Carburateur met of zonder steunplaat

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
Ik vraag me af of het verstandig is om de plaat die de carb. met de koppen verbindt weg te laten....

Ik heb een standaard Keihin carb. en een klein licht luchtfiltertje dus veel gewicht hangt er niet aan maar kunnen die rubbers dat hebben of niet ?

En ik hoor ook mensen roepen dat ik die rubber spruistukken moet vervangen voor een massief iets, van S&S ofzo, wie weet daar het fijne van ?
 
Ik zou het niet doen; de vibraties van het blok zijn vaak al genoeg om de spullen los te trillen. Zoals je weet heb ik een gummiebak, en vorig jaar kan ik me nog een voorval herinneren waarbij Mickey me van het TT-circuit moet slepen, omdat de carb er finaal afgetrild/geknapt was.

Je zult zien; dit soort dingen gebeuren nooit naast een fijn terrasje of zo!

Niet doen dus; ik zou gaan voor een (al dan niet weggewerkte) starre verbinding met minimaal 1 kop...........en een CV.
 
Ga zowiezo voor een CV met dan zo'n aftermarket steunbeugel..en een latere EVO spruitstuk..

I rest my case; dat zijn mijn veranderingen van afgelopen jaar.

full
 
Kan volgens mij nooit helemaal zonder rubbers geplaats worden ivm verschillende uitzettingscoëficiënten, dus dat zal dan ook wel zo'n ding zijn die we vorig jaar op de mijne hebben gezet? Daarbij zijn de rubbers alleen maar kleine ringen die in de cillinderwand verdwijnen, ipv de langere rubberen armen die je er nu op heb zitten.
 
Kan volgens mij nooit helemaal zonder rubbers geplaats worden ivm verschillende uitzettingscoëficiënten, dus dat zal dan ook wel zo'n ding zijn die we vorig jaar op de mijne hebben gezet? Daarbij zijn de rubbers alleen maar kleine ringen die in de cillinderwand verdwijnen, ipv de langere rubberen armen die je er nu op heb zitten.
Dat zijn ze, zoals ik dus al zei, van een latere Evo..(de rubbers zie je niet zitten als em erop staat geschroefd)
 
Neehee!!

|(

Tja, kan wel; maar zorg dan dat die fijne aanhanger permanent in town staat.

En wat is er nu weer tegen zo'n beugel? Te gewoontjes, te allemans? Sommige dingen zijn gewoon functioneel, moat.





....en je mag best rechtstreeks aan mij antwoorden, hoor. Je hoeft niet eerst te wachten tot Danny mijn conclusies bevestigt...... Ik weet het, tis ff wennen dat (oa) ik hier ervaring mee heb, en joe niet, maar kom op Bral, stap over die drempel heen.


Af en toe heb ik gewoon gelijk, live sucks. _O-
 
Laatst bewerkt:
en nu graag commentaar van iemand die uit ervaring weet of het wel of niet goed gaat.....en niet van iemand die zijn spruistukken vast last aan zijn cilinderkoppen...

(wat heb jij hier voor ervaring mee dan, hoeveel km heb jij gereden met zo'n setup ?)
 
en nu graag commentaar van iemand die uit ervaring weet of het wel of niet goed gaat.....en niet van iemand die zijn spruistukken vast last aan zijn cilinderkoppen...

:?

Vastlassen aan de cillinderkop? Niet goed opgelet Brallie! Dat was een draadeind waarmee de sluitring van het spruitstuk vastzit. Hebbie nota bene zelf bij gestaan...

wat heb jij hier voor ervaring mee dan, hoeveel km heb jij gereden met zo'n setup ?)

Ongeveer 1200 km meer als jij.... onder niet altijd ideale omstandigheden (ook daar was je voor het grootste gedeelte bij aanwezig...). Maw; werkt dus.

Maar geeft niet; neem maar lekker nix van mij aan. :W
 
Heb ook op mijn shovel zonder gereje.Veel last van spruitstuklekkage.Carb en manifold bungelen dan aan wat beugeltjes.Krijg je nooit lekvrij.Had toen wel van die halve manen klemme.Gelijk weggeflikkerd.Aircraft style werkt uit mijn ervaring beter.
 
dat hadden we al door...

en ik weet geen JD maar wel een mooie type r uit 1934 voor je, helemaal compleet en min of meer rijdend voor 9k..

is dus eigenlijk een VL maar dan 750 cc..
 
Terug
Bovenaan Onderaan