Kawasaki LTD ervaringen

berzerker

Die hard MF'er
25 okt 2004
523
0
Leeuwarden
hallo,

ik heb momenteel een CB250N te koop staan, en zodra deze verkocht is wil ik natuurlijk weer wat anders. Ik zat zelf te denken aan een oude LTD 440 die ik dan lichtelijk wil verbouwen. Ik ben al even bezig geweest met photoshop 8-) Zijn er mensen die ervaringen hebben met de motor?

De zoekfunctie ligt er momenteel uit dus ik kon niet zoveel info vinden...

Zoiets ben ik van plan:

voor

ltd01.jpg


na

ltd02.jpg


suggesties?
 
ja, het is natuurlijk maar 20 kw, maar ik zit nog vast aan de 25 kw beperking dus er is niet al teveel keus.
 
Ik ben begonnen met een CSR305... op de teller na gelijk aan een LTD.

Veel problemen gehad, vastloper op de snelweg, diverse gebroken kabels etc.


1981%20Kawasaki%20CSR305.jpg
 
oei, maar is dat hetzelfde blok?

Ik vermoed op de cilinder inhoud na.

Het blokje draaide 10.000tpm (!) bij 120km/u in de zesde versnelling.
Bij 110km/u brak er een zuigerstang. Met een "huilende" achterband kwam ik tot stilstand. (3 maanden rijervaring, dus puur geluk) Er zat een gat in het motorblok waar de olie uit liep. Met knikkende knieeen stond ik op de vluchtstrook.

/ stoer verhaal... 8-)
 
Ik vermoed op de cilinder inhoud na.

Het blokje draaide 10.000tpm (!) bij 120km/u in de zesde versnelling.
Bij 110km/u brak er een zuigerstang. Met een "huilende" achterband kwam ik tot stilstand. (3 maanden rijervaring, dus puur geluk) Er zat een gat in het motorblok waar de olie uit liep. Met knikkende knieeen stond ik op de vluchtstrook.

/ stoer verhaal... 8-)


heel stoer

:)

Maar ik las op bikez.com dat een 440 LTD maar 7.000 rpm maakt, nouja, ookal is het hetzelfde blok, dat betekend natuurlijk niety dat het mij ook gaat overkomen...
 
heel stoer

:)

Maar ik las op bikez.com dat een 440 LTD maar 7.000 rpm maakt, nouja, ookal is het hetzelfde blok, dat betekend natuurlijk niety dat het mij ook gaat overkomen...

Nee, je (ik) :P hebt altijd maandag-morgen-exemplaren. Die 440 heeft vast ook meer pit dan de 305(cc).
 
Terug
Bovenaan Onderaan