlijk denk ik dat het grootste probleem is dat je de naden weer gaat zien, het ging mij er vooral om dat je stelde dat absoluut niet zou kunnen..

deuk eruit slijpen en een plaatje erin is ook moeilijk, zoals je zelf al aangeeft. Dit lukt echter wel, probleem zijn dan weer die naden...

Begrijp heel goed dat je voor plamuren en spuiten gaat..
 
Ja Bral "grote", kweet het, ik had eerst een "groot vlak" geschreven en daarna er oppervlakte van gemaakt en dus enkel snel een "e" bijgevoegd bij groot(e)..ok ? ;)
 
Ja Bral "grote", kweet het, ik had eerst een "groot vlak" geschreven en daarna er oppervlakte van gemaakt en dus enkel snel een "e" bijgevoegd bij groot(e)..ok ? ;)
amai jong, uw idee is duidelijk hé...

zien we u de negende nog op Vehikel ?
 
Kan zijn dat ik vrijdag heel vroeg daar ben of anders zaterdag..nog niet zeker..
Als ik er niet geraak dan euh...laat ik wel effe weten waar je op mag letten.. O-)
 
lees ik daar tin.

Tin staven zijn in de handel verkrijgbaar als legeringen met lood. Dus zuiver vertinnen is er niet bij, er zit altijd lood bij.

De electrotin bevat 60%tin en 40 %lood en misschien nog wat sporenelementen. Met deze legering smelt de legering bij de laagste temp. en is dan meteen ook volledig vloeibaar.
Alle andere legeringsverhoudingen smelten bij een hogere temp. waarbij tot een bepaalde temp. in de smelt vaste metaalkristallen zweven.
Bij de 60%lood en 40% tin verhouding is het redelijk smeltbaar en bevat voldoende vaste deeltjes om bij lagere temp nog een beetje te kunnen plamuren of een wat groter kier dicht te krijgen. Deze legering wordt door loodgieters gebruikt.

Gr,
Henk
 
Devcon is waanzinnig spul. Bij mijn vorige werkgever gebruikten we het oa. voor mallen. Ik vind het juist wel sterk en goed te boren en tappen en ook nog temperatuur bestendig.Bij mijn huidige werkgever gebruik ik Loctite 3... nog wat 2k. Vind het ook heel goed spul en binnenkort zal ik merken of het benzine bestendig is 8-) . Maar het is denk ik idd niet te coaten. Collega van mijn had in zijn spatbord allerlei gaten en plaatjes kopergesoldeerd. Dat werd ook aanbevolen door de coater en je zag er niks van. Dus misschien is dat een optie.Succes,mzzls,Rob.
 
Terug
Bovenaan Onderaan