gegeven DID ketting HELP, info gevraagd

Hulzie

MF veteraan
10 nov 2002
9.321
3
Staphorst
Hallo,

Ik zit hier met een doosje waarin de nieuw nokkenasketting zat.
Hierop staat DID 219FTS eb dan gestempeld 120 L

onderdeel nr is D.I.D. 219FTSS/DHA 120SCH

Wie kan me vertellen, met zekerheid, wat die 120 betekend?

Ik vermoed de lengte
Die eruit kwam was 116 pennen
De nieuwe deze dus, is 120 pennen?

Is die stelling juist?

Hij is namelijk te lang, terwijl ik hem speciaal voor een GS 550 had besteld, ik kan er zo twee schakels tussenuit halen, maar wil het graag zeker weten, ik hoop dat hier een lezer is die ooit een nokkenasketting heeft verwisseld en van D.I.D. weet wat die 120 betekend.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Henk Huls

Is wel eff balen alles weer loshalen :-))
 
Nee dat niet, maar deze zit er al in en heb hem gewoon doorgetrokken, ff gesplit en erin gezet, maar jij weet dat vast wel wat die 120 betekend, want jij bent ook een sleutelaar, hij zit er nu al in, dus daarvoor ben ik te laat, tenzij ik eerst weer de oude erin trek dan de nieuwe tel, en vervolgens weer wissel, maar vast wel iemand die met dat kan vertellen het extra doortrekken moet niet nodig zijn, het was een volledig geklonken ketting en mij werdt gezegd dat ik die gewoon kom splitten aankoppelen en doortrekken.

Maar ik vermoed dat me een verkeerde lengte van ketting is geleverd, gewoon mono ketting is het.
 
Ook bedankt, dus morgen gewoon even 4 ervan tussenhalen en weer dichtponzen, pfff, tweemaal hetzelfde doen is niet leuk, gisteren hele fiets losgehad, ketting getrokken, en nu kom ik erachter dat die nokkenasketting te lang is, fiets ligt alweer opn, en in de juiste stand, en met het geklonken van gisteren naar boven, dus daar gaan we weer lekker verder.

Maar vraag me af, is me of een verkeerde -te lange- geleverd, of zijn die kettingen altijd te lang? Hij was immers geklonken toen ik hem aangeleverd kreeg.
 
Ach de referentielijsten van nokkenas ketting is nogal eens onjuist... de juiste manier is zoals jij hebt gedaan, pennetjes tellen...
Let erop dat je mooi KLINKsel krijgt met het KLINKen, want een losschietende nokkenasketting wil je niet :X
 
Hmm vandaar, zal morgen de leverancier eens bellen, ben blij te weten dat die 120 voor 120 pennen staat, en dat klinken, ach daar heb ik speciaal persgereedschap voor, dat is het probleem niet, hij zit er nu ook nog geklonken op, maak um gewoon op dezelfde plek weer los daar waar ik gisteren heb geklonken, en verwijder die schakels, de zwakke schakels gaan er dan gewoon uit.

Groeten en Harstikke bedankt.

Henk Huls
 
Ik had laatst hetzelfde euvel bij een DID ketting, maar dan de "normale"aandrijfketting. Specifiek voor mijn model motorfiets besteld, echter 4 schakels te lang geleverd. Dus achterbrug eruit (want hij was rondgeklonken geleverd en ik heb geen klinkgereedschap) en de ketting gemonteerd, en vervolgens geconstateerd dat ie te lang was. Balen natuurlijk, dus met de haakse slijper opengemaakt, ketting weer eruit gehaald, ingekort en op de bankschroef "geklonken" toen weer de achterbrug eruit en weer monteren, en voorzichtig naar de motorhandel gereden en 'm echt laten klinken
Was dus ook een DID ketting !?!? 'k vind het wel vreemd. Toch gerenommeerd merk !
 
sja.. die had ik dus niet. Vandaar eerst de achterbrug eruit en 'm heel gemonteerd, om erachter te komen dattie te lang was.
En later dus nog een keer, omdat ik niet op de fiets kon klinken, dit voorlopig heb opgelost in de bankschroef omdat ik anders de fiets niet veilig naar de motorboer kon brengen, waar hij dus "veilig"is geklonken.
 
nou, ik heb hem net ingekort, is weer gemaakt, maar zal volgende keer die D.I.D. kettingen in de gaten houde.

P.S. ik doe het met een ding, die kocht ik een paar jaar geleden voor 5 euro bij de fietseboer, wie er een foto van wil, stuur me een email, dus niet via hier, maar een email, dan zal ik uitleggen hoe je zo'n ding koopt, beetje bijslijpt en het werkt, zelfs in het kleine oog van een nokkenasketting.

Mail dan naar henk.huls@wanadoo.nl o.v.n. ponsapparaat

Groeten Henk Huls
 
Nou, hij looopt inmiddels weer als een tiet.
De leverancier gebeld, ze waren daar vergeten te zeggen dat dat soort kettingen meestal langer waren, maar eind goed al goed.

Note :

Het gaat hier om een soez GS 550 met kickstart, oude fiets die ik een paar jaar geleden kocht voor 200 gulden, ik heb meerdere fietesen, maar ondertussen zo'n band met dit oude barrel, hij is gewoon niet meer te koop.

Volgende stap wordt kleppenstellen, gereedschap hiervoor heb ik reeds ontworpen.

Wie kan me vertellen wat dei stelplaten ongeveer stuk kosten?

Die fiets van 200 gulden kost me onderwijl ook wel al 500 euro, maar dat maakt ook geen zak uit, het is gewoon harstikke leuk om zo'n ding ff uit elkaar te gooien en dan weer dichtbouten

Groeten Henk Huls
 
En natuurlijk met kickstarten, blok is van 78, heb er 4 blokken bij is ook wel lagge, 3 batterijen carburateurs, pruts maar raak voor een knaak.

Wie? prijs stelplaten per stuk?

Groeten Henk Huls

Een tevreden rijder
 
nokken as ketting splijten en klinken brrrr als zoon ding breekt dan heb je een hoop schade die moet toch gewoon op de goede lenkte te bestellen zijn ?
ik heb 4 kawa's en die kettingen zien er wel wat ingwikkeld uit kan je die eigenlijk wel zef doen ?
 
Ik had gewoon een mono ketting, enkele, en dat is wel te doen, maar je hebt ook een dubbele (duplo) en een driebubbele geloof ik, (triplex) zo noemen ze dat, met de laatste twee heb ik geen ervaring, maar de mono is wel te doen, als je het eenmaal weet is vervangen 2 tot 3 uur werk.

De lengte

Dat dacht ik ook, maar ze hadden me een imitatie ketting geadviseerd van DID, dus maar gedaan, 45 euro kost, originele kost 105 euro, maar ze hadden er vegeten bij te vertellen dat die imitatie meestal te lang waren, dus wist ik veel, tja, sommige dingen moet je gewoon eens gedaan hebben, maar dit was dubbel werk, dus knap shit, maar eind goed al goed.
 
Schakel,

Ik kloot al 20 jaar met motoren, maar dit was mijn eerste nokkenasketting vernieuwen.

Nooi geweten dat een schakel zo spannend kon zijn het is best te doen, maar je moet donders acht geven dat die nokkenassen niet verlopen, verder viel het echt reuze mee.

Ik heb nog 4 van die blokken, heb gelijk nog 4 kettingen besteld, want ga toch cyl. honen , overmaatse zuigers en veren enzo doen, en heb nog een kudde nokkenassen (nieuw) liggen voor dat type blok.
Doel = dat ik twee rijdende GS 550 met kickstarter, maar met nieuw blok krijg en twee nieuwe blokken op reserve, maar gewoon hobby, normaal rij ik op een hardtail eigenbouw ijzer, maar dat oude barrel, hoe meer ik er mee doe, hoe gekker ik er mee wordt, prachtig, eenvoudige techniek, goede documentatie, contactpunten en kickstart

Ik heb laatst nog een honda CBX weggegeven, domweg opdat er geen contactpunten en kickstarter op die 6 pitter zat, dat kick en punten dat heeft gewoon wat, day is met geen toesten bord te beschrijven.
 
Schakel,

Ik kloot al 20 jaar met motoren, maar dit was mijn eerste nokkenasketting vernieuwen.

Nooi geweten dat een schakel zo spannend kon zijn het is best te doen, maar je moet donders acht geven dat die nokkenassen niet verlopen, verder viel het echt reuze mee.
Kettingen is een mooi vak he???? :+
Wees maar trots dat je tot het selecte volk hoort die een eigen nokkenas ketting heeft gezien! (Klink weet hoe ze eruitzien en werken etc, de dealert weet de in en out's van Klink zijn ketting :9 )
 
Prachtig, maar ik ben een sleutelaar, en het moet zo gek niet zijn of ik kom eruit, weet jij wat uithonen van een cyl. (4) ongeveer kost, is dat 50 euro of 200 euro, ik heb geen idee
(4) = 4 cylinder
 
Ondanks dat dit topic oud is toch een reactie.
Ik moet namelijk mijn nokkenas ketting weer aan elkaar rijgen van mijn cb450 uit 1972 en dat gaat niet met een visje....
Henk, je hebt een email ontvangen!
 
Nee dat niet, maar deze zit er al in en heb hem gewoon doorgetrokken, ff gesplit en erin gezet, maar jij weet dat vast wel wat die 120 betekend, want jij bent ook een sleutelaar, hij zit er nu al in, dus daarvoor ben ik te laat, tenzij ik eerst weer de oude erin trek dan de nieuwe tel, en vervolgens weer wissel, maar vast wel iemand die met dat kan vertellen het extra doortrekken moet niet nodig zijn, het was een volledig geklonken ketting en mij werdt gezegd dat ik die gewoon kom splitten aankoppelen en doortrekken.

Maar ik vermoed dat me een verkeerde lengte van ketting is geleverd, gewoon mono ketting is het.


Ik zou de ketting dan gewoon terugbrengen naar de motorzaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan