vlakken of weggooien

Vraagje aan Pitbuell aangezien hij wel een beetje ervaring heeft...
Is het een zinvolle modificatie?
 
Vraagje aan Pitbuell aangezien hij wel een beetje ervaring heeft...
Is het een zinvolle modificatie?
laat ik het zo zeggen, ik ben een keer met een set STD shovelkoppen met bathub
verbrandingskamer bezig geweest.
Ik kreeg niet voldoende flow door de poorten en ging de verbrandingskamer
rondom de kleppen wat groter maken hierdoor pakte ik razendsnel flow op
uiteindelijk was 90% van de bathtub weg.

een Knukkel pan of shovel heeft gewoon een te diepe verbandingskamer om
een gustige turbulentie op te wekken.
dubbele bougies werkt wel goed.

als je vermogen zoekt koop een evo of TC of sterker nog een Evo sportster.

Oude blokken zijn vooral shovel en pan zijn mijn eerste liefde maar voor dagelijks gebruik en lange ritten gebruik ik ze niet meer.
maar er loopt niets zo mooi als een 1200.
 
Als je kiest voor de badkuip werkt dit alleen als je ook je inlaat verkleind, dit al bij tientallen blokken gedaan en geloof me ze draaien als een beest.
Hier een foto van een van mijn kop, met een kleinere inlaat , rijd er nu alweer een flinke tijd mee (earley shovel) , en het prettigste is dat als je zo een 100km draait en je gooit het gas open dan schiet hij naar de 150, zonder de verbrandings kamer aan te passen doet een shovel dat echt niet.

Bijlage: DSC01690.jpg
 
Als je kiest voor de badkuip werkt dit alleen als je ook je inlaat verkleind, dit al bij tientallen blokken gedaan en geloof me ze draaien als een beest.
Hier een foto van een van mijn kop, met een kleinere inlaat , rijd er nu alweer een flinke tijd mee (earley shovel) , en het prettigste is dat als je zo een 100km draait en je gooit het gas open dan schiet hij naar de 150, zonder de verbrandings kamer aan te passen doet een shovel dat echt niet.
ik zal zeker niet beweren dat het niet werkt zoals jij claimt simpelweg omdat
ik het niet getest heb.
ik zie op de foto dat de inlaat en uitlaatklep nagenoeg evengroot zijn ???
een ander verhaal is het koeler lopen dat trek ik wel in twijfel
 
het vreemde is wel dat je heel vaak leest dat mensen bathtub verbrandingskamers gebruiken, maar hoe ze dan aan die wijsheid komen weet ik ook niet...
 
Door het verkleinen van de verbrandingskamer verkrijgen we verschillende voordelen.
1: verkorting van de vlamweg
2: verhoging van de compressie verhouding.
3 : door klepdiameter aanpassing betere ademhalingslogistiek (wat er in komt moet er ook weer uit).
4 : door combinatie van punt 1 en 2 wordt de koptemperatuur verlaagt zodat pingelen niet voorkomt.

Met hoeveel graden voorontsteking lopen door jou behandelde koppen ?
Ik las dat je ook de klephoek verandert, waarom is dat ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan