motorzaken in het Noorden

Ja ben es bij Bernhard geweest voor een GTR100 een hele tijd terug, ding stuurde als een zwabberbak, slappe enorm zoekende voorkant.(balhoofdlagers/vorkolie/veren) Ben na de 1e bocht gestopt en ben weer teruggereden, hij keek me nogal vreemd aan toen ik hem vertelde wat ik van de rijeigenschappen vond. Niks gekocht dus daar.
 
mijn lijstje dan maar ff:

Motoport stadskanaal: duur zoals alle motoports. Goed personeel, erg goede monteurs die al errrg lang meedraaien. veel vakkennis en (race)ervaring aanwezig.

Bakker Nieuw weerdinge: altijd goed om te lachen om het geblaf en botte gedoe van Jacob zelf. Diegene die die niet kent probeert ie altijd een poot uit te draaien, maar hij is wel meegand als je laat merken dat je niet van gisteren bent :P Vergeet nooit weer dat ik er eens naar buiten liep zonder dat ik met iemand daar gesproken had.Vlak voor ik bij de deur was rept Bakker: Hé doe! ik: Ja? Bakker: Heb ik niks wast koopn'wilst ofzo? _O- _O- typisch Bakker.

Mulders Veendam: Aardig personeel, behulpzaam, wederom duur. Heben me nooit tot een koop kunnen verleiden.

JR tuning Veendam: Goed testbankwerk verricht voor mijn GSX, goeie service, goeien jongens (oud schoolgenoten)

Motoport Leek: Duur, Duur, Duur. Echte kijk zaak.

Boonstra Groningen: Nooit iets gekocht, wel leuke kledinghoek en altijd koffie.

Wheels for Fun, Onstwedde: Leuk klein eenmanszaakje, gerund door Peter en zijn zoon. Zaak waar je zelf mee kan sleutelen en hij de technische ondersteuning bied (tenminste in mijn geval) erg goede ervaringen.

Motorcentrum Emmeloord: Erg Erg goede service. beetje prijzig, maar van het type een man een man, een woor een woord. Kan ik zeer waarderen, mag dan ook iets duurder zijn.

Martin's Motorservice, Lelystad: Goeie service, kom er vaak en met plezier, lui denken graag met je mee.

J&J Stereetfighters StadskanaalErg leuke lui, aanrader om es te gaan kijken als je van verbouw houd.
 
Bakker Nieuw weerdinge: altijd goed om te lachen om het geblaf en botte gedoe van Jacob zelf. Diegene die die niet kent probeert ie altijd een poot uit te draaien, maar hij is wel meegand als je laat merken dat je niet van gisteren bent Vergeet nooit weer dat ik er eens naar buiten liep zonder dat ik met iemand daar gesproken had.Vlak voor ik bij de deur was rept Bakker: Hé doe! ik: Ja? Bakker: Heb ik niks wast koopn'wilst ofzo? typisch Bakker.
:} :} :} :}

wij kregen de zelfde reactie maar waren al buiten de deur en zaten al bijna in de auto toen hij ons riep
uurtje later vertrokken met koopcontract van 2 honda shadows !!!
wel goed zaken gedaan
we zijn er nog steeds blij mee :] :] :
 
Motorcentrum Emmeloord: Erg Erg goede service. beetje prijzig, maar van het type een man een man, een woor een woord. Kan ik zeer waarderen, mag dan ook iets duurder zijn.

Ben ik met je eens, maar onderhandelen over inruil was bij ons geen sprake van. Hij noemt een prijs en, that's it. En die prijzen zijn mijns inziens te laag, bij een andere zaak kregen wij zo 500 euro per motor meer. Hier ging het over inruil van 2 motoren voor 2 nieuwe, voor de rest goede zaak.
 
Ikzelf ga altijd naar Motorcenter Hoogezand, ben er op zich heel erg tevreden over ik heb geen makkelijke maat met kleding ze hebben dit toen voor mij besteld allemaal geen probleem alleen de afgesproken levertijden houden ze zich niet echt aan. pak zou er binnen 2 week zijn werd uiteindelijk bijna 3 maand... En nu zit ik te wachten op nieuwe stickers voor mijn RF levertijd zou 3 week zijn werd er gezegd dus ik bellen gisteren.... niets! Werd er gezegd ik verwacht dat t nog 2 tot 3 week duurt voor ze dr zijn ze moeten uit Japan komen GRRRRRR mn motor is verder al helemaal gespoten maar nu is het w8en op de stickers anders kan de blanke lak er niet over... Verder geen negatieve dingen over deze motorzaak ze nemen altijd de tijd voor je en ik had via mn rijschool een kortingsbon gekregen voor hun dus ik denk lever ik die mooi in op mn stickers ( is toch al zo'n duur geintje) zijn ze eigenlijk alleen geldig voor de aankoop van je eerste kleding.. ( had ik al voordat ik begon met lessen omdat ik bij mn vriend achterop mee ging) Werd er voor deze keer een uitzondering gemaakt! :P

Hoorde alleen nu via via dat ze failliet zouden zijn en zijn overgenomen door motorpart Leek????
 
Zeer tevreden over Wheels for Fun O'wedde, heeft m'n motor volledig uit elkaar gehad en gerepareerd voor een zeer acceptabele prijs. Overleg is goed en is niet uit op snelle €'s! :}
 
Zeer tevreden over Wheels for Fun O'wedde, heeft m'n motor volledig uit elkaar gehad en gerepareerd voor een zeer acceptabele prijs. Overleg is goed en is niet uit op snelle €'s! :}


wheels for fun as eerste zaak waar ik kwam aardige gast alleen jammer dat ik meer dan half jaar heb moeten wachten op een kuipruitje die hij bestelt had en daarna nog verkeerd was :N en erg jammer dat toen ik er een bandje gekocht had en hem vroeg als ik m,n velgen liet coaten swinters of i bandje wou monteren en balanceren dat i me door verwees naar een bandenzaak B|


motorcenter hoogezand kom ik nu en nix anders dan lof over albert jan en erik *O* ik koop er nu alles en natuurlijk overal gaat wel keer iets mis maar wordt perfekt opgelost, hoorde ook dat ze falliet waren en over genomen waren door motoport leek zal wel erg jammer zijn ;( maar durf niet te zeggen of dat echt zo is

mulders motoren in veendam vind ik erg duur en ze doen wat ongeintreseert B|


motoport leek kom m,n collega altijd en is is er wel over te spreken behalve dat ze erg duur zijn maar dat is algemeen bekendt bij motoport zaken


bakker in nieuw weerdinge heb ik vorig jaar leuke kleding en helm gekocht,aardige mensen en goed advies :W :W
 
beetje offtopic misschien,

maar weet iemand toevallig of Brouwer motorsport die voorheen in Staphorst zat (nu in Havelte) of ze het outlet kleding gedeelte nog hebben ? Met kleding met 50% korting ?

alvast bedankt :} :}
 
beetje offtopic misschien,

maar weet iemand toevallig of Brouwer motorsport die voorheen in Staphorst zat (nu in Havelte) of ze het outlet kleding gedeelte nog hebben ? Met kleding met 50% korting ?

alvast bedankt :} :}
full
 
wheels for fun as eerste zaak waar ik kwam aardige gast alleen jammer dat ik meer dan half jaar heb moeten wachten op een kuipruitje die hij bestelt had en daarna nog verkeerd was :N en erg jammer dat toen ik er een bandje gekocht had en hem vroeg als ik m,n velgen liet coaten swinters of i bandje wou monteren en balanceren dat i me door verwees naar een bandenzaak B|


motorcenter hoogezand kom ik nu en nix anders dan lof over albert jan en erik *O* ik koop er nu alles en natuurlijk overal gaat wel keer iets mis maar wordt perfekt opgelost, hoorde ook dat ze falliet waren en over genomen waren door motoport leek zal wel erg jammer zijn ;( maar durf niet te zeggen of dat echt zo is

mulders motoren in veendam vind ik erg duur en ze doen wat ongeintreseert B|


motoport leek kom m,n collega altijd en is is er wel over te spreken behalve dat ze erg duur zijn maar dat is algemeen bekendt bij motoport zaken


bakker in nieuw weerdinge heb ik vorig jaar leuke kleding en helm gekocht,aardige mensen en goed advies :W :W

:^ MOtorcenter is goed :Y :Y :Y
 
Motorcenter Hogezand ben ik ook erg tevreden over ik kom er nu al vanaf de opening en mijn motor heeft er twee keer een beurt gehad en ben dik tevreden.Ook over Roelof Thijs trouwens vind ik ook een prima zaak maar mch. is wat dichterbij. :Y
 
MOTORCENTER in H.Z prima tokko heb daar men pak gekocht prima geholpen en lekker ff kletsen.
MULDERS in Vdam 1x geweest voor onderhoud, en na 2x contact over de prijs komen ze nog met een prijs ver boven de afspraak!!!. dus ook de laatste x.
OLIJVE in Assen leuke tokko wel redelijk duur!

gr ducaman
 
Banden gekocht en laten monteren bij Motoport Stadskanaal :Y

Drie motors (niettegelijk) gekocht bij Bakker Nw Weerdinge :Y
plus helmen en kleding :Y

Kom dus eigenlijk bij alledrie en ieder heeft z'n goede punten (zwakke ook)maar nooit het gevoel gehad dat ik ergens besod*****ert werd! *D
 
Motoport stadskanaal is mijn dealer ,

gisteren even heen geweest voor wat info over een crosser die ik wilde kopen
en krijg gewoon prima info terwijl ik het ding particulier koop !

mijn opknapprojectje met een caféracer hebben ze me ook heel vaak geholpen met technische tips en handige weetjes ...

mijn eigen YZF750 komt nergens anders als bij hun

kortom toppie lui en verstand van zaken , prijzen kan ik niet beoordelen maarheb het idee dat dat wel goed zit
 
Motorcenter Hoogezand is zeer beslist failliet. Kijk maar op internet, daar staat het hele rapport. Ik heb er een nieuwe motor gekocht en die ook ontvangen, maar ik wacht nu al een week op het vrijwaringsbewijs van m'n oude. Dat heeft vast iets met dat faillissement te maken. Heel vreemde zaak. Volgens de curator zijn ze overgenomen, maar ik heb geen idee door wie.

De link betreffende het faillissement:

http://www.curatoren.nl/fo/affilliate_verslag.php?a=99&b=719639&PHPSESSID=75e7abf121a04f7366b17c2847b9ac84
 
er stond ook iets in van een door start en dat er een koper was.
ik denk niet dat je je daar onzeker om moet voelen.
en wat moet je met een vrijwaring als je een motor koopt.
 
Ja ben es bij Bernhard geweest voor een GTR100 een hele tijd terug, ding stuurde als een zwabberbak, slappe enorm zoekende voorkant.(balhoofdlagers/vorkolie/veren) Ben na de 1e bocht gestopt en ben weer teruggereden, hij keek me nogal vreemd aan toen ik hem vertelde wat ik van de rijeigenschappen vond. Niks gekocht dus daar.

Bij Bernard motoren Dokkum kun je wel je eigen bandjes erom laten zetten voor weinig >> 10 euro per wiel inclusief balanceren(en nieuw ventiel)

Motoport leeuwarden is makkelijk voor als je snel onderdelen moet hebben.
Voor orginele onderdelen zijn ze niet extreem duur.

Motorhandel Tjeerdsma Dokkum daar kun je hier in de buurt het best een betaalbare motor vandaan halen.Er zijn er in de club al een stuk of 10 vandaan gekomen en van niemand iets over problemen gehoord.Eem motorzaak met prijzen onder die van particulieren. http://motorhandeltjeerdsma.nl/

Motorado >> Mooie rustige zaak waar de tijd wordt genomen om je te helpen.







Frans
 
er stond ook iets in van een door start en dat er een koper was.
ik denk niet dat je je daar onzeker om moet voelen.
en wat moet je met een vrijwaring als je een motor koopt.

Als je geen vrijwaring hebt van je vorige motor kun je niet aantonen dat hij van je naam af is,en als iemand op jouw naam ff gaat racen met dat ding kun je een probleem hebben |(

Afijn ik heb 2 maand terug ook bij verschillende zaken geweest,Aller eerst bij Gebben op Rogat(meppel) aardige mensen,nu ken ik daar de verkoper ook,maar ala.2e was Ter Braake in Nijeveen,nu werk ik daar vlakbij dat breekt t ijs wat eerder,maar werd daar prima geholpen,zeer veel info daar gekregen.Volgende was Bisschop op de Punthorst (staphorst) ,ging daar met een kameraad heen die daar ook zijn motor weg had,hele aardige mensen,en volgens mij ook verstand van zaken.De Laatste (ja ga niet over 1 nacht ijs :9 ) was Ten Kate in Nieuwleusen,prachtig pand ,met dito showroom.Hadden een prachtige R6 staan (waar ik naar op zoek was) maar vond de prijs wel aan de hoge kant,wel netjes geholpen trouwens.

Nu heb ik de R6 gekocht bij Boonstra in Ureterp,ben via via daar gekomen.Op zich netjes geholpen,maar echt veel contact heb ik niet gehad met de mensen daaro.Over de garnatie perikelen kan ik niet over mee praten,doe ik met dingen met wielen eigenlijk nooit.
 
Motoport Leek: voor kleding ok, voor reparaties e.d. :N

Motoport Stadskanaal: naaiers... achterband die normaal 180 kost, kreeg ik daar voor het vriendenprijsje van 230 euro :o niet dus...

(Motoport Hengelo (Overijssel) daarentegen vind ik super :) )

JDG motoren in Groningen: super service... telefonisch heel goed geholpen en binnen 3 dagen waren mn onderdelen er...

Boonstra in Groningen: prutsers... ik heb een vacuumsysteem op mn motor, en zij gaven me een Yamaha benzinefilter omdat het probleem met mn brandstofpomp (?) van mn HONDA dan wel opgelost moest zijn B|
Balhoofdlagers: ze leggen alles op de balie met het commentaar: dit is wat we hebben, zoek maar uit wat er het meeste op lijkt B| (ZXR750/ZZR1100 lagers in mn VFR400 gezet, maar het paste wel (met moeite) :9 )

Boonstra in Ureterp: nja... dan rijd je ffies 150 km omdat er een velg op je ligt te wachten wat 100% zeker voor een PC31 is... niet dus... PC25, en daar had ik niks aan, dus maar weer 150 km terug gereden |(

Brons in Groningen: superzaak... dat bandje wat me 230 bij MP Stadskanaal zou kosten (met heel veel moeite daar lijm gekregen en naar Brons gereden toen) kostte me daar 180 euro... Zou een BT014 eronder zetten, maar toen kwam de fax dat die 3 weken levertijd zou hebben, en hebben ze na sluitingstijd nog naar Bridgestone gebeld om voor mij een oversized BT020 (klote 18" achterwiel) voor de volgende dag te regelen :}
Dat benzineprobleempje wat bij Boonstra afgedaan werd als een kapotte brandstofpomp (je zegt zooooo duidelijk dat je een vacuumsysteem hebt...) hadden ze daar binnen een kwartier gevonden als een poreus vacuumslangetje *D
Daarnaast net daar een ZXR750 gekocht... super service :} en de choco is errug lekker :9 Kreeg nog een textiel jas mee, toen we de motor meenamen... anders zou het zo koud zijn op de motor voor vriendlief in een geperforeerd racepak bij 0 graden :X

zow... iedereen is bevooroordeeld... ikke ook :Y


[me]Cathje doet alles zelf tegenwoordig...[/me]
Haynes manual erbij en onderdelen bij Jurgen van Dijk in Enschede bestellen of bij Ter Braake in Meppel... ligt eraan waar ik ga sleutelen...
Alleen banden wisselen laat ik doen O-) los velgje mee, scheelt weer in uurloon O-) blijf een arm studentje he :X


@TS: zie dat je student bent en uit Groningen komt: Motorstudenten Groningen (deel 6)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan