RVS spaken voor DragStar

Ton

MF'er
24 sep 2001
143
0
Rijswijk
Ik denk er over om mijn spaken te laten vervangen door RoestVrijStalen. Heeft iemand enig idee over kosten en waar dat gedaan kan worden?

Groetjes,
Ton
 
Ikzelf heb ook eens naar rvs spaken gevraagd maar dat werd mij afgeraden.
RVS breekt makkelijker dan gewoon staal. Dat zou wel eens waar kunnen zijn, als rvs gebogen is dan wordt het breukgevoeliger.
Gr,
Henk
 
Thanks,

Ik heb geen ervaringsverhalen mbt de sterkte van de spaken. Maar hoe snel zal dat voorkomen. Enfin het wordt toch pas ergens volgend jaar.

See ya,
Ton
 
Een 2 maanden terug (of net iets langer nog...) stuurde ik Mister Haan een 21" voorbeeld spaak met nippel om zo'n setje van 40 te maken in blank staal...
Een 3-tal weken na het pakketje op de post afgegeven te hebben bel ik toch maar even met Mr."Haan"...heel verbaasd zegt ie: " Jawel, rustig,rustig, ze komen er aan, je ziet ze wel komen...wat is nou het probleem?..."
Ondertussen speel ik s'avonds nog geregeld Mikado met de overige 39 spaken...
Haan is weird...of eerder :Z :Z :Z ;( :? B| :(
 
ik snap het probleem niet, ik rij al jaren met RVS spaken, nooit problemen mee gehad...

en bij MCS en Zodiac kan je ze zo bestellen.....

Zodiac levert zelfs van die gedraaide lowrider dingen, hoewel die erg duur zijn..375 voor 2 wielen..

heb van de week 155 betaald voor een setje 21" en een setje 16", ex werk dan he..het werk was 60 euri dus voor 2 wielen 215 euri........en dat is dan ook met RVS nippels en niet van die chroom zooi...

voor Guzzi's kostte het altijd ongeveer hetzelfde, heb 450 gulden betaald voor de laatste.....
 
Volgend jaar begin ik met een klus waarbij ik waarschijnlijk nieuwe velgen + spaken laat maken. De nieuwe fiets zal zeker 15.000 km/jaar af moeten leggen en in dat plan passen geen gebroken spaken.
Of is het mogelijk om volledig dichte wielen te laten maken?

Gr,
Henk
 
Volgend jaar begin ik met een klus waarbij ik waarschijnlijk nieuwe velgen + spaken laat maken. De nieuwe fiets zal zeker 15.000 km/jaar af moeten leggen en in dat plan passen geen gebroken spaken.
Of is het mogelijk om volledig dichte wielen te laten maken?

Gr,
Henk

Zoveel rij ik minimaal per jaar, nog nooit ergens last van gehad. Ik denk dat het niet meevalt om wielen te vinden die dat niet redden :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan