Het Honda NX 250 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vampie

MF veteraan
8 mrt 2004
6.661
4
Philippines
Als een kind zo blij met mijn NX-je.

full



Aangezien er geen topic over is maar een geopend...


Met een vraagje:

Mijn achterschokdemper is erg slap.... staan ze ook bekend om, net als de NX 650.

Ik zou graag willen weten wat de veerweg is achter, ik heb wel al kunnen vinden dat voor 200 mm is.

Aangezien de veren nieuw net zo duur zijn als wat ik voor de hele motor heb betaald :X , wil ik op zoek naar een goede tweedehands.

Maar dan natuurlijk wel met een veerweg die een beetje in de buurt komt.
Ik heb er nu een gezien met een veerweg van 110 mm, maar ik vrees dat dat te weinig is...

Of heeft iemand toevallig nog wat leuks in de aanbieding? O-)
 
Laatst bewerkt:
Die veer is inmiddels al weg....

Niemand anders die er nu nog op rijdt?

Het is nog wel zo'n lekkere "winterfiets" :P
 
hey leuk idee man zo'n topic voor NX'en!

ikzelf heb iets minder geluk gehad met mijn NX250, maar dat is denk ik wel bekend bij velen van jullie, ik heb gelukkig weer een nieuw blok kunnen scoren.
dat ga ik er dit weekend weer inbouwen. en dan eindelijk weer een keer lekker :]
want zo'n NXje rijdt natuurlijk wel superlekker :9~ haha beetjte overdreven misschien, maar ik vermaak me er prima op. ik zal wel een fototje posten als ik hem weer in elkaar heb gesleuteld :Y

nou groeten maar weer

JW
 
Allereerst gefeliciteerd.

Perfect weggedrag en in de bochten toch makkelijk steuntjes aan de grond. Erg leuk voor een klein rijbewijs.

Maar ik denk dat er maar één ding opzit vampie.
Zoeken op motor sloperijen en allemaal afbellen. Heb ik ook moeten doen toen destijds mijn blok in de soep liep en ik kan je zeggen dat was een hoop bellen.
Onderdelen voor NX250 zijn 2de hand vrij schaars.

Van mijn NX was de veer ook bagger, gewoon eruit gehaald, alles opgemeten en naar lemmens gegaan. Daar weer wat veren opgemeten en we kwamen op een iets langere die te bevestigen was met onder en boven kleine afstandsringen. Kosten €75 voor een nieuwe veer. En hij reed nog lekkerder ook.

Succes met zoeken.
 
hey leuk idee man zo'n topic voor NX'en!

ikzelf heb iets minder geluk gehad met mijn NX250, maar dat is denk ik wel bekend bij velen van jullie, ik heb gelukkig weer een nieuw blok kunnen scoren.
dat ga ik er dit weekend weer inbouwen. en dan eindelijk weer een keer lekker :]
want zo'n NXje rijdt natuurlijk wel superlekker :9~ haha beetjte overdreven misschien, maar ik vermaak me er prima op. ik zal wel een fototje posten als ik hem weer in elkaar heb gesleuteld :Y

nou groeten maar weer

JW
Mooi man!

Ik had er idd over gelezen, goed dat je een ander blok op de kop hebt kunnen tikken.. *O*

Ik vind het echt lachen zo'n motortje, je komt wat meer tot rust omdat superhard rijden toch niet gaat...maar je bent veeeel sneller dan de koekblikken. ;)

@dura:

Ik ga mijn veer er ook maar ff onder vandaan halen. Weet jij nog waar die veer van was die je eronder had gezet?
Ik weet dat andere veren een enorme verbetering is, 'k heb in mijn SV andere voorvorkveren geplaatst, een wereld van verschil!!

Op marktplaats staat ook een complete schokdemper van een WR425 :} , beetje duur alleen..
 
Laatst bewerkt:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8015352815 (Deze ga ik waaschijnlijk ook aanschaffen)


progressieve voorvorkveren voor 79 euro....
 
@dura:

Ik ga mijn veer er ook maar ff onder vandaan halen. Weet jij nog waar die veer van was die je eronder had gezet?
Ik weet dat andere veren een enorme verbetering is, 'k heb in mijn SV andere voorvorkveren geplaatst, een wereld van verschil!!

Op marktplaats staat ook een complete schokdemper van een WR425 :} , beetje duur alleen..

Ben ik er vergeten bij te zetten, maar nee ik weet niet meer van welke motor hij was. Hij reed ook lekkerder met die veer omdat ik vrij lang ben en die motor normaal vrij laag maar hierdoor een stuk hoger werd en met zelfgemaakte afstandsbussen in de voorvering zo'n 15cm hoger op z'n poten stond.

Overigens over dat blok zoeken heb ik 3 maanden gedaan! Toen ik hem had moest ik er 3 uur voor rijden (enkele reis) 300 euro voor betalen en achteraf bleek de zuiger versleten wat totaal nog 3 weken extra koste en nog eens 300 euro meer.

Maar goed, hij reed daarna ook echt wel super. Was mijn eerste motor ivm een klein rijbewijs, heb er veel mee kunnen spelen, veel van kunnen leren en zeker in de stad toch lekker mee kunnen scheuren. En als het een goede is, is hij ook bijna niet kapot te krijgen.
 
Als eerste motor heb ik precies zo'n NX gehad. Echt perfect om op te leren rijden en lol te trappen. Daarnaast nog eens oerbetrouwbaar. Hoewel een NX 250 door sommigen als brommer wordt aangezien, is de fun-factor veel groter dan op veel "echte motoren". Leuk dat er hier een speciaal topic aan de NX 250 gewijd wordt. Vroeger was er wel "Wimpies NX 250 site" die helaas uit de lucht is. Een schat aan informatie was daar te vinden.

00000313oa.jpg
 
hee, grappig...

lijkt wel dezelfde, alleen heb ik nog een stickertje op het voorspatbord van de dealer waar hij ooit nieuw gekocht is, maar is het dus niet. :)

idd, die site wordt vaak naar verwezen, zowel op MF als op Google, maar doet het helaas niet meer

De mijne werd laats ook brommer genoemd, en dat vind ik juist wel geinig :Y

ik heb er veel lol mee!

Met mijn SV trouwens ook hoor :P
 
Klopt,
Ik was een van de vaste bezoekers van wimpies NX pagina..
Jammer dat die al een jaar of wat uit de lucht is, er stonden leuke dingen op.

Hebben jullie nog anderre pagina's met algemene NX info kunnen vinden?
Ik zelf ben lang opzoek geweest naar een paar extra PK's, maar daar is standaard niet effe een kit voor te krijgen..
Zelfs bij off the road tuners kan ik niets vinden..
Snelle nokkenassen anderre zuigers of ontsteking...Niets, helemaal niemand kan er een al eerder beproefd/en bewezen iets leverren.
Ja okee ze willen wel iets bij elkaar experimenteren, maar beloven niets..

Verder wel een helemaal okee fiets..
Heb er veel plezier mee, een trouwe gooi en smijt brommert die het niet zo nouw neemt en nog zuinig is ook...
 
hey hallo!

nou eindelijk is het weer zover de motor loopt weer *O* welliswaar met een nieuw hart, maar hij doet het weer en loopt als een zonnetje, kheb meteen maar nieuwe olie er in gegooid + filtertje, dan is dat in ieder geval goed voor elkaar.
ik vond het wel mooi want het blokje dat ik heb gekocht had al superlang stilgestaan, en liep vrijwel direct na het starten. ik moest hem wel ff aan de accu van de auto starten, want de motoraccu was een beetje uitgedoofd. maar hij loopt dus weer en daar ben ik superblij om *D . het heeft veel tijd en energie gekost maar nou heb ik toch wel eer van me werk :Y

nou ik zal binnenkort ff een fototje plaatsen is wel leuk :)

groeten JW
 
Mooi man!

Ik hoop dat je met dit blok wat langer plezier beleefd als met je vorige.... ;)

Ik heb bij de mijne ook laatst het filter(tje) en de olie vervangen. (volsynthetisch)
Gewoon voor de zekerheid, en dan kan ik ook meteen het evt olieverbruik in de gaten houden....

Wat ik wel een beetje mis op deze motor trouwens is een oliedruklampje...gewoon om te checken of alles OK is.
 
Waarom heb je er eigenlijk volsynthetische olie in gedaan???
toen ik naar van Dijk motorcycles ging voor olie zei hij dat ik er absoluut geen volsyntheet in moest doen. maar semi-syntheet. het had volgens mij te maken met de leeftijd van het blok ( dat zei hij) in een oud blok mocht je geen volsyntheet gooien. de reden waarom weet ik niet.
misschien iemand die dat wel weet???


groeten JW :W
 
Waarom heb je er eigenlijk volsynthetische olie in gedaan???
toen ik naar van Dijk motorcycles ging voor olie zei hij dat ik er absoluut geen volsyntheet in moest doen. maar semi-syntheet. het had volgens mij te maken met de leeftijd van het blok ( dat zei hij) in een oud blok mocht je geen volsyntheet gooien. de reden waarom weet ik niet.
misschien iemand die dat wel weet???


groeten JW :W

Ik denk dat dit standaard gedaan wordt om te vermijden dat je blokje in de loop van de tijd verschillende olieën krijgt, bvb. je koppeling kan synthetische olie absorberen en als er dan terug semi-synthetische olie op gaat kan je koppeling slippen. Semi-synthetische volstaat gewoon.
 
Waarom heb je er eigenlijk volsynthetische olie in gedaan???
toen ik naar van Dijk motorcycles ging voor olie zei hij dat ik er absoluut geen volsyntheet in moest doen. maar semi-syntheet. het had volgens mij te maken met de leeftijd van het blok ( dat zei hij) in een oud blok mocht je geen volsyntheet gooien. de reden waarom weet ik niet.
misschien iemand die dat wel weet???


groeten JW :W
Hij vroeg wat voor olie erin moest, toen zei ik: De beste... dat bleek volsyntheet te zijn...

In denk niet dat het heel erg veel uitmaakt trouwens..

Morgen even een nieuwe RVS voorpijp maken, en als ik tijd over heb een carbon einddempertje van een Duc 600 erop fabrieken...
8-)

De voorpijp is doorgeroest ter hoogte van de flens bij de cilinder, had ik al een beetje opgelapt.
Tijd voor een definitieve oplossing...en een lekker geluidje. :P
 
hey dat klinkt wel goed zeg zo'n rvs uitlaatbocht.

bij mij begint dat nu ook door te roesten. dus als je er toch al een gaat maken voor je NX mag je er voor mij ook wel een maken :Y (als je zin en tijd hebt)
voor een mooi prijsje natuurlijk *O*

hoe ga je die uitlaatbocht trouwens maken? pijpenbuigmachine of stukjes pijp aan elkaar lassen? ben wel benieuwd (ook naar het eindresultaat)

groeten JW :W
 
Nou ik heb vandaag weer me eerste Kilometers gemaakt met het ''nieuwe'' blok *O*
en het ging echt super!!! Hij reed hartstikke soepel en maakte geen rare bijgeluiden *D Ik ben echt superblij :Y is al het werk toch niet voor niets geweest. dit wou ik ff met jullie delen, eindelijk weer :]

de mazzel JW
 
hey dat klinkt wel goed zeg zo'n rvs uitlaatbocht.

bij mij begint dat nu ook door te roesten. dus als je er toch al een gaat maken voor je NX mag je er voor mij ook wel een maken :Y (als je zin en tijd hebt)
voor een mooi prijsje natuurlijk *O*

hoe ga je die uitlaatbocht trouwens maken? pijpenbuigmachine of stukjes pijp aan elkaar lassen? ben wel benieuwd (ook naar het eindresultaat)

groeten JW :W
Ik werk dagelijks met RVS als lasser/bankwerker... dus ik wel eens vaker uit het vaatje getapt.. ;)
Het is alleen geen doen om die dingen in serie te maken voor mij, ik had ook al een "bestelling" van iemand anders...sorry.

Ik heb de pijp gemaakt met lasbochten, omdat we geen buigmachine op het werk hebben.Mede daardoor is seriewerk wat moeilijker.

Lekker geluidje heeft hij nu :} ik heb de DB-killer er wel in zitten anders is het gewoon te hard.

ik zal hier morgen ff wat foto's plaatsen het is nu te donker om mooie foto's te maken..
 
Mooi dat hij weer rijdt..

Bij mij was dat ook, hij had ruim een half jaar niet gelopen en de carburateur was droog, maar even doorstarten en hij deed het gelijk.

Waar heb je dat blok nou eigenlijk vandaan?

En effe over die olie.... Toen bestond er alleen minerale olie..
Oftewel half syntheet is al heel wat beter als waar de ontwerpers hem half jaren 80 voor ontworpen hebben, en volsytheet is dan helemaal sonde van je geld.
Dan zou ik eerder mijn half syntheet wat sneller verversen als er volle in gooien.
 
full


Een hitteschildje moet ik nog even in elkaar fabrieken... ik ben bang dat ik er aan vast smelt met mijn textielen broek als ik niet oplet... :X

vond het wel best gisteren, wel nog even snel de lassen weggeslepen voor het porum.

Het geluid is in ieder geval :9~ , zonder Db killer zelfs asociaal hard.

(harder als mijn SV....)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan