Virago 750 '87 waar op te letten?

En als ik nou heen hardtail wil dan kan dan een kortere en stuggere veer geen uitkomst bieden?

bestaan die uberhaupt?

Volgens mij bestaan die ook niet.
Je kunt het lucht eruit laten lopen (net wat geronimo zegt).
Maar dan moet je altijd nog een frame maken voor je achterspatbord.
2.jpg

Mooie foto van geronimo's site.
Gr Martin :]
 
Dan zou ik er niet aan beginnen Mac, je kan hem iets verlagen door de lucht eruit te laten lopen.
Het lucht ventiel zit rechts achter bij je stelinrichting.

Als ik er hardtail van maak vervang ik de monoveer door een kortere vierkante buis en sloop het achterframpje er vanaf.
Geef dan je fantasie de vrije ruimte en maak er iets aparts van, is heel goed te doen.


Misschien is het verlagen voor mij ook niet zo'n goed idee omdat ik er toch meer een caferacer van wil maken.

Het word weer moeilijk kiezen hoor, ik zie er van komen dat er nog een moter bij moet komen :+


[edit] ik bedoelde natuurlijk motor
 
Misscien wat laat om te reageren, maar toch.

Die verbouwer van mij in Duitsland heeft van zijn XV een semi-hardtale gemaakt. Als hij alleen rijdt is het een hardtale, gaat zijn vrouw mee dan is het een softtale. En de truk: op een strategische plaats een boring in het achterframe en een bout erdoorheen. Daarmee fixeert hij de achterveer als hij alleen op pad is. Wil zijn vrouw mee, dan gaat de bout eruit.

Simple as that.

Ben ik zelf ook van plan, zodra de standaard verbouwing af is.
 
je hebt nu dus keuze uit 2, te weten een 920 die niet plokketieplokt maar kutterdiekudttttthhhhh en een 1000 maar daar bladdert het chroomwerk een beetje van.
Wat zou ik doen???????????
920 nooit meer naar kijken.......
1000, Kopen maar wel zeggen dat je er 2 spuitbussen matzwart bij wilt hebben....
Update:
De XV is opgehaald, op zich niet gek: voor 600 euro kreeg ik em mee.
10002007dp.jpg

Het chroomwerk (mn op het blok) is helaas nogal behoorlijk gebladderd, uitlaatbochten en wat chroomrandjes wat roestig en hier en daar wat verf eraf (behalve tank en zijkapjes)
Verder moet wel wat aan gebeuren (met name goed lopend krijgen)
De tips mbt het vacuumsysteem/AIS heb ik nog niet kunnen uitproberen...

Op zich een fijn fietsje (van te maken).
Veel vermogen onderin en genoeg power.
ALS ie tenminste goed loopt, en dat gaat op en af bij dit expemlaar...

VRAAG
Welke XV1000-kenner wil een kijken of ie me kan helpen (en dan bedoel ik de 84-85 custom-versie van Virago 1000) ?


1.
De motor houdt vaak in, vaak zo rond de 3000 toeren, alsof ie niet genoeg benzine krijgt.
Hij gaat dan stotteren, gepaard meestal met Backfire en ploffen...
Als ik dan het gas verder opendraai/wil accellereren valt ie bijna helemaal stil, als ik dan gas loslaat en een beetje bijgeef om em op gang te houden wil ie wel weer iets doen, maar vaak doet ie dan na een tijdje zoals bij punt 2.
Stationair loopt ie dan wel gewoon goed/redelijk.
2.
De motor loopt ook regelmatig alsof ie heel sloom/lui is.
Voorbeeld: Langs de snelweg vanaf een parkeerplaats accellereren gaat (meestal) goed (soms ook niet).
Na een tijdje toeren rond de 90-100km/u wil ik wel even een truck voorbij.
Maar dan heeft ie dus helemaal geen power meer, niet vooruit te branden.
Alsof ie niet genoeg vonk krijgt ofzo...
Soms komt dat ook voor bij het wegrijden al.
Hij wil dan niet op toeren komen wat ook nog eens gepaard kan gaan met haperen en stotteren en ploffen.


noot : Deze klachten zijn dus opgetreden met vochtig weer (erg mistig) en temperaturen van zo'n 1-4 graden.
Eigenaar zegt deze klachten niet als zodanig geconstateerd te hebben. Wel backfire en een beetje inhouden bij 2500 toeren, maar niet zo ernstig als ik heb ondervonden. De man is echter een mooi weer rijder (motor ging altijd op winterstalling).
Als ie koud is loopt ie beroerd en als ie warm is gelopen veel beter (je kunt dus niet meteen aanrijden).
Vreemd is wel dat de klachten 1 en 2 zich op een inconsequente manier voordoen...
En vaak als ik even heb stilgestaan gaat het wel wel weer ietsje beter...


Wat heeft de eigenaar al gedaan ?
- Kleppen gesteld
- tank & carburatuers gereinigd
- nieuwe rubbers van/naar carburatuer en AIS
- nieuwe bougies
- periodiek onderhoud (olie etc)

Mogelijke oorzaken:(logischerwijs)
- bevoren carbs (veel voorkomend bij vochtig weer en "voel-temp" van rondom/beneden het vriespunt)
- Synchronistatie carbs
- vuile carbs
- vuile benzinetank/systeem
- TCI-unit
- AIS-systeem (vacuumregelaar)
- bougies /kabels/etc
- bobines/spoelen...
- reserveschakelaar (Is voor de reservetank.Ik heb ooit ergens eens gelezen dat iemand problemen had met deze schakelaar of het electronische circuit van de reserve).
- ???

Wat denken jullie ? :?
Alle hulp, ervaringen, tips zijn welkom !!! :}
 
Laatst bewerkt:
Misscien wat laat om te reageren, maar toch.

Die verbouwer van mij in Duitsland heeft van zijn XV een semi-hardtale gemaakt. Als hij alleen rijdt is het een hardtale, gaat zijn vrouw mee dan is het een softtale. En de truk: op een strategische plaats een boring in het achterframe en een bout erdoorheen. Daarmee fixeert hij de achterveer als hij alleen op pad is. Wil zijn vrouw mee, dan gaat de bout eruit.

Simple as that.

Ben ik zelf ook van plan, zodra de standaard verbouwing af is.

Maar dan zit je wel met je afstand tussen spatbord en achterband of is er een andere truuk.
 
Misscien wat laat om te reageren, maar toch.

Die verbouwer van mij in Duitsland heeft van zijn XV een semi-hardtale gemaakt. Als hij alleen rijdt is het een hardtale, gaat zijn vrouw mee dan is het een softtale. En de truk: op een strategische plaats een boring in het achterframe en een bout erdoorheen. Daarmee fixeert hij de achterveer als hij alleen op pad is. Wil zijn vrouw mee, dan gaat de bout eruit.

Simple as that.

Ben ik zelf ook van plan, zodra de standaard verbouwing af is.

Sorry Geronimo, maar ik wou hier op reageren.
Martin
:]
 
Update:
De XV is opgehaald, op zich niet gek: voor 600 euro kreeg ik em mee.
(Afbeelding)
Het chroomwerk (mn op het blok) is helaas nogal behoorlijk gebladderd, uitlaatbochten en wat chroomrandjes wat roestig en hier en daar wat verf eraf (behalve tank en zijkapjes)
Verder moet wel wat aan gebeuren (met name goed lopend krijgen)
De tips mbt het vacuumsysteem/AIS heb ik nog niet kunnen uitproberen...

Op zich een fijn fietsje (van te maken).
Veel vermogen onderin en genoeg power.
ALS ie tenminste goed loopt, en dat gaat op en af bij dit expemlaar...

VRAAG
Welke XV1000-kenner wil een kijken of ie me kan helpen (en dan bedoel ik de 84-85 custom-versie van Virago 1000) ?


1.
De motor houdt vaak in, vaak zo rond de 3000 toeren, alsof ie niet genoeg benzine krijgt.
Hij gaat dan stotteren, gepaard meestal met Backfire en ploffen...
Als ik dan het gas verder opendraai/wil accellereren valt ie bijna helemaal stil, als ik dan gas loslaat en een beetje bijgeef om em op gang te houden wil ie wel weer iets doen, maar vaak doet ie dan na een tijdje zoals bij punt 2.
Stationair loopt ie dan wel gewoon goed/redelijk.
2.
De motor loopt ook regelmatig alsof ie heel sloom/lui is.
Voorbeeld: Langs de snelweg vanaf een parkeerplaats accellereren gaat (meestal) goed (soms ook niet).
Na een tijdje toeren rond de 90-100km/u wil ik wel even een truck voorbij.
Maar dan heeft ie dus helemaal geen power meer, niet vooruit te branden.
Alsof ie niet genoeg vonk krijgt ofzo...
Soms komt dat ook voor bij het wegrijden al.
Hij wil dan niet op toeren komen wat ook nog eens gepaard kan gaan met haperen en stotteren en ploffen.


noot : Deze klachten zijn dus opgetreden met vochtig weer (erg mistig) en temperaturen van zo'n 1-4 graden.
Eigenaar zegt deze klachten niet als zodanig geconstateerd te hebben. Wel backfire en een beetje inhouden bij 2500 toeren, maar niet zo ernstig als ik heb ondervonden. De man is echter een mooi weer rijder (motor ging altijd op winterstalling).
Als ie koud is loopt ie beroerd en als ie warm is gelopen veel beter (je kunt dus niet meteen aanrijden).
Vreemd is wel dat de klachten 1 en 2 zich op een inconsequente manier voordoen...
En vaak als ik even heb stilgestaan gaat het wel wel weer ietsje beter...


Wat heeft de eigenaar al gedaan ?
- Kleppen gesteld
- tank & carburatuers gereinigd
- nieuwe rubbers van/naar carburatuer en AIS
- nieuwe bougies
- periodiek onderhoud (olie etc)

Mogelijke oorzaken:(logischerwijs)
- bevoren carbs (veel voorkomend bij vochtig weer en "voel-temp" van rondom/beneden het vriespunt)
- Synchronistatie carbs
- vuile carbs
- vuile benzinetank/systeem
- TCI-unit
- AIS-systeem (vacuumregelaar)
- bougies /kabels/etc
- bobines/spoelen...
- reserveschakelaar (Is voor de reservetank.Ik heb ooit ergens eens gelezen dat iemand problemen had met deze schakelaar of het electronische circuit van de reserve).
- ???

Wat denken jullie ? :?
Alle hulp, ervaringen, tips zijn welkom !!! :}



gefeliciteerd net prijsje lijkt mij zo, even wat flauwekul oplossingen: alleen rijden met mooi weer en nooit vrachtwagens inhalen en wat vaker laten staan :+ ik hoop dat je hier wat aan hebt _O- en oja nog een inkoppertje.... Ik weet niet wat voor bobines jij hebt maar spoel jij je bobines? in water of in een chemisch goedje O-)


Vergeef me!














Even de tranen wegvegen en serieus nu, ik geef eerlijk toe dat ik er niet bijster veel verstand van heb maar wil toch wat opmerkingen maken. Wat voor een ontsteking zit erop misschien is het zo dat het tijdstip van ontsteking wordt bijgeregeld door een of ander mechaniekje en dat moet tijdens accelereren het punt van ontsteken bijregelen doet die dat niet dan zal ie bij bepaalde toerentallen gaan inhouden en gaat backfire'en(schrijf je dat zo)? Dit mechaniekje kan om het even aangestuurd worden door een vacuum dit weet ik van mercedes benz maar dat is een auto. Haal eerst maar eens dat emmissie dingetje onder je tank? weg en dop die af zoals al eerder door anderen is opgemerkt wie weet helpt dat alleen al.

wellicht dat het electronisch word geregeld met allerlei kastjes enzo en dan moet je het kunnen doormeten hoe dat weet ik niet.



succes



W.

nogmaals sorry :+
 
Was ik gisteren in Utrecht fijn over de beurs denk je dan, even wat onderdeeltjes scoren, NOU als ik kreidler of zundap had gereden dan was er genoeg of een mooie puch maxi :( en 3keer GVD.

Kom ik bij dat standje aan waar ze die polyesther tanks verkopen vraag ik aan dat mens achter dat tafeltje wie bij hun de e-mails doet, zij roept die persoon erbij komt daar een man op me af en ik leg hem het volgende uit:


Ikke: hallo ik heb u een mailtje gestuurd met een vraag over een tank maar ik heb geen antwoord gehad, het gaat om het mailtje met de foto van een zwarte gs 1000,


Hij: ...............Mein moedur heeft gisteren mooie winterwortels en skeeleren waren wei geweest waren zwemmen sateesaus......................................


Ik: :? ...en herstel me en probeer nogmaals tot hem door te dringen en geef een omschrijving met de info dat dit misschien een oud type tank van hun is.

Hij:................mzzzztrtqwarpyptspolypxftxfytzvsrtJAJAJAJAJAJApffffffrtrtrtrtkweeehhhhhhhhhhh.....

IK: -O- + |( = :( :( :( draai me om en loop weg terwijl ik hem achterlaat met een blik in zijn ogen die heel goed weergeven van wat voor niveau hij is.



terwijl het vorig jaar nogwel leuk was -O-




Gelukkig dat mn broertje meewas voor de gezelligheid fijn poffertjes gegeten *O*
 
gefeliciteerd net prijsje lijkt mij zo, even wat flauwekul oplossingen: alleen rijden met mooi weer en nooit vrachtwagens inhalen en wat vaker laten staan :+ ik hoop dat je hier wat aan hebt _O- en oja nog een inkoppertje.... Ik weet niet wat voor bobines jij hebt maar spoel jij je bobines? in water of in een chemisch goedje O-)
Vergeef me!

Even de tranen wegvegen en serieus nu, ik geef eerlijk toe dat ik er niet bijster veel verstand van heb maar wil toch wat opmerkingen maken. Wat voor een ontsteking zit erop misschien is het zo dat het tijdstip van ontsteking wordt bijgeregeld door een of ander mechaniekje en dat moet tijdens accelereren het punt van ontsteken bijregelen doet die dat niet dan zal ie bij bepaalde toerentallen gaan inhouden en gaat backfire'en(schrijf je dat zo)? Dit mechaniekje kan om het even aangestuurd worden door een vacuum dit weet ik van mercedes benz maar dat is een auto. Haal eerst maar eens dat emmissie dingetje onder je tank? weg en dop die af zoals al eerder door anderen is opgemerkt wie weet helpt dat alleen al.

wellicht dat het electronisch word geregeld met allerlei kastjes enzo en dan moet je het kunnen doormeten hoe dat weet ik niet.
succes
W.
nogmaals sorry :+
8-)
Ok, you're forgiven...
Dank voor je poging mte helpen.
Je heb het vast over het AIS en de TCI-module.
Zover was ik ook, maar de vraag is: waar ligt het nou aan...
Er zijn vast XV-fans's die vaker met dit bijltje hebben gehakt...
 
8-)
Ok, you're forgiven...
Dank voor je poging mte helpen.
Je heb het vast over het AIS en de TCI-module.
Zover was ik ook, maar de vraag is: waar ligt het nou aan...
Er zijn vast XV-fans's die vaker met dit bijltje hebben gehakt...



Kun je je vraag niet stellen op de site van viragoman gewoon even zoeken op viragoman. die kunnen je vast helpen.
 
Het is volgens mij echt een luchtprobleem.
De verhouding benzine/lucht is op dat toerental gewoon niet goed.
Haal het luchtfilter er eens af en probeer het dan nog eens.

Zorg bij het rijden dat je knie het luchtfilter niet afsluit.
(had ik ook namelijk).

Je kunt altijd nog naar een Dyno bank gaan en daar een dyno-set laten installeren.
Heb je meteen meer pk's

groeten,

Viragoman.
 
Het is volgens mij echt een luchtprobleem.
De verhouding benzine/lucht is op dat toerental gewoon niet goed.
Haal het luchtfilter er eens af en probeer het dan nog eens.

Zorg bij het rijden dat je knie het luchtfilter niet afsluit.
(had ik ook namelijk).

Je kunt altijd nog naar een Dyno bank gaan en daar een dyno-set laten installeren.
Heb je meteen meer pk's

groeten,

Viragoman.

Zal eens kijken naar dat luchtfilter, maar afdekken met mijn knie :?
En wat bedoel je met een Dynoset ?
 
F*ck *ff *nd DIE opoe
full

Nog plm 14 dagen dan gaan de spullen van mn broer dr uit *O* dan kan ik gaan nadenken over welk projekt mn voorkeur krijgt. ik keek eens links in mn schuur en daar staat een cb 650z en rechts een gsxr 750 oliekoeler....hmmmm. Een cb met oliebollenblok }) volgens mij word dat wel een gave combinatie.



nog 14 dagen dromen en ergens een digitale camera scoren. :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan