pogo probleem

BuddyOdor

MF'er
5 aug 2002
49
0
Putte
Vandaag zijn El Turo en ikzelf bezig geweest om onze pogo sticks uit de respectivelijke frames te verwijderen. Bij EL Turo is 't uiteindelijk gelukt, maar wat ik al vreesde, mijn pogo stick bleek gebroken. De bovenste helf kwam er uit maar de onderste helft is in 't frame blijven zitten.

Nu zit ik met de onderste helft van de pogo stick vast in m'n frame.

Iemand enig idee hoe ik dat #$#@#$%^ stukkie stick nog uit m'n frame kan krijgen :?
 
Vandaag zijn El Turo en ikzelf bezig geweest om onze pogo sticks uit de respectivelijke frames te verwijderen. Bij EL Turo is 't uiteindelijk gelukt, maar wat ik al vreesde, mijn pogo stick bleek gebroken. De bovenste helf kwam er uit maar de onderste helft is in 't frame blijven zitten.

Nu zit ik met de onderste helft van de pogo stick vast in m'n frame.

Iemand enig idee hoe ik dat #$#@#$%^ stukkie stick nog uit m'n frame kan krijgen :?
Zal wel dat mexicaanse zand zijn.Frame op zijn kop zetten en met een passend stuk pijp zachtjes eruit tikken.
 
Daar zijn we vanmiddag al mee bezig geweest. Als je aan de onderkant begint, dan vangt de veer elke tik/klap op die je er op geeft, en wordt er dus niets over gebracht op de eigenlijke 'stick'. Daar lijkt hij juist vast te zitten.

Ik zat te denken om er vanaf de bovenkant wellicht iets in te draaien om 'm er zo uit te kunnen trekken.
 
met het risico een domme vraag te stellen....
WTF is een pogo-stick :?


behalve dan zo'n:
p739091reg.jpg
ding.
 
hier een pic van onze site....misschien krijg je al een idee
frame_in_de_fik_in_tuin.jpg


Het is de veer en de buis waarop je zadel geen en weer gaat...
 
Ken je die oude HD's met zo'n zwevend zadel, een zadel op een stokkie zeg maar. Nou dat stokkie, da's de pogostick.
 
Het is echt de buis die gebroken is ?
Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd maar kun je hem niet verder naar beneden trekken met behulp van de spindel. Dan zit hij in ieder geval los. Ik weet dat ik dit vorig jaar ook had, toen is het me zo gelukt om hem los te krijgen. Nou moet ik er wel bij vertellen dat er bij mij onderin een borgmoer miste, maakt wel een verschil, maar het is te proberen.

Grtz,

Jozua.
 
Jep, 't is echt de buis. Na zo'n 15 centimeter. De rest ( alle veren & de rest van de buis ) zitten nog in m'n frame
 
Da's minder.
De onderste moer waarmee de spil aan het frame zit krijg je wel los neem ik aan ?
Het is maar een idee maar als je die los hebt zou je er bijv. M10 in kunnen tappen en dan vervolgens het hele gebeuren mbv een M10 draaadeind tegen de veerdruk in naar boven kunnen duwen. Het risico is wel dat je de draad van de moer in het frame beschadigd, dan is het maar net wat het sterkst is. De draad of het reststuk van de buis. Bovendien kan het M10 draadeind van de spil afschieten.
De meest rigoreuze oplossing is om het het gat onderin het frame op te boren naar de maat van de buis, dan heb je je veren en alles eruit, kun je je (rest)buis eruit slaan en het frame onderin weer dichtlassen. Hier zal je waarschijnlijk niet op zitten te wachten (zou ik ook niet doen), maar je moet op een gegeven moment iets.

Oftewel, mooi klote, maar dat wist je al.
 
Vandaag zijn El Turo en ikzelf bezig geweest om onze pogo sticks uit de respectivelijke frames te verwijderen. Bij EL Turo is 't uiteindelijk gelukt, maar wat ik al vreesde, mijn pogo stick bleek gebroken. De bovenste helf kwam er uit maar de onderste helft is in 't frame blijven zitten.

Nu zit ik met de onderste helft van de pogo stick vast in m'n frame.

Iemand enig idee hoe ik dat #$#@#$%^ stukkie stick nog uit m'n frame kan krijgen :?
Je weet toch wel dat het bovenste gedeelte van de pogo met draad in het onderste gedeelte gedraaid zit .De stick BESTAAT dus uit twee delen.
 
aangezien het bij zn broer wel is gelukt neem ik aan dat ze weten hoe t in elkaar zit, (of er moet natuurlijk verschil in zitten bij frames uit verschillende jaren?)
 
Ondanks dat we ons zadel op een andere manier willen gaan plaatsen willen we hem wel weer in de originele staat kunnen brengen. Misschien is dat nu niet meer mogelijk.
 
Paar dagen voor de baas op pad geweest, vandaar deze late reactie.

Ik heb wat kunnen nadenken over m'n 'pogo-problem'. Wat ik ga doen is 't volgende ....

Eerst 't frame volgooien met feroniet. Kijken of eventuele roest oplost
Daarna 't frame volgooien met wd40 kijken of de boel een beetje los wil komen
Pogo-stick inboren
Bout vanaf de bovenkant erin draaien en kijken of ik 'm alsnog los kan krijgen.

En ander..... niets aan te doen, dan zal ik er mee moeten leren leven.
 
Wat Alf zei (passende buis er van onder in en eruit tikken) ging niet omdat de veer de klappen opvangt toch? Als je het frame nou 'opsluit' en dan niet met een hamer, maar met een krik ofzo een buis erin drukt?
WD-40 erbij is zowieso een goed idee. En ik zou tijdens het krikken niet in de buis kijken...
pupers mogen flauwe grappen over de laatste zin gaan maken...

Hebben jullie trouwens goed in de manual gekeken? Ik ken Pogo sticks niet in detail, maar het is toch niet zo dat de stick 'verankerd' in de framebuis zit en dat je ze eerst een kwartslag moet draaien oid?? Just thinkin' out loud...
 
Ik heb mijn stick wel los gekregen (klinkt haast kinky). Ik kon hem helemaal rond draaien en toen kwam hij nog niets los. Alleen met een speciale stelling (zie site...en niet lachen) kwam de stick los. Bij mij was de oorzaak roest en een gebroken veer. Onder de stick zitten en stuk of vier, vijf verschillende veren. een ervan was afgebroken en zat tegen de buis aan waardoor ik hem niet er uit kreeg.
 
In mijn nog steeds voortdurende poging om die pogostick uit m'n frame te krijgen heb ik ondertussen een 20% conecntratie zoutzuur aangeschaft.

Op het deel van de stick die ik wel uit m'n frame heb gekregen heb ik het ondertussen even geprobeerd ( 20 minuutjes 'inweken'). Het lijkt erop dat de hard geworden olie hiermee oplost.

Nu wil ik het wel proberen op m'n frame, maar voordat ik daaraan begin even de volgende vraag : heeft zo'n hoge concentratie zoutzuur invloed op 't metaal, ik wil natuurlijk niet m'n frame verzwakken.
 
je moet dat spul goed dicht bewaren, zoutzuur dampen is je garage is niet leuk want alles wat metaal is wordt aangetast en gaat roesten.
 
Ik ben me er nooit van bewust geweest in jouw frame gezeten te hebben.
Mijn oprechte excuses daarvoor.
(Rotschop ook nog)
 
Terug
Bovenaan Onderaan