honda vt of kawasaki vn?

hardcore

Die hard MF'er
11 nov 2005
331
0
Harlingen
Ik zoek een motor voor de lange einden, bv vakantie met zn tweeen.
Nu kom ik op een Honda shadow VT 1100 C2 of een Kawasaki VN 1500 classic.
Beide prijstechnisch in de klasse die ik zoek ( 6000 euro)Jaar '95-'99
Van de kawa weet ik de evt stroeve schakeling en oliepomproblemen, en van de honda vindt ik het model iets minder.
Heeft iemand goede of slechte ervaringen met deze motoren?
 
ja, vn's knallen hun vliegwielen spontaan door de carters naar buiten,ver bij uit de buurt blijven...
 
de VT is sowieso betrouwbaarder, de VN staat bekend om wat problemen. Hier kun je natuurlijk geluk of pech in hebben, maar met de VT sta je wat zekerder. En is een Dragstar 1100 niet een leuk alternatief?
 
Zou ook voor de yamaha gaan. Hou persoonlijk meer van luchtgekoelde blokken. Zijn zeker ook betrouwbaarder dan een Kawa. Hoor daar meestal niet zulke goede dingen over. Honda is ook betrouwbaar maar onderdelen zijn vaak ook weer duurder.
 
voor 6 ruggen koop je ook wel een knappe goldwing oid, lijkt me veel beter geschikt voor wat jij wilt....
 
maar je wilt er ook nog een beetje trots op kunnen zijn... :X ik zou het Dragstar, WildStar, RoyalStar scala van Yamaha eens goed bekijken. Mooie choppers met een cardan die ook nog eens betrouwbaar zijn. En anders inderdaad een Honda Shadow Ace (VT C1) of Dual Ace (VT C2)
 
voor 6 ruggen koop je ook wel een knappe goldwing oid, lijkt me veel beter geschikt voor wat jij wilt....

Hahaha. Ja, da's een goeie. Nou, dat gaat mij te ver. Ut mut wat liekn.
Ik heb verleden jaar net mn shadow 1100 ingeruild op een nieuwe Z. Achteraf had ik m er beter bij kunnen houden.

full
 
Uit eigen ervaring weet ik dat een vt 1100 perfect is voor de lange afstand met twee personen en eventueel wat bagage :]
En over de andere motoren weet ik niet zo veel *D
 
ik kan niets anders doen als met shadowgijsie instemmen.
alleen moet je wel wat zitvlees kweken natuurlijk.
maar vt 1100 c voldoet uitstekend voor de lange ritten.
8-)
 
Ik heb nog wat rond gekeken, en van een dragstar vindt ik het blok echt niet mooi. Daarintegen van de wildstar wel. Maar dan praat je weer over 2500 euro meer.
Toch even 10 april afwachten. Je weet maar nooit
 
Terug
Bovenaan Onderaan