quote:
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 23:30 schreef stekman het volgende:
[...]
Nee, hoor. Ik lees hier nu drie jaar mee en reageer ook zeer regelmatig. Als ik zo de reacties lees over hoe koekblikkers nooit kijken. Elk ongeluk de schuld is van koekblikkers. Elk niet voorspelbaar gedrag in het verkeer altijd de schuld is van een ander. Als de motorrijder onverwacht uitwijkt dan moet de rest daar maar rekening mee houden. Als ieder ander onverwachts uitwijkt dan is diegene een lul/klootzak/oud lijk en nu komt het, mongool (is geestelijk gehandicapt).
Ik rijd motor, pas me aan aan het verkeer, houd rekening met fouten en hoop dat anderen rekening houden met mijn fouten en regelmatig buiten de wet tredende snelheden.
Het lichamelijk gehandicapt noem ik mensen die niet tegen een druppel ruitesproeier vloeistof kunnen en zich op die manier uit gaan laten over anderen zoals hierboven omschreven. Elk normaal mens kan een druppel nat hebben dus degene die dat niet kunnen noem ik lichamelijk niet in orde.
Snappie het nu wel ?
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 23:53 schreef teddy ruxspin het volgende:
[...]
Ik begrijp je punt, laten we het daarop houden.
![]()
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 23:53 schreef stekman het volgende:
[...]
Daarnaast is het natuurlijk niet altijd zo dat je met je motorrijbewijs kiest voor gevaar en risico.
quote:Op zondag 12 maart 2006 00:02 schreef VaraVriend het volgende:
[...]
Met alleen je motorrijbewijs inderdaad niet. Maar ik hoop, dat iedereen toch beseft, dat het rijden van een motorfiets (veel) meer gevaar en risico oplevert dan het rijden in een koekblik![]()
Juist als je dit niet doet, kan dit minder prettige gevolgen hebben.![]()
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 23:23 schreef ThunderSTreak het volgende:
[...]
En een boting met een voorwerp is...............een vertraging!!!!Je hebt te weinig literatuur gelezen waarin het effect van botsproeven beschreven is. Als je even de moeite neemt om de bron van het plaatje te achterhalen zal je zien dat het geen onzin is. Een personenauto die bovenop het lichaam van een mens stuitert (klemzitten tussen bodemplaat en wegdek)levert best wat G-krachten op het lichaam.
quote:
(op wijsneuzerige toon geopteerde)
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:21 schreef Martian Maniac het volgende:
Die intenties zijn pas enkele post terug duidelijk geworden. TS ziet het als zijn taak om ons (motorrijders) te vertellen dat we voorzichtig moeten doen.
Daar zit ik niet op te wachten. TS stelt terecht dat hij dit mag doen, vraag me alleen af of dit de juiste plek is.
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:27 schreef Flourik het volgende:
[...]
Lees net in je profiel wat je beroep is. Vind ik allereerst geen onderwijsinstelling, maar een slechte leerschoolDaarnaast verklaart dit je zogeheten 'heldere' kijk op zaken
![]()
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:55 schreef hicham het volgende:
je moet even gaan kijken op www.ogrish.com en dan typ je in het zoekveld 'car crash' in dan zie hoe je er kan komen te zien als autorijder succes!!!!!!
Your messiah was never mine...
quote:Op zondag 12 maart 2006 11:11 schreef baka het volgende:
imho is het toch echt de schuld van de motorrijder, hij weet de risicio's die hij neemt (wij allmeaal mag ik hopen) des te sportiever je rijd, des te groter de kans dat je er op een dag afvalt.
de witte auto had er weinig aan kunnen doen, zelfs als ie al vol op de rem had gestaan. die bestuurder zal slecht slapen de komende tijd![]()
Your messiah was never mine...
quote:Op zondag 12 maart 2006 12:13 schreef mogas het volgende:
...
Als je het veilig wil doen dan is dit een alternatief
BMW K1200RS 2001
quote:Op zondag 12 maart 2006 12:50 schreef Zooropa het volgende:
ik heb niet de hele topic gelezen, maar ik erger me aan mensen die denken dat de persoon in de golf zat te pitten ofzo, of totaal niet zou hebben opgelet ofzo:
mijn indruk van die filmpje is, 2 voertuigen rijden 120, netjes, niets aan het hand, er rijdt een motorrijder op de klaverblad, lekker knietjes aan de asfalt, niets mis mee.
nou rijdt die motorrijder zichzelf onderuit en schiet voor de auto, dit alles gebeurt in een fractie van seconden, en als ik me in die bestuurder zou indenken, zou ik me een tyfus geschrokken zijn en even niet weten wat ik moet doen, ik denk dat die bestuurder niet heeft kunnen reageren op die motorrijder.
ik denk dat het moment dat de bestuurder nog netjes 120 rijdt en dan de motorrijder ziet, en even later onder zijn auto schiet, nog geen seconde is, en in de boeken staat duidelijk dat de reactietijd 1 seconde bedraagt, en dan moet je nog remmen. ik denk dus dat de bestuurder pas heeft kunnen remmen toen de motorrijder al onder zijn auto vandaan was.....
mijn indruk is, dat de bestuurder van die witte golf totaal niets te verwijten valt, en dat alle schuld bij de motorrijder ligt.
dit is een bijzonder erngstig ongeluk. echter, ik weet het nasleep van die ongeval niet, dus ik laat het hierbij.
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:29 schreef hicham het volgende:
Grappig dat ThunderSTreak al die conclusies kan trekken uit een filmpje met zo een lage kwaliteit. Ook grappig dat dit filmpje eerder in een ander topic te zien was waarbij iemand het fragment op TV heeft gezien met commentaar. Motorrijder kwam er redelijk goed vanaf dus gaat ff ergens anders uit je nek lullen aub![]()
quote:Op zondag 12 maart 2006 08:35 schreef Ferrekau het volgende:
[...]
kan je je iets meer onderbouwen?
ben wel benieuw waar jij je mening op berust nl.![]()
BMW K1200RS 2001
quote:Op zondag 12 maart 2006 14:28 schreef Thijsiepee het volgende:
hier nog een leuk filmpje wat betreft klaverblad racen
media.putfile.com/KlaverenLoQ
quote:
quote:Op zondag 12 maart 2006 14:23 schreef Flourik het volgende:
[...]
Wil ik best doen. In dit topic wil TS alleen maar even meneer de onderwijzer spelen, waarbij hij wil aangeven of iets goed is of fout. In my opinion gaat deze redenering ook vaak op in het leger, het is ja of nee en er is geen gulden middenweg waarin plaats is voor emoties, gedragsintenties, etc, terwijl het juist zo belangrijk is om vanuit verschillende invalshoeken te kijken naar een dergelijke situatie.
Zoals ik eerder aangaf is het ook niet de bedoeling van iemand die te hard rijdt om doden te veroorzaken, maar dat is helaas toch soms ook het geval![]()
Samenvattend: ik vind dat er in het leger en ook door TS in dit topic veel te bekrompen geredeneerd wordt! Door deze manier van redeneren ontstaat er alleen maar een welles/nietes verhaal en die periode zijn we toch wel een beetje ontgroeit of niet![]()

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3