VX800 rijders

Dat ziet eruit alsof uw koppakking kapot is, mindert u koelvloeistof? Rij je daar al lang mee? En blijft hij ook als ie warm staat zo roken?

Ik heb dit weekend voor het eerst met mn vx de baan op gekunnen. Zaterdag ben ik er mee van mn vriendin thuis tot mijn huis mee gereden. Zondag wou ik em dan opnieuw starten om te gaan tanken maar ie wou niet onmiddelijk starten met als gevolg dat de batterij al vlug plat was. Met startkabels aan de auto van mn vriendin opnieuw gestart en ie draaide onmiddelijk en nog beter dan tevoren! (komt waarschijnlijk door alleen rond mn vriendin haar huis te rijden waardoor de batterij nooit volledig opgeladen was).
Dan ben ik er voor het eerst op de snelweg geweest waar ik merkte dat mn koppeling waarschijnlijk een beetje versleten is. tussen 6000 en 7000 toeren slipt ze door, heeft misschien nog iemand dit probleem gehad? en weet iemand hoeveel een koppeling kost?

En ik lees overigens deze topic nog regelmatig!

Heeft er trouwens iemand ervaring met michelin 'pilot activ' banden? Mn achterband moest vervangen worden en ik wou en een macadam 100x op (omdat je hier veel kilometers mee kan doen) maar mn vriendin heeft die besteld en de persoon waarbij ze die bestelde heeft haar wijsgemaakt dat die pilot activ dezelfde was, nu zit ik dus met die pilot activ maar zou ik willen weten of iemand hier ooit mee gereden heeft?
 
Deze hoeveelheid rook heb ik alleen als ik start met echt koud weer, en dan na een 20 tal seconden begint de rook aardig uit mijn uitlaten te komen. Als ik dan eenmaal een minuutje aan het rijden ben, is het weg. Ik weet niet hoe dit komt hoor, ik dacht waterdamp :)

Dat van die koppeling heb ik niet. Maar in welke versnelling heb je dat dan op de autostrade? Ik rij in men 5e op 5500 toeren 120km/u
Ofwel dus in 4, ofwel rij je te snel ;)

Ik heb een bridgestone batlax achteraan, bevalt me goed, en vooraan dus Metzeler Roadtec, wel veel beter als de Pirelli die ervoor erop lag en die ik dus lek heb gereden. Geen ervaring met geen van beide banden die je noemde.

En die batterij, de VX vraagt enorm veel om te starten, heb em al verschillende keren in gang proberen te duwen, maar lukt echt niet. Mijn batterij zat op 75% en dat was genoeg om de VX éénmaal te starten, lukte dat niet, of viel ie terug stil, had ik pech. Heb nu nieuwe batterij steken, helemaal geen problemen meer. Ik merk het ook aan de intensiteit van mijn licht, met de vorige batterij ging bv mijn licht wat minder branden telkens mijn pinker pinkte :9 .

Groeten :] :]
 
En ik denk niet dat mijn koelvloeistof mindert want mijn radiator gaat bijna nooit meer draaien met dit koude weer hoor.
En die koppakking, wat is dat voor een beest?

|(

ik kan een ketting aanspannen, smeren, elektriciteit beetje leggen en verbeteren, naftbak eraf halen en er terug opkrijgen, motor uitkleden van al de pastic, maar daar stopt mijn technische kennis :P

:] :]
 
de koppakking wordt ook wel joint de culasse genoemd, dit is dus een joint. maar als die kapot is kan er koelvloeistof in je cilinder komen waardoor het water mee in de uitlaten komt en bijgevolg een witte rook geeft (waterdamp). Dit zou uiteraard niet goed zijn maar als het niet blijft duren is het dat zeker niet. Ik veronderstel dat het niets is om mee in te zitten, met mn vriendins auto heb ik dat ook bij koud weer en kheb 't ook een beetje met mn vx.
dat doorslippen heb ik trouwens gemerkt als ik in 4de reed, op een gewone baan. Op de snelweg heb ik inderdaad even te rap gereden en toen merkte ik het. kzal eens controleren of ik ook aan 5500 toeren zit bij 120km/h.
 
Ik had in het begin ook ff problemen met men koppeling, lees maar in topic Snel vertrekken met cardan??

Mijn koppelingskabel is heel moeilijk af te stellen en soms schiet ie niet direct terug, daarmee had ik in het begin dus problemen met snel te vertrekken, nu staat alles goed afgesteld en blijf ik er gewoon af. Af en toe schiet ie nu nog steeds wat trager terug maar enkel als het heel koud is, maar als je ff aan het rijden bent is dat weg.
Ik ga gewoon met het komende onderhoud een nieuwe laten steken, das nog 1500 km, na een maandje dus :)

Nuja, jouw probleem is wel iets anders naar wat je vertelt, maar kijk toch maar eens of je koppelingskabel altijd direct terug schiet en niet ff hapert.

groeten :] :]
 
kzal er eens op letten maar ik vrees dat t daar niet aan zal liggen. kheb hetzelfde tegengekomen met de auto, die slipte in het begin ook vooral in hogere versnellingen door. kheb daar nog 10000km of meer mee gereden en zelf mee naar de bergen gereden! het is natuurlijk wel een kleine jeep en ik vermoed dat die koppeling toch een stuk steviger is dan die van mn vx. Ik ga in ieder geval de koppeling al wat bijregelen zodat ie eerder aangrijpt, hopelijk helpt dit al een beetje.

gtz,
 
Als ik niet gecontroleerd mijn koppelingshendel los, dan schiet de VX in één keer vooruit, het probleem dat ik dus in dat topic ook had omschreven. Het is dus nog steeds niet weg, maar wel fel geminderd. Ik vind het wel knap lastig omdat als het eens voorvalt aan de verkeerslichten, nijp ik uit reactie mijn koppelingshendel in, en wat gebeurt er dan: eerst een snok omdat de motor ineens wegschiet, dan nijp ik de hendel in door mijn reflex en stopt het dus weer en dan trek ik weer gewoon op. Zeer vervelend, moet toch wat aan gebeuren.

Nuja we zien wel, hopelijk krijg jij je probleem weg.

:W tot leess
 
Dat van die koppeling heb ik niet. Maar in welke versnelling heb je dat dan op de autostrade? Ik rij in men 5e op 5500 toeren 120km/u
Ofwel dus in 4, ofwel rij je te snel ;)



Hoe zit het nu met die 5500 toeren bij 120 km/u dan??? Iemand al getest??

Het lijkt mij zo aan de hoge kant maar de mijne staat in de winterstalling vandaar, ben zeeeer benieuwd!
 
ik zit toch ook aan de 5500 toeren voor 120 hoor
zal wel eens een keertje naar duitsland gaan om te zien hoeveel toeren hij bij 190 draait })

toedeloe :] :]
 
Ik had er eigenlijk niet echt opgelet hoeveel toeren hij maakt bij 120 km/u en ik vond 5500 aan de hoge kant als ik eerlijk ben vandaar.

Maar dan zal het wel kloppen inderdaad en maar es uitproberen bij onze buren :9~
 
Wie van jullie heeft op zijn/haar bike nog leuke :9~ (lees kwijl) onderdelen/stickers/e.d. of andere mods???

Welke banden hebben jullie eronder liggen?? Ik zelf BT45 en jullie??
 
Wie van jullie heeft op zijn/haar bike nog leuke :9~ (lees kwijl) onderdelen/stickers/e.d. of andere mods???

Welke banden hebben jullie eronder liggen?? Ik zelf BT45 en jullie??


Ik heb aansluiting verwarmde handschoenen erop zitten, van Klan :} :}
en de handschoenen zelf heb ik dus ook 8-)
Ik heb andere stuurgewichten, veel mooier zo.
Nog een klein sportief ruitje dat er enkel swinters opstaat.
Wingrack en twee givi koffers, staat er enkel op als ik op reis ga, heel gemakkelijk en snel erop en eraf te halen, super dat ding.
Chrome ronde spiegels en niet die lelijke zwarte vierkante dingen :r

Dat is het zowat, ik ga nog wel eens foto's posten als ik de digicam van men vriendin nog eens mag misbruiken ;)

Banden, vooraan Metzeler Roadtec Z6, had geen andere keuze, wel goeie band, beter als de Pirelli die er ervoor op lag, maar was wel de goedkoopste Pirelli.
Achteraan een BT45

En wat zijn jouw mods dan? Alles wat niet origineel is, hoor ik graag.
 
Ik heb net een VX gekocht ga hem binnenkort ophalen.
Vond het een erg lekker rijdende fiets tijdens de proefrit..

Ik ga er alleen met mooi weer mee rijden :]

Moet even wennen want heb jaren niet meer op een motor gereden.

Ik weet het niemand is perfect...
 
Ik heb net een VX gekocht ga hem binnenkort ophalen.
Vond het een erg lekker rijdende fiets tijdens de proefrit..

Ik ga er alleen met mooi weer mee rijden :]

Moet even wennen want heb jaren niet meer op een motor gereden.

Ik weet het niemand is perfect...


Welke kleur, bouwjaar, km's, mods?

Foto's !!
 
Ik heb aansluiting verwarmde handschoenen erop zitten, van Klan :} :}
en de handschoenen zelf heb ik dus ook 8-)
Ik heb andere stuurgewichten, veel mooier zo.
Nog een klein sportief ruitje dat er enkel swinters opstaat.
Wingrack en twee givi koffers, staat er enkel op als ik op reis ga, heel gemakkelijk en snel erop en eraf te halen, super dat ding.
Chrome ronde spiegels en niet die lelijke zwarte vierkante dingen :r

Dat is het zowat, ik ga nog wel eens foto's posten als ik de digicam van men vriendin nog eens mag misbruiken ;)

Banden, vooraan Metzeler Roadtec Z6, had geen andere keuze, wel goeie band, beter als de Pirelli die er ervoor op lag, maar was wel de goedkoopste Pirelli.
Achteraan een BT45

En wat zijn jouw mods dan? Alles wat niet origineel is, hoor ik graag.

Ik wil ook nog andere stuurgewichten! Ik heb een blauwe Vx en wil dan die alu blauwe stuurgewichten!!!

Verder heb ik rechthoekige chrome spiegels erop (volgens mij original....).

Ook heb ik het nummerplaat verder omhoog zodat het een beetje meer naked lijkt :9~
Verder nog weinig stickers erop maar wil dr nog een paar op!

Ik heb ook een andere stuur erop, een veel bredere! Rijdt super!

Ik zal binnenkort ook ff kijken of ik een foto kan plaatsen!
 
Ik heb deze stuurgewichten, wat al die rommel erbij kwam doen weet ik niet :)

full
 
Yes! eindelijk heb ik hem: tussen de buien door opgehaald! :] :] :] :]

Dan weer sneew en hagel en dan weer zon.
Maar nu staat ie eindelijk in m'n schuur.

Hij is van 94 zwart met 35k op de teller.

Achter zitten geen originele veren maar een paar nieuwe. verder is hij volgens mij aardig origineel. nieuwe banden van dunlop liggen er wel onder.

Ik ga deze winter wel flink poetsen want dat kan geen kwaad *D

Danzij een link van "asjemenou" vanmorgen de werkplaats manuals opgehaald dus voorlopig kan ik m'n hart ophalen als ik wat wil lezen

Morgen kan ik als 'k hem uit de schuur gesleurd krijg wel een foto maken .

*O*
 
Ik heb al vaak andere veren dan de originele achteraan gezien. Maar vaak zonder instelbare demping, dus zonder zo'n busje erbij.
Ik zal het wel zien op de foto é

en proficiat é, goede keuze in ieder geval en join the club *O*
 
Yes! eindelijk heb ik hem: tussen de buien door opgehaald! :] :] :] :]

Dan weer sneew en hagel en dan weer zon.
Maar nu staat ie eindelijk in m'n schuur.

Hij is van 94 zwart met 35k op de teller.

Achter zitten geen originele veren maar een paar nieuwe. verder is hij volgens mij aardig origineel. nieuwe banden van dunlop liggen er wel onder.

Ik ga deze winter wel flink poetsen want dat kan geen kwaad *D

Danzij een link van "asjemenou" vanmorgen de werkplaats manuals opgehaald dus voorlopig kan ik m'n hart ophalen als ik wat wil lezen

Morgen kan ik als 'k hem uit de schuur gesleurd krijg wel een foto maken .

*O*


Er staat ook een user handleiding !!
 
Ik heb al vaak andere veren dan de originele achteraan gezien. Maar vaak zonder instelbare demping, dus zonder zo'n busje erbij.
Ik zal het wel zien op de foto é

en proficiat é, goede keuze in ieder geval en join the club *O*


Ik heb die chrome die je ook in kunt stellen volgens mij original maar ik vind ze wel mooi! Dus die blijven er zeker opzitten!!
 
Ik heb die chrome die je ook in kunt stellen volgens mij original maar ik vind ze wel mooi! Dus die blijven er zeker opzitten!!

Kijk ff op blz 2 van dit topic, naar de foto van mijn VX. (in Vlissingen) Die veren heb ik, en dat zijn er originelen.
Kdenk wel dat je dezelfde bedoelt hé?
 
Terug
Bovenaan Onderaan