Zitprobleem passagier Intruder 1400

Slak

MF'er
11 sep 2004
119
0
Zwolle
Hoi,

De vakanties komen er weer aan en het jeukt en kriebelt als een gek om weer de tent, potten en pannen op de motor te knopen en lekker een week naar de Ardennen te gaan :]
Geen probleem... Op zich. Ware het niet dat mijn passagiere het niet meer ziet zitten om 300+ km achterop te gaan zitten.
Was ist los? Voordat ik mijn huidige motor had (Trudy 1400 uit 1987) heb ik een aantal jaren met veel plezier rondgereden op een Kawa LTD454. Ook mee op vakantie geweest en dit alles tot groot genoegen van de passagiere.
Op Trudy gaat het allemaal alleen niet zo heel lekker, na een rit naar de Ardennen 2 jaar geleden heeft mijn vrouw maanden bij de fysio gelopen :(
Punt is: we willen allebei graag op deze motor weer weg, maar de zit achterop is zo beroerd dat mijn vrouw het na een uur al niet meer uithoudt. Even een dagje toeren zit er dus ook niet in... Het punt is dat ze op een gegeven moment gewoon niet meer kan zitten van de pijn in onderrug/kont (bibs/achterwerk zo u wilt)
Ik heb werkelijk waar al van alles geprobeerd om de zit goed te krijgen, maar zonder resultaat... Extra kussen in de rug, onder de kont, stepverlagers, niergordel, noem de hele rataplan maar op.

Er zijn 3 opties, 1: Andere motor (NEE) 2: Vrouw haalt rijbewijs (ieder op een andere motor? nee...) 3: Iets aanpassen in de zit (JA... maar wat?!?)

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? Ben bij diverse motorzaken geweest en niemand weet hoe je het op kunt lossen behalve een andere motor (sja... omzet he).

Heel erg bedankt voor welk idee dan ook :] :] :]
 
Ben bang dat je het antwoord op deze vraag al kent....

mischien een maatzadel ? zo'n ding van Corbin ofzo bedoel ik dan
 
Zoiets dus...

full


was een paar jaar geleden bij gebrek aan een verhuisbus...
 
is het probleem alleen het zadel of ook de hele zithouding ?

Het probleem lijkt hem vooral in de zithouding te liggen... Zadeltje is we knetterhard en niet al te groot, maar dat zou met het "kussen-erop-bedenksel" afgelopen moeten zijn. Het lijkt erop dat je er zelfs met de voetsteunverlengers (10 cm lager) in een soort van buikschuiver-positie opzit, met andere woorden: bovenlichaam rechtop en benen/bekken "geknakt"zeg maar. Volgens mij kan de lengte van 1.65 niet het probleem zijn?

Bankstel is een optie :+
 
Het probleem lijkt hem vooral in de zithouding te liggen... Zadeltje is we knetterhard en niet al te groot, maar dat zou met het "kussen-erop-bedenksel" afgelopen moeten zijn. Het lijkt erop dat je er zelfs met de voetsteunverlengers (10 cm lager) in een soort van buikschuiver-positie opzit, met andere woorden: bovenlichaam rechtop en benen/bekken "geknakt"zeg maar. Volgens mij kan de lengte van 1.65 niet het probleem zijn?

Bankstel is een optie :+

Dus eigenlijk moeten de voetsteunen van de passagier wat meer naar voren staan ?
 
Er zijn 3 opties, 1: Andere motor (NEE) 2: Vrouw haalt rijbewijs (ieder op een andere motor? nee...) 3: Iets aanpassen in de zit (JA... maar wat?!?)

Heel erg bedankt voor welk idee dan ook :] :] :]
Je vergeet een optie: andere vrouw :+ .

Graag gedaan ;) .
 
euh zijspan.....kun je ook nog fatsoenlijk tent en andere zooi meeslepen.

edtit ik heb het dus niet over een andere motor kopen,maar over het aanbouwen aan je intrutter 8-)
 
ik heb een solozit op mijn intruder dus vrouw gaat maar met de auto O-) .
Neh, grapje.
Misschien moet je de buddy van die kawa zien te scoren en het daar eens mee proberen.
Een langere sissybar wil ook wel eens helpen omdat je daar lekker tegenaan kan leunen.
Moet trouwens wel zeggen dat de duozitjes van een trudy wel erg smal zijn.

grtz Cooperboy
 
Je moet eens overwegen om de voetsteuntjes van de duo aan je accu bak vast te maken. Daarmee komen ze iig op een normale maat.
 
Moet trouwens wel zeggen dat de duozitjes van een trudy wel erg smal zijn.

grtz Cooperboy

Klopt. Misschien opnieuw laten vullen en met een grotere (lees: breder) onderplaat? Even kijken of dat een goed alternatief is. Zou maar zo kunnen dat je op een smal duozitje ook gaat verkrampen B| Sissybar is ook een optie, maar ik weet uit eigen ervaring van vroegah :z dat je dan gaat hangen... Zit ook niet lekker na een poosje.
 
Dus eigenlijk moeten de voetsteunen van de passagier wat meer naar voren staan ?
Dat doen de voetsteunverleng/lagers ook al. De hele handel gaat schuin naar voor en beneden, in totaal zo'n 10cm. Kost je een vermogen... Maar helpen :N
 
Als je écht je vrouw achterop wil hebben, en écht je huidige fiets wil houden..... én het mag wat kosten, zou je eens hier naar toe kunnen gaan. Deze lui hebben er echt verstand van, doen nix anders als de boel aanpassen.
 
Dat doen de voetsteunverleng/lagers ook al. De hele handel gaat schuin naar voor en beneden, in totaal zo'n 10cm. Kost je een vermogen... Maar helpen :N
als je haar nou es laat proefzitten op het een en ander aan vergelijkbare orgels, misschien is er iets wat we lekker zit en kun je daar ze zitpos. van namaken ofzo..
 
en een gelzadel o.i.d. De Savage heeft hetzelfde zadel, zit ook niet lekker, een van de andere leden van de Savage Club had een gelzadel gemonteerd en vertelde dat daarmee alle problemen uit de wereld waren.
 
en een gelzadel o.i.d. De Savage heeft hetzelfde zadel, zit ook niet lekker, een van de andere leden van de Savage Club had een gelzadel gemonteerd en vertelde dat daarmee alle problemen uit de wereld waren.
Gelzadel? Ok, en waar vind ik dat? Ik mag aannemen dat ze dat niet zo maar "ergens" op voorraad hebben liggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan