Reis Ardèche Frankrijk

greetje

Rookie
28 mrt 2006
4
0
St Pieters Leeuw
Hoi, is er iemand ooit op reis geweest naar de Ardèche met de moto ???? Zo ja, hebben jullie tips aangaande 'n motorvriendelijk hotelletje ??
Alvast bedankt ! Greetzzzz
 
Zou in juli/augustus vertrekken. Dank voor de tip van de campings maar zou liever 'n hotelletje vinden waar veel motards komen. Greetzzzzz
 
Zou in juli/augustus vertrekken. Dank voor de tip van de campings maar zou liever 'n hotelletje vinden waar veel motards komen. Greetzzzzz


Lijken me niet echt leuke periodes om daar te rijden. Het in namelijk een van de meest toeristische gebieden in frankrijk.

Genoeg campings dus, maar dikke kans dat ze complet (vol zijn) in die tijd.
 
campings zitten idd enorm snel vol in de ardeche, waarschijnlijk is het nu al zeuren om een plekje te reserveren. Erg lekker door raggen kan je ook niet langs die rivier omdat het er idd stikt van de toeristen busjes |( . Verder wel mooie omgeving. Ik zou zelf als ik jou was de provence opzoeken, dan heb je wat uitwijk / tour mogelijkheden rond de middelandse zee, stuk rustiger, en de weide omgeving is wat mooier. Voor mijn gevoel was de ardeche echt een klein mooi gebied, en bij de provence stukken groter. Kan ook zijn omdat ik bij de ardeche meer aan het strand heb gelegen dan in de provence -O- (rivier strand voor de wijsneuzen :+ )

anyway, succes een camping te vinden, ik zou maar opschieten als ik jou was :W

edit: hotel dus, zal wel same story zijn
 
Soory hoor mensen maar er wordt gevraagt om een HOTELLETJE!!!!!

Greetje heeft (net als ik) geen zin om op een schijt camping te staan!!!

btw , SCHITTERENDE wegen daar!!! :] :] :] :]
 
Wat vind je van een klassieke woonwagen. Zit ong 60 km boven het toeristische gedeelte van de Ardeche (Vallon Pont d'Arc). Je kunt zo richting centraal massief of richting Drome toeren.

www.roulottes.nl/

Ken de eigenaar. Is geschikte vent.
 
ja greetje, juli/augustus zijn inderdaad slechte maanden voor de ardeche, tenzij je natuurlijk van drukte houdt. Hotel ga je niet vinden en reserveren is nu waarschijnlijk al te laat. Ook de D290 die langs de corniche v/d ardeche loopt is overvol met bussen en caravans/motorhomes, niet meer plezant om motor te rijden. Kies andere maand of ga naar ander gedeelte van het centraal massief, iedereen wil naar de ardeche terwijl het centraal massief bijna 1/4 van frankrijk is en op de meeste plaatsen verlaten en zalig mooi.
Bekijk voor tips over mooie plekjes in frankrijk de foto's op onze website eens !!!
voor verdere vragen mag je ook mailen.
 
Beste mensen, hartelijk bedankt voor de vele tips .
'k Heb ondertussen via via 'n hotelletje midden in de Ardèche aanbevolen gekregen. Wordt uitgebaat door 'n Vlaming die zelf motard is en waar dus alleen motorliefhebbers komen. Blijkbaar 'n échte aanrader.... bij deze de website mochten er ooit nog mensen zijn die in die buurt iets zoeken www.tournsol.fr
Greetzzzzzz
 
Als je daar nu nog wil reserveren voor juli ben je toch een paar maanden te laat want het zal al vol zitten voor juli en augustus.
Als je bij tour 'n sol wil boeken moet je dit zeker in januari en ten laatste februari doen.
 
Waarom moet 'm 'n klassieker zijn ?????? 'k rijd met 'n bmw R850R....

})

Zover het de techniek betreft moet ie dan wel voldoen, lijkt me.


Maar wat den Ardeche betreft: imo een echte aanrader, fantastisch gebied dat zich uitstekend leent voor trips met den motor.
Wij overnachten daar ooit op een camping, geen hotel dus weliswaar, waarbij ze een visvijver hadden. Voor één euro huurde je er een hengel, visde er een forel uit, en kon hem vervolgens op een oude autovelg met wat gesprokkeld hout braden in de open lucht. Wereldcamping dus, met veel motorrijders. Nu weet ik alleen niet meer waar dat nu exact was; dus veel heb je niet aan deze informatie; het geeft je enkel een beperkte indruk van mijn ervaringen met de Ardeche.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan