passagierscursus ?

ratelketting

Die hard MF'er
9 mrt 2003
355
0
Enschede
start vandaag net mijn motor terwijl een collega vraagt of ie een stukkie achterop mag, ik zeg goed hij spring achterop waardoor de motor bijna omvalt. Maar goed ik zit erop waarna ik wil wegrijden blijk ie z'n voetn op de grond te hebben, zucht. Dus zeg ik tegen hem dat ie z'n voetn op de voetsteunen moet plaatsen, zegt ie dat ie dat heeft gedaan.
Wil ik dus eindelijk wegrijden, voel ik een paar sloffen onder mijn voetn, blijk ie mijn voetsteunen te gebruiken. Na lang zoeken kan hij eindelijk zijn eigen steuntjes vinden.
Dus rijden we weg, geef iets gas waardoor hij zo hard aan mijn jas trekt waardoor ie zowat scheurt, bij het nemen van een bochtje gooit hij ook z'n voet eruit.
Wonder boven wonder zijn we niet gevallen.
Moraal van het verhaal: geef je passagier eerst een half uur uitlge over wat mag en wat niet mag !
 
Ik neem gewoon slimme passagiers mee die geen uitleg nodig hebben |(
 
je hebt ze er tussen
punch.gif
 
Mijn vriendin meteen verteld toen ze de eerste keer mee ging:

1. Als ik een bocht naar links neem, kijk je bewust over mijn linkerschouder. En bij rechts natuurlijk over mijn rechterschouder.
Zo niet, rechtsomkeert, afstappen, ik rij alleen verder...

2. Je handen met de vingers in elkaar op de tank, en als ik rem, dan zet jij je af op de tank, zodanig dat ik geen noemenswaardige last van je heb.
Zo niet, rechtsomkeert, afstappen, ik rij alleen verder...

3. Bij hard accelereren, gaat de power via je benen naar de voetsteunen, en niet naar mij.
Zo niet, rechtsomkeert, afstappen ik rij alleen verder...

4. Vooral geen angst hebben, en volledig vertrouwen gewenst. Ja, het kán als we zo plat gaan. Gewoon mee blijven leunen.
Zo niet, rechtsomkeert, afstappen ik rij alleen verder...

Resultaat van bovenstaande 4 punten? Een geweldige vriendin als duo!
Zo goed dat ik haar bij wijze van niet voel. Super!
Gaat natuurlijk niets boven alleen rijden :P
 
hmwah ik vind het altijd wel wat hebben als ze je lekker vast pakken zo :9 jumm...

maar zit wat in :)

Heb ooit eens met iemand achterop gezeten die d8 dat IK verkeerd reed.. bocht naar links, hij naar rechts hangen hoor.. christus bijna een fucking sloot in gereden!!!! (scheelde echt maar een haartje!) ben afgestapt heb hem helemaal uitgescholden, en bijna weggereden zonder hem...

btw, lag helemaal dubbel toen ik dat las over die voetsteuntejs :D jezus wat een knurft 8-)
 
Omg hij SPRONG achterop?!

De rest kan ik me nog enigszins iets bij voorstellen als je nog nooit op een motor hebt gezeten.

Ik was trouwens helemaal niet meer gaan rijden nadat hij was gesprongen...
 
Mijn vriendin meteen verteld toen ze de eerste keer mee ging:

1. Als ik een bocht naar links neem, kijk je bewust over mijn linkerschouder. En bij rechts natuurlijk over mijn rechterschouder.
Zo niet, rechtsomkeert, afstappen, ik rij alleen verder...

2. Je handen met de vingers in elkaar op de tank, en als ik rem, dan zet jij je af op de tank, zodanig dat ik geen noemenswaardige last van je heb.
Zo niet, rechtsomkeert, afstappen, ik rij alleen verder...

3. Bij hard accelereren, gaat de power via je benen naar de voetsteunen, en niet naar mij.
Zo niet, rechtsomkeert, afstappen ik rij alleen verder...

4. Vooral geen angst hebben, en volledig vertrouwen gewenst. Ja, het kán als we zo plat gaan. Gewoon mee blijven leunen.
Zo niet, rechtsomkeert, afstappen ik rij alleen verder...

Resultaat van bovenstaande 4 punten? Een geweldige vriendin als duo!
Zo goed dat ik haar bij wijze van niet voel. Super!
Gaat natuurlijk niets boven alleen rijden :P


Als je dat tegen mijn vriendin had gezegd had je mooi rechtomkeer kunnen maken, afstappen en voortaan had je lekker zelf kunnen gaan rijden, en je vreten koken, was doen, strijken enz enz enz.

Ik heb niks verteld, en ze snapte het gewoon.
 
Als je dat tegen mijn vriendin had gezegd had je mooi rechtomkeer kunnen maken, afstappen en voortaan had je lekker zelf kunnen gaan rijden, en je vreten koken, was doen, strijken enz enz enz.

Ik heb niks verteld, en ze snapte het gewoon.
Gizzmo, ze had niks nakkes nada motor ervaring. Leek me wijs om haar meteen juist op te voeden. Ze weet nu hoe het werkt, en nu hoef ik haar dus ook niks meer te zeggen. Uiteraard snap je dat dat wel wat harder over komt zo textueel.
En daarbij rijdt jouw meissie zelf zag ik in een ander topic :)
 
Als je dat tegen mijn vriendin had gezegd had je mooi rechtomkeer kunnen maken, afstappen en voortaan had je lekker zelf kunnen gaan rijden, en je vreten koken, was doen, strijken enz enz enz.

Ik heb niks verteld, en ze snapte het gewoon.

rotflmao, ik had het niet beter kunnen verwoorden.
 
Gizzmo, ze had niks nakkes nada motor ervaring. Leek me wijs om haar meteen juist op te voeden. Ze weet nu hoe het werkt, en nu hoef ik haar dus ook niks meer te zeggen. Uiteraard snap je dat dat wel wat harder over komt zo textueel.
En daarbij rijdt jouw meissie zelf zag ik in een ander topic :)

Ik reageerde idd alleen op de wanneer woorop het geschreven was, volgens mijn vriendin was het zelfs nog anders gegaan, namelijk; stoppen, afstappen, en JIJ had naar huis kunnen lopen. ;)
 
Ik reageerde idd alleen op de wanneer woorop het geschreven was, volgens mijn vriendin was het zelfs nog anders gegaan, namelijk; stoppen, afstappen, en JIJ had naar huis kunnen lopen. ;)
Haha, ja, had ik wel een beetje express gedaan moet ik zeggen :P
 
start vandaag net mijn motor terwijl een collega vraagt of ie een stukkie achterop mag, ik zeg goed hij spring achterop waardoor de motor bijna omvalt. Maar goed ik zit erop waarna ik wil wegrijden blijk ie z'n voetn op de grond te hebben, zucht. Dus zeg ik tegen hem dat ie z'n voetn op de voetsteunen moet plaatsen, zegt ie dat ie dat heeft gedaan.
Wil ik dus eindelijk wegrijden, voel ik een paar sloffen onder mijn voetn, blijk ie mijn voetsteunen te gebruiken. Na lang zoeken kan hij eindelijk zijn eigen steuntjes vinden.
Dus rijden we weg, geef iets gas waardoor hij zo hard aan mijn jas trekt waardoor ie zowat scheurt, bij het nemen van een bochtje gooit hij ook z'n voet eruit.
Wonder boven wonder zijn we niet gevallen.
Moraal van het verhaal: geef je passagier eerst een half uur uitlge over wat mag en wat niet mag !


Hellup !!! Bestaat dit echt ???
Misschien is het daarom dat ik van nu af aan al gezegd heb dat ik nooit een passagier meeneem. Ik achterop bij mijn man op zijn Thunderace : met VEEL plezier en hoe langer hoe liever (I love it, yeah :9~ ). Iemand achterop bij mij : NEVER.
 
Omdat ik zelf nog niet zo veel motor ervaring heb, neem ik nog ff geen passagiers mee.

Wat me wel verbaasde, achteraf, is dat er tijdens de rijlessen totáál geen aandacht aan het rijden met passagier besteed wordt.

:?

Greetz, D.
 
Omdat ik zelf nog niet zo veel motor ervaring heb, neem ik nog ff geen passagiers mee.

Wat me wel verbaasde, achteraf, is dat er tijdens de rijlessen totáál geen aandacht aan het rijden met passagier besteed wordt.

:?

Greetz, D.
Ik heb tijdens mijn lessen 1x mijn instructeur achterop gehad, zolang de passagier maar goed meebeweegt merk je er weinig van.

Maar ik wil zelf ook nog wat meer ervaring op doen voordat ik mensen meeneem.
 
Doe zoals ik haal er 1 voetsteuntje vanaf. Sorry, je mag wel mee voor een rit maar het zal niet gaan want me steuntje is kapot.
 
Ik heb al heel wat mensen achterop gehad. Ik geef standaard altijd korte instrukties. Nooit problemen mee gehad. Een cursus lijkt me daarom enigszins overbodig. Wel heb ik het eens meegemaakt, dat een vriend van mij mij ooit eens bij de ellebogen vastpakte toen ik wegreed :]
 
1e keer dat ik een motor had gehuurd meteen m'n vriendin mee achterop genomen...

Heb haar meteen verteld dat ze gewoon met haar lichaam tegen het mijn aangedrukt moest blijven zitten en bewegingen die ik maakte moest volgen, en vooral er niet tegenin gaan zitten leunen, hoe eng het ook lijkt.

Ging heel erg goed... geen problemen gehad... buiten het feit dat we 's avonds laat midden in Delft zonder benzine stonden (motor had geen benzine meter of lampje en ik was vergeten te vragen hoeveel de motor liep op een volle tank |( )
 
Heb vanmiddag voor t eerst een stukje gereden met iemand achterop. En wat is dat een verschil met alleen rijden; ik snap niet dat je dit niet tijdens lessen oefent, want het is heel anders rijden..

Ook wel grappig om mee te maken als je 'rustig' optrekt vanwege de medepassagier, dat je hem/haar op en neer voelt wippen.. en dan had ik nog wel een ervaren rijder achterop zitten })
 
En toen heb je hem op reserve gezet en verder gereden :? :X

:+

Lullig... maar zat geen benzinekraantje (dus reserve) op die motor... kon gelukkig met veel horten, stoten en afslaan nog een benzine pomp bereiken en heb hem toen maar weer vol gegooid...

Heb toen ook maar besloten wanneer ik weer een motor ging huren om te zorgen dat er een benzinemeter (lampje) op zat!!
 
3. Bij hard accelereren, gaat de power via je benen naar de voetsteunen, en niet naar mij.
Zo niet, rechtsomkeert, afstappen ik rij alleen verder...

Afgezien van puntje 3, een helder verhaal. Scheelt een hoop geneuzel vooraf.
Die 'power' naar de voetsteunen... da's me niet geheel duidelijk.
 
Let ook op dat mensen niet met hun schoenen met rubberen zolen op de uitlaat zitten. Die plekken zijn kl*te te verwijderen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan