Tank spuiten met wrinklelak

oerman

Die hard MF'er
14 dec 2005
761
0
belgie
Nu wil ik een benzinetank spuiten met wrinklelak maar weet niet goed hoe te beginnen.
Ik heb gehoord dat je voor een goed effect dat je de lak na het spuiten goed moet opwarmen maar zie dat niet goed zitten bij een benzinetank :X
Als er iemand is met ervaring...
Moet ik ervoor grondverf gebruiken of niet? enz...
 
Nee ik bedoel van die ruwe matzwarte verf zoals je die ziet op bepaalde hd-blokken
 
Daar heb ik geen ervaring mee, maar volgens mij is het principe hetzelfde als met hammerite, gewoon spuiten als met elke andere lak. Enige is met die 'krimplak'op een HD blok, dat 'ie tegelijkertijd hittebestendig is, en dat soort lakken dienen wel 'afgebakken' te worden.
 
Nogmaals, ik heb geen ervaring met specifiek die lak die je bedoelt, Oerman, maar het lijkt dat op het moment dat je de tank goed leeg hebt, en laten uitdampen het an sich geen probleem moet zijn dat ding even in de oven te leggen.

Tip: doe dat op zondagochtend, onder het mom dat je even een lekker ontbijtje op bed gaat maken met verse croissants 8-)
 
ik heb het wel eens geprobeerd, vergeet het maar, je krijgt het echt niet strak, no way....

je kunt het beter laten poedercoaten met wrinkle effect, dat wil namelijk wel prima.....
 
Wrinkle lak is ok voor kleine oppervlaktes..op grotere vlakken ga je op sommige plaatsen het wrinkle effect krijgen en op andere gewoon een mat-satijn resultaat..ziet écht niet uit..poederlakken met een zwarte "structuur" lak zoals ze dat in de poeder-termen noemen :? lukt wel..

Om kleine parts te spuiten met VHT wrinkle bussen overdekte ik het onderdeel met een iets grotere kartonnen doos waar ik een gat inmaakte waar de Fohn net in kon, een 10 min laten opwarmen dan spuiten en dan weer een half uurtje de doos in (met fohn)..werkt vrij goed..(maar verwacht geen fabrieks wrinkle resultaat)
 
Iemand een plaatje hoe dat eruit ziet? Ben wel nieuwsgierig naar dat wrikle-effect...
 
wrinkel finish , kan wel mooi strak worden, alleen moet je erop letten,
dat je een egale laag krijgt heel belangrijk dat de laag overal even dik is,

daarna met de fohn het gewenste effect erin maken.,

er zit nogal verschil in de duurdere een goedkopere, die van harley zelf is bv erg goed , en kan je een strak resultaat mee behalen.
 
harley%20tank%20wrinkle%20finish.jpg


wel gaaf
 
Je kan de spuitbussen gewoon ff een tijdje op de verwarming leggen, dan komt er meer druk op en kan je beter spuiten. Je moet dus niet met een of andere flammenwerper die spuitbussen gaan verhitten :N :N
 
Nogmaals, ik heb geen ervaring met specifiek die lak die je bedoelt, Oerman, maar het lijkt dat op het moment dat je de tank goed leeg hebt, en laten uitdampen het an sich geen probleem moet zijn dat ding even in de oven te leggen.

Tip: doe dat op zondagochtend, onder het mom dat je even een lekker ontbijtje op bed gaat maken met verse croissants 8-)
ik heb het voordeel dat ik een vrij man ben en dat er meestal s,morgens niemand in men bed ligt (lees meestal) :9 })
 
Het is wel tof dat er op gereageerd wordt, blijkbaar is het niet zo simpel als ik dacht maar het moet toch te doen zijn, zie foto :9

full
 
Hier bij iemand op zijn Intruder.

Wordt geglaspareld, aan de binnenkant een folie er op en dan coaten.

Bij Gijssen poedercoating in Purmerend geloof ik...

full
 
ja maar als het gepoedercoat wordt mag er wel geen enkel deukje inzitten want je kan niet met plamuur of tin werken want het valt er gewoon af als ze het opwarmen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan