VX800 rijders

full
 
En hier een close-up van de aansluiting voor men verwamde handschoenen.
Aan de stuurklem zie je de aan-af knop, en links de aansluiting.
Ik heb ze zo goed mogelijk proberen te verstoppen, maar zo dat het toch nog goed bereikbaar blijft. De kabel loopt van de batterij, onder de naftbak, langs het rechter driehoekig plaatje vooraan (hier zit de koelvloeistof ofzo denk ik) en dan zo naarboven.

full
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier!!

Dit is een Puig windschermpje, getint.

Ik heb het besteld via internet omdat ze in de plaatselijke motorzaak nogal veel te duur uitvallen.

Je kan het bestellen via www.motozoom.nl of www.louis.de

Bij motozoom ga je naar webshop > motor accessoires > ruiten en windschermen > vrijstaande ruiten (tour,streetfighter,custom en nakedbikes) > cockpitruitjes en kuipjes > mini-ruit getint

Ziezo, beter kan ik het niet uitleggen. Ik moet nu wel zeggen dat ik heel lang op mijn bestelling heb moeten wachten, maar volgens hen lag dat aan het feit dat het naar België moest verzonden worden, kgeloof er niets van, maar ik heb het toch !
Ik heb er namelijk 23 dagen op moeten wachten.

full
 
Welkom hier!!

Dit is een Puig windschermpje, getint.

Ik heb het besteld via internet omdat ze in de plaatselijke motorzaak nogal veel te duur uitvallen.

Je kan het bestellen via www.motozoom.nl of www.louis.de

Bij motozoom ga je naar webshop > motor accessoires > ruiten en windschermen > vrijstaande ruiten (tour,streetfighter,custom en nakedbikes) > cockpitruitjes en kuipjes > mini-ruit getint

Ziezo, beter kan ik het niet uitleggen. Ik moet nu wel zeggen dat ik heel lang op mijn bestelling heb moeten wachten, maar volgens hen lag dat aan het feit dat het naar België moest verzonden worden, kgeloof er niets van, maar ik heb het toch !
Ik heb er namelijk 23 dagen op moeten wachten.

(Afbeelding)


Ok, dan weet ik het schermpje wel te vinden. Al ervaring mee gehad op de snelweg? Ziet het er alleen maar fraai uit of doet het ook echt nog wat om je uit de wind te houden?
 
Ik heb er al mee op de snelweg gereden, een uurtje.
En ik moet het nog wat beter afstellen. Ik ben zelf vrij groot (1m86) en het neemt in ieder geval alle wind van men borst weg, mijn bedoeling is om de wind op men hals nog weg te krijgen zodat de wind enkel op men helm komt.

Het minste dat je het iets rechter zet, maakt het al een verschil uit, maar mag ook niet te recht natuurlijk, elke keer beetje verdraaien voor ik moet gaan rijden, en dan zal het wel lukken.

Je rijdt in ieder geval met je lijf uit de wind, doet al veel voor de vermoeidheid denk ik, geen snokken meer aan je armen.
 
Ik heb er al mee op de snelweg gereden, een uurtje.
En ik moet het nog wat beter afstellen. Ik ben zelf vrij groot (1m86) en het neemt in ieder geval alle wind van men borst weg, mijn bedoeling is om de wind op men hals nog weg te krijgen zodat de wind enkel op men helm komt.

Het minste dat je het iets rechter zet, maakt het al een verschil uit, maar mag ook niet te recht natuurlijk, elke keer beetje verdraaien voor ik moet gaan rijden, en dan zal het wel lukken.

Je rijdt in ieder geval met je lijf uit de wind, doet al veel voor de vermoeidheid denk ik, geen snokken meer aan je armen.


Ik zou uitkijken met het richten van het schermpje op je helm omdat je dan nogal wat druk van de wind op je helm (waarin je hoofd zit) krijgt... dat schijnt ook niet lekker te rijden.....

maar ik zou zeker ff kijken in hoevere je het een en ander af kan stellen zodathet voor jou het fijnste :]
 
Hallo Allemaal,

Hierbij een plaatje van de mijne!!

Wat mij trouwens op viel NAKEDBIKER dat onze nummerplaten verschillen in hoogte terwijl jij hem volgens mij ook aardig hoog hebt zitten ;-)

Bijlage: suzukivx800.jpg
 
De jouwe hangt toch wel hoger hoor ;)
Maar ik heb om te beginnen een belgische nummerplaat 8-) , die op zich al langer is.
En ze zit dan nog eens in een plastieke houder, omdat de vorige nummerplaat doorgescheurd was aan de gaatjes door de trillingen })

full
 
Heb net mijm rijbewijs gehaald en ook meteen en VX 800 aangeschaft. Lekker fiets, alleen het gedrag in de bochten is een beetje anders maar wat trekt de motor toch lekker.
Volgende week zou ik ze thuis hebben (tank wordt gerepareerd) en dan ga ik ook wat fotos posten.

..barnog..
 
Heb net mijm rijbewijs gehaald en ook meteen en VX 800 aangeschaft. Lekker fiets, alleen het gedrag in de bochten is een beetje anders maar wat trekt de motor toch lekker.
Volgende week zou ik ze thuis hebben (tank wordt gerepareerd) en dan ga ik ook wat fotos posten.

..barnog..

Wat is er anders aan in de bochten dan???? Anders dan je lesmotor of? Wat bedoel je?

Wat was er mis met de tank dan???
 
Hi,

Tank lekt en wordt gelast en "ge-coated". Bochten zijn idd anders als met de lesmotor. Effe wennen dat het iets minder direct stuurt. Maar voor de rest precies waar ik op zoek naar was.

..barnog..
 
Hi,

Tank lekt en wordt gelast en "ge-coated". Bochten zijn idd anders als met de lesmotor. Effe wennen dat het iets minder direct stuurt. Maar voor de rest precies waar ik op zoek naar was.

..barnog..

De tank wil aan de onderkant nog weleens roesten.... ook de binnenkant als een motor weggezet wordt met een halfvolle tank, benzine is niet het leukste spul...

Voor de voorvering is een revisieset te koop, a 120 euro en dat verbeterd nogal het een en ander qua vering en stuurgedrag.
 
Welkom hier Barnog!!

goeie keuze hoor, de VX

en dat stuurgedrag, ik voel niet veel verschil met mijn ER-5 maar de voorvering is aangepast bij mij, met wat weet ik niet, was vorige eigenaar zijn ding.

Veel succes en zo vlug mogelijk foto's :)

En oja, iedereen hier reageren op Asjemenou zijn idee hé
 
Hi,

Ik heb om Motozoom een verenset (Powerplay vorkverenset Wirth) voor 100,-- gezien. Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik denk dat ik iets aan de voorpoten wil doen en als iemand een betere idee of veren heeft, laat het me weten.

..barnog..
 
Hi,

Ik heb om Motozoom een verenset (Powerplay vorkverenset Wirth) voor 100,-- gezien. Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik denk dat ik iets aan de voorpoten wil doen en als iemand een betere idee of veren heeft, laat het me weten.

..barnog..

Ik ken het merk niet. Ik heb zelf WP veren erin laten zetten en ik weet dat dat Hagon een setje heeft dat past. Maar hoe dan ook: het is zeker de moeite waard om de standaardveren te laten vervangen door wat stuggere exemplaren. Dat stuurt een heel stuk beter en is de investering zeker waard.

Ik weet nog wel een leuke gelegenheid waarbij je die nieuwe veren uit kan proberen
O-)
 
Hi,

Ik heb om Motozoom een verenset (Powerplay vorkverenset Wirth) voor 100,-- gezien. Heeft iemand daar ervaringen mee? Ik denk dat ik iets aan de voorpoten wil doen en als iemand een betere idee of veren heeft, laat het me weten.

..barnog..


Ikzelf weet dus niet wat de vorige eigenaar er aan veranderd heeft, maar in ieder geval wel iets. Maar ik vind mijn VX niet slecht sturen, ik kan natuurlijk niet vergelijken met een standaard VX. Zouden we kunnen doen op de meeting van Asjemenou.
Al de mensen met een VX die ik ken en andere voorveren hebben, hebben WP voorveren. Jouw merk ken ik niet.

Groeten :] :]
 
Ikzelf weet dus niet wat de vorige eigenaar er aan veranderd heeft, maar in ieder geval wel iets. Maar ik vind mijn VX niet slecht sturen, ik kan natuurlijk niet vergelijken met een standaard VX. Zouden we kunnen doen op de meeting van Asjemenou.
Al de mensen met een VX die ik ken en andere voorveren hebben, hebben WP voorveren. Jouw merk ken ik niet.

Groeten :] :]


Dat probleem heb ik dus ook... ik weet ook niet of ze inmiddels aangepast zijn tov het origineel...
Beetje zonde om het allemaal los te halen en dan tot een conclussie te komen B|

Verder vind ik hem ook niet echt slechter sturen of gedragen dan een Er-5, wel moet ik zeggen dat als je flink aan het gas zit de neus lekker omhoog komt :Y
 
dag nakedbiker,

ben die gs500-rijder met zn problems,
kwilde wat opzoeken over je motor, die vx800.

maare, wel super schone motor echt waar! proficiat.
Zal wel niet op 25kw te vinden of zelfs niet te krijgen zijn veronderstel ik.

greetz
 
Terug
Bovenaan Onderaan