deel hier je ervaring met savage

Der Haas

Die hard MF'er
21 jan 2006
944
0
hai,

ik heb nu mijn eerste motor gekocht.

een suzuki savage.

ik heb eigenlijk totaal geen ervaring met deze machine maar heb van te voren vanalles gelezen. ik wil toch vragen: waar moet ik vooral op letten en vooral wel of niet doen??

ik ben der superblij mee en dat wil ik graag zo houden

alvast bedankt Marten Jan

Bijlage: DSC01606.JPG
 
Hou je oliepeil in de gaten is het belangrijkste advies wat ik je kan geven, ze verbruiken meestal nogal wat, en er zit maar erg weinig olie in het blokje. :Y
 
godverdomme, topic nummer zoveel over zo'n eierklutser voor wijven....

hoort dat niet in de 25Kw sectie ofzo.....?
 
godverdomme, topic nummer zoveel over zo'n eierklutser voor wijven....

hoort dat niet in de 25Kw sectie ofzo.....?

misschien in de 25kw sectie okee. maar ik den dat in het chopperforum er meer verstand van zullen hebben. in de 25kw zitten net als ik beginnnelingen vandaar.

about eierklutser: ik moet toch ergens op beginnen dahnke.
 
misschien in de 25kw sectie okee. maar ik den dat in het chopperforum er meer verstand van zullen hebben. in de 25kw zitten net als ik beginnnelingen vandaar.

about eierklutser: ik moet toch ergens op beginnen dahnke.
at the risk of being obnoxious, dit is geen chopper.....ik wil die discussie niet weer beginnen maar toch....... O-)
 
at the risk of being obnoxious, dit is geen chopper.....ik wil die discussie niet weer beginnen maar toch....... O-)

he wel toch je zit er jah als een zoutzak op of niet dan :+

maar mart mooie motor hoor nu nog ff je rijbewijs kunnen we samen ff stukkie rijde naar zweden :]
 
Hoi derhaas,

Dat is een mooie eierklutser. Dit is mijn eierklutser:
PICT0045.jpg
 
De savage is een perfecte motor, ik heb hem twee jaar gereden woon-werk (100km per dag) en hij heeft me nooit in de steek gelaten.
En verder is hij zonder problemen door twee winters gekomen, zonder ernstige roestplekken of zo, nu heb ik een er-5 en deze is nu naar halve winter al flink aan het roesten en het blok bladdert.
 
welkom bij de Savagerijders! De Savage is een heerlijke motor. Betrouwbaar, laag verbruik (alleen een wat hoger olieverbruik) en een mooi geluid.
Hier ook een plaatje van mijn omgebouwde eierklutser :P bedankt Bral :+ ik ben benieuwd naar de argumenten achter je stelling :P
suzuki-savage-89-bikepics-489190.jpg

Let er wel op dat je de distributieketting in de gaten houdt, gaat deze te slap hangen dan loopt de spanner eruit, raakt de ketting los en loopt het hele blok in de soep. Veel plezier ermee en veilige kilometers!
 
He ik heb op mijn eierklutser dus geen orgineel stuur.

ik heb der nu dus een rechte op zitten en dat ziet er best geinig uit maar ik zou nog wel es een orgineel stuur willen hebben. waar ik mijn plof gekocht heb zeiden ze dat deze vaak bijna niks of niks kosten. das leuk moet ik der wel eerst een vinden haha. :] :]

bedankt.
 
ik heb der nu dus een rechte op zitten en dat ziet er best geinig uit maar ik zou nog wel es een orgineel stuur willen hebben.
De Savages zijn ooit standaard geleverd met een soortgelijk stuur als jij erop hebt zitten. Hier in Nederland zie je die stuurtjes vrij weinig en eerlijk gezegd beginnen de meeste verbouwers met het meer bekende gebogen stuur te vervangen door een recht stuur, vaak in combinatie met hogere risers.

Maar goed, weet je het zeker van dat andere stuur? Zijn de kabels dan nog wel lang genoeg?
 
dat weet ik allemaal nog niet maar ik wou eigenlijk bijde een keer ff proberen.

ik ga er in de zomer mee naar middenzweden dus dan wil ik weten wat het meest relaxt rijdt over zo'n grote afstand.

of hoef ik dat zelf niet meer uit te vinden en is dat allemaal albekend???

haha

bedankt ciao
 
at the risk of being obnoxious, dit is geen chopper.....ik wil die discussie niet weer beginnen maar toch....... O-)

@Dr.Bral. Zelfkennis heb je in elk geval. })

Ik zie niet wat er mis is aan een Savage. Het is een heel leuke opstapmotor en ziet er goed uit. Ik ben zelfs van mening dat de Savage, meer dan veel andere moderne customs met veel 'bling bling', wel voldoet aan het type 'shopper'. Vooral het smalle 16" voorwiel, het hoge stuur en het 'getrapt' zadel van de Savage zijn toch duidelijk kenmerken van een shopper.

Groetjes HD4Ever :]
 
Hai,

kan iemand mij hier wat uitleggen over die decompressie klep.

dahnke
 
Hoi derhaas,

Er zit een kastje onderaan de tank die bij het starten een spoel (de solenoïd) aanstuurt. Deze spoel trekt dan met een kabeltje (waarvan je de speling goed in gaten moet houden) de uitlaatklep open zodat de starmotor eerst vaart kan maken voordat de ontsteking op gang komt. Dit om terugslag en alle nare gevolgen van terugslag te voorkomen.

Dwz: Je drukt op de startknop, de spoel krijgt spanning en trekt de uitlaatklep open. Tegelijkertijd gaat de startmotor draaien en nadat de cilinder door het bdp is, laat de spoel weer los. Daarna kan de startmotor de zuiger goed rondduwen. Dit omdat de krukas dan al goed vaart heeft in de juiste richting.

In het WPHB zijn twee bladzijdes aan deze spoel en zijn werking gewijd en ik zou die gewoon eens doorlezen.

Als de spoel te weinig speling heeft, trekt ie de uitlaatklep niet goed open en is er kans dat de zuiger de verkeerde kant uit terugslaat. Dit zorgt er dan voor dat het tandwieltje tussen de startmotor en het vliegwiel/dynamo dan zoveel kracht te verwerken krijgt, dat hij uit zijn lagertje scheurt.
De schade? Met wat geluk is alleen de binnenste carterhelft stuk, maar dat alleen is vaak al een total-loss situatie.(Er zijn foto's van zulke schade hier op motor-forum)..


P.s. De stuureenheid vind je onder/tussen de tank en het zadel en de spoel rechtonder de wang van de tank, ongeveer recht onder de tankdop.
 
heel veel bedankt!!

dat wphb ding is een boek zeker?? haha
is het normaal als je die bij je motor krijgt of moet ik die zelf nog extra aanschaffen?? ik heb mijn motor nog niet die komt over 2 weken moet nog klaargemaakt worden. dus alles wat ik eigenlijk weet is wat hier staat en dat hij rood is met veel chroom ;) ;) _O-

dahnke
 
heel veel bedankt!!

dat wphb ding is een boek zeker?? haha
is het normaal als je die bij je motor krijgt of moet ik die zelf nog extra aanschaffen?? ik heb mijn motor nog niet die komt over 2 weken moet nog klaargemaakt worden. dus alles wat ik eigenlijk weet is wat hier staat en dat hij rood is met veel chroom ;) ;) _O-

dahnke
jah maar een chopper moet tog echt zwart want das cool :} :} :} en wphb is WerkPlaatsHandBoek krijg je er niet altijd bij
 
via suzukisavageclub.nl kun je ze ook bestellen volgens mij. En op marktplaats.nl en motor.tweedehands.nl worden ze ook regelmatig aangeboden
 
Terug
Bovenaan Onderaan