"TL-1000 rijders deel-5"

wanneer volgende meeting?

  • 1e paasdag?!

    Stemmen: 1 5,9%
  • 2e paasdag?!

    Stemmen: 12 70,6%
  • Ligt an ut weer

    Stemmen: 3 17,6%
  • andere datum!

    Stemmen: 1 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
THANX GUYS!!!! :} stuk minder verdrietig nu!!!! weet iemand wat t kost om t blok te blueprinten??

en de volgende TLR doe ik voorlopig nie meer weg |(
als ik m ook niet kort rij zoals Jaymn :X

goeie jongens jullie!!!! :}
 
full
 
JAYMN weet al dat hij er zo bij zit op het circuit :]
maar helaas zo op straat |(

JAY, denk je al te kunnen inschatten wanneer we je weer gaan zien bij 1 van de volgende meetings? 8-)
 
Laatst bewerkt:
mensen... hier een verdrietige ex TLR rijder nu op een gix 1000 k2...

ik heb al enige tijd spijt van de verkoop van mn TLR zwart/zilver (de mooiste).
Ik rij nu een jaartje op de gix1000 K2 (high mount SB2) maar dat is lang niet zo bizar als mn TLRetje ;( ... Nou vond ik vandaag ook nog een paar filmpies van mij en mn TLR :( .. en nu ben ik weer helemaal verkocht!!! dat geluid!! (hotcams ook laser bochten) wat moet ik doen!!! kan ik mn k2 gewoon nog inruilen voor een TLR?? ik krijg bij safe nog 9500 voor mn gix... dus overwaarde... je hebt al een hele mooie TLR voor 8000... ik zei altijd: Een TL1000R rij je niet voor even... maar voor je hele leven!! wat een superfiets was dat..maar ja je wilt tog eens wat anders blijkbaar..

ik hoor t wel...hoe jullie erover denken..

groeten verdrietige Ex TLR rijder... -O-

Ik ben nog steeds niks tegengekomen wat qua looks in de buurt komt van de TLR 8-)
Ben alleen wel benieuwd wat ex TLR's toch beweegt om weer terug te gaan. Vooral in jouw geval omdat je dan van een gix1000K2 teruggaat naar een TLR. Ik sta natuurlijk voor de volle 100% hierachter :Y maar je moet me toch ff uitleggen waar t em nou psies in zit.

Is die gix dan toch te lief voor je, pakt tie in het middelgebied te weinig op, is ie veels te licht?? Wat is het vertel, vertel!!!!
 
De TLR is gewoon bruut.
Op het moment dat je hem al start, dan voel je grond al trillen.
Heel de machine staat te trillen, te stampen... Te leven. :Y
Dan stap je op, zet hem in eerste versnelling en laat de koppeling rustig opkomen. Hierbij voel je al wat een enorme kracht erin zit. Hij loopt een partij te brullen en te schudden en je bent alleen nog maar aan het warmrijden.
De eerste bochten komen eraan en je moet werken om hem erdoorheen te krijgen. Je moet altijd het gas erop houden, laat je los dan ga je rechtdoor. Hij heeft zijn eigen wil en de enige manier om erop te rijden is je aanpassen aan zijn karakter.

Nu de 4 cilinder;
Je start hem, je voelt op geen enkele manier dat hij al staat te draaien.
Er komt een beetje herrie uit, maar geen emotie.
Je stapt op, er zit kracht in maar komt bij lange na niet met zoveel bruut geweld eruit als bij de TL. Je moet altijd hoog in toeren rijden om lekker door te kunnen rijden. Constant ben je aan het racen, aan het jagen.
Op zich heeft dat ook wel wat, alleen kan het gewoon op heel veel plaatsen niet. Dus zit je je te vervelen en heb je bij lange na niet de fun die een Twin geeft.
 
@Jaymn: Ben je echt nog zeker dat je hem wilt verkopen? Ik heb zo'n vermoeden dat de twijfel begint op te komen..

Ik heb al heel lang twijfels, heb er al eens 1 verkocht en daarna 2 600`s tussendoor gereden. Leuke fietsen, betere fietsen, rijdt veeeeel makkelijker. Vooral veel lichter en t stuurt veel beter. Maar daarna toch weer terug naar een TL :9

iedereen wil hem verkopen en iedereen die het heeft gedaan heeft spijt. ik zou maar goed nadenken mensen :P


Vas krijgt t binnenkort ook wel :X en dan ken die de mijne kopen :P

@ Snickl

Een TL heeft looks zoals geen andere fiets natuurlijk. Hij oogt groot zwaar en robuust. Die zijkuipen die zover over z`n voorwielen heen hangen geven m echte spierkracht.

Maar vooral t karakter spreekt mensen zo aan denk ik!?

Een dikke V twin waar je flink mee tekeer kan gaan, veel vermogen VEEEEEL koppel. T stuurt voor geen meter, Moeizaam omgooien en doorsturen, maar als hij eenmaal in de bocht ligt dan ligt ie ook als een huis. Ik vond dan m`n 600`s nogwel eens licht aanvoelden, maar met m`n TL heb ik daar geen last van. Lange hoge snelheidsbochten zijn z`n favoriet wat mij betreft. Bochten boven de 120 zijn met deze fiets ubergeil. Je moet werken op deze fiets, hangen duwen trekken. Daar ben ik op de weg niet zo`n fan meer van na een aantal mindere ervaringen, maar ga er eens een dagje t circuit mee op, waar je t asfalt kan vertrouwen en geen tegenliggers hebt, je volledig kunt geven en echt kunt werken met je fiets da begrijp je helemaal wat ik bedoel!

Zoals ik al zei vermogen genoeg 120 a 130 pk`s lees ik hier op mf op t achterwiel. Goed voor een top van 280+ en wheelie`s in 2 op vermogen met en klein rukje zijn ook geen probleem. De R1`s tot 2000 houd je op t rechte stuk gewoon bij en de zx9`s lopen alleen boven de 295 van je weg kan ik je vertellen uit eigen ervaring. O-)

Tuurlijk lijkt t mij persoonlijk ook wel leuk een fiets met 170aw pk`s, maar zou niet weten wat ik er mee moet. Waarschijnlijk rijdt ik alleen nog maar in duitsland voor 300+ en in de polderstreken voor 1 wiel aktie`s. Van 0 naar 100 ben je net zo snel, want al dat vermogen kan zo`n nieuwe 1000 toch niet meteen kwijt. Daarna moet je t zwaar af leggen moet ik je helaas ook vertellen uit eigen ervaring O-) maarja....

Voor mij is dit alles samen te vatten in een aantal zinnen eigenlijk.

Wil je mooi, een hoog posergehalte, een dikke roffel, en fun met je fiets, en ben je bovenal niet te lui om erop te werken!? TL1000R/S

Wil je gewoon goed makkelijk en knallen met die bak koop je lekker een 4 in lijn 1000

Als afsluiter herrinder ik me nog dat ik ging proefrijden op een gixxer K2

Vond t wel een lache fiets maar zo licht en wiebellig in mijn ogen. Zo`n TL is wel zwaar maar geeft je wel een gevoel van veiligheid en stevigheid.

Ik had m ff flink losgetrokken en kwam terug bij de zaak.

De verkoper vroeg me wat ik ervan vond en ik kon niet anders dan m recht in de ogen aankijken en zeggen dat ik er geen reet aan vond :X M`n TL ging gevoelsmatig veel harder, er zat geeen leven in, en vond t maar een saaie bak _O- _O- _O- Heb dus maar bedankt voor de deal :W en de verkoper verdwaast achter gelaten in z`n hokkie *O*

En nu gaat ik ontbijten, hoop dat ik het je nu iets heb kunnen verduidelijken ;)

full
 
De TLR is gewoon bruut.
Op het moment dat je hem al start, dan voel je grond al trillen.
Heel de machine staat te trillen, te stampen... Te leven. :Y
Dan stap je op, zet hem in eerste versnelling en laat de koppeling rustig opkomen. Hierbij voel je al wat een enorme kracht erin zit. Hij loopt een partij te brullen en te schudden en je bent alleen nog maar aan het warmrijden.
De eerste bochten komen eraan en je moet werken om hem erdoorheen te krijgen. Je moet altijd het gas erop houden, laat je los dan ga je rechtdoor. Hij heeft zijn eigen wil en de enige manier om erop te rijden is je aanpassen aan zijn karakter.

Nu de 4 cilinder;
Je start hem, je voelt op geen enkele manier dat hij al staat te draaien.
Er komt een beetje herrie uit, maar geen emotie.
Je stapt op, er zit kracht in maar komt bij lange na niet met zoveel bruut geweld eruit als bij de TL. Je moet altijd hoog in toeren rijden om lekker door te kunnen rijden. Constant ben je aan het racen, aan het jagen.
Op zich heeft dat ook wel wat, alleen kan het gewoon op heel veel plaatsen niet. Dus zit je je te vervelen en heb je bij lange na niet de fun die een Twin geeft.


:^
 
hier mijn reactie....t zelfde als kanarie en Jaymen... die gasten bergrijpen me wel :} die gix1000 K2 is wel leuk hoor...en t geluid met die devil SB2 highmount!! maar je wordt er gewoon niet ´verliefd´op ´ZE´ zegt niks terug... ik ken dr alles mee!!! staande wheelies tot 200+ enzo... maar ´ZE´laat zich door mij afbeulen.... de 1ste en 2e versnelling zijn leuk maar daarna...is ze dood Maar die TLR!!! t lijkt mn EX vriendin wel... als je iets niet goed doet...dan zal je t voelen ook!!!! _O- dat geluid als je vanuit stilstand wegrijd.. kippenvel!! loopt op top minder hard... maar t is egt werken...een egte daredevils bike... alleen voor de grote jongens hahahaha!!! (ik dus *D ;) )

Als ik mn TLR weer heb ga ik dr mee trouwen.... kan dat??? :? _O-
 
Ik voor zie een TL1000 boek met gebundelde uitspraken van de mensen die met liefde op hun TL rijden en die er aan terugdenken 8-)

@ JAY, KANARIE en SBdavid2 geweldige omschrijvingen mannen...!!!!
 
hier mijn reactie....t zelfde als kanarie en Jaymen... die gasten bergrijpen me wel :} die gix1000 K2 is wel leuk hoor...en t geluid met die devil SB2 highmount!! maar je wordt er gewoon niet ´verliefd´op ´ZE´ zegt niks terug... ik ken dr alles mee!!! staande wheelies tot 200+ enzo... maar ´ZE´laat zich door mij afbeulen.... de 1ste en 2e versnelling zijn leuk maar daarna...is ze dood Maar die TLR!!! t lijkt mn EX vriendin wel... als je iets niet goed doet...dan zal je t voelen ook!!!! _O- dat geluid als je vanuit stilstand wegrijd.. kippenvel!! loopt op top minder hard... maar t is egt werken...een egte daredevils bike... alleen voor de grote jongens hahahaha!!! (ik dus *D ;) )

Als ik mn TLR weer heb ga ik dr mee trouwen.... kan dat??? :? _O-


Vond er idd eigenlijk maar 1 ding ontzettend gaaf mee, en dat waren de wheelie`s. Je knalt m omhoog en hoppa lekker rustig cruisen tot ie bij de 190 de begrenzer in liep *D

En wat dat trouwen betreft, jij wel _O-
 
Nog een vraagje, hebben we iemand met persoonlijke ervaring die een R heeft en een S ook gereden heeft of andersom!?

Buiten de voor de hand liggende verschillen van de overbrenging ben ik eigenlijk ook wel erg benieuwd naar de verschiilen in stuurgedrag enzovoort! Tesnlotte hebben ze toch allebei een heel ander frame.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan