vakantie met chopper

Met mn toenmalige vriendin via het Sauerland naar Frankrijk:

full


Voor een slaapzak, achter een slaapzak met tent, tanktas voor waardevolle zooi die je mee kan nemen als je effe je motor ergens neerzet. En allebei 1 zijtas. Dat was mooi makkelijk, gewoon tegen haar gezegd dat het me niks kon schelen wat ze meenam als het maar in 1 zo'n tas ging en klaar ben je...
 
Vakantie op een savage?? Mijn eerste motor was een savage en ik moet er niet aan denken om daar langer dan 2 uur op te zitten. En mijn vriendin helemaal niet.

Daarna had ik een VX800 gekocht. Dat was een prima ding maar ook niet echt de behoefte mee gehad om naar het buitenland te rijden. Met de motor daarna, een bandit1200 wel enkele keren in Duitsland geweest maar dat was meer voor een dagje.
Pas met deze motor heb ik het gevoel om wel verre ritten te kunnen maken. Hij zit geweldig (ook voor de passagier) en het enige nadeel is eigenlijk dat de tank niet zo groot is. Na 110 mijl moet ik toch wel snel een pomp gaan zoeken.

Bedankt voor de tips allemaal. Ik denk dat ik idd eerst wat weekendjes weg ga proberen. Luxemburg, Ardennen en Zwarte Woud ofzo.

Gr. Peter
 
Dit jaar gaan we voor de 4e keer op de Magna naar schotland, we overnachten wel altijd in B&B, dus dat scheelt al bagage.
Verder gewoon lage tanktas (1e jaar de dubbele gebruikt, dat beviel niet erg goed, ik zat echt klem tussen de tanktas en m'n vrouw), zadeltassen en flinke tas op de bagagedrager.
Het bagagerekje is origineel zo'n "sixpack-rekje" van 20x20cm, maar dat heb ik met een plastic plaat vergroot tot 40x60 zodat de tas wat steviger ligt. De plaat zit er met 2 klemmen op vast en is na gebruik in 2 minuten te verwijderen.
Het is gewoon een kwestie van minimalistisch kleding/bagage meenemen. Je wordt er steeds handiger in in te schatten wat je nodig hebt op vakantie :P
Wat het meeste ruimte kost in je bagage? een paar extra schoenen.

full
 
Dit is misschien ook een idee dit doe ik altijd als ik op vakantie ga neem gewoon een roltas of sporttas. Meet vervolgens de bodem op zaag een multiplex plaat op maat voor de bodem(niet te dun) en leg die er in. De tas wordt stevig aan de onderkant dus gemakkelijk op te binden ook op een klein rekje. Spullen er in en op weg maar nog een voordeel is als je gewoon een dagje zonder je bagage gaat rijden geen uitstekende plaat achter op. Succes
 
Aanhanger :P

3.jpg


8.jpg


Maar straks het tripje naar Engeland maar zonder aanhanger, kost een beetje veel op de boot :(
 
koop hele goedkope ondergoed, t-shirts en zokken en gooi die na gebruik weg heb je weer ruimte om iest anders mee terug te nemen

:] :] :] O-) O-) O-) O-) O-) :} :} :} :}
 
Bij De Wit in Schijndel (NB) kunnen ze een pakketje samenstellen voor een motorvakantie; alles erg klein en licht. Heb ik ook, en het past allemaal in een sporttas. Iglotentje voor, op het stuur, en gaaaan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan